Tässä tapauksessa, kun kennojännitteet ovat nousseet noin radikaalisti normaalista 3,7 Voltin rajasta, on akku kärsinyt sisäisiä vaurioita. Altistunut kosteudelle, kolhuille, ylilataukselle, tai mennyt tyhjäksi. Syitä on lukemattomia, mutta akkusi ovat käyttökelvottomia, enkä suosittele edes yrittämään ladata näitä.
Kannattaa vedota takuisiin, jolloin sinulla on vielä mahdollisuus saada uudet tilalle.
;EDIT;
Onnistuin lukemaan väärin, joten unohda yliviivattu.
Li-Po akut koostuvat kennoista, joista kukin kenno omaa 3,7 voltin jännitteen "tyhjänä" meille tutulla kielellä. Eli 7,4 volttinen akku koostuu kahdesta kennosta, ja 11,1 volttinen kolmesta ja niin edelleen.
Täytenä nämä kennot lisäävät varaustaan suunnilleen 0,5 volttia kennoa kohden, joka tarkoittaa, että 7,4 voltin Li-Po on "täynnä", kun kennojen yhteisjännite on noin 8,4 volttia. Vastaavasti kolmikennoinen 11,1v akku omaa täytenä 12,6 voltin jännitteen.
Tilanteesi on siis normaali, eikä pullistumisesta kannata säikähtää. Muista ladata aina balancerin kanssa, sekä keraamisessa astiassa/ latauspussissa, mikäli akku alkaakin raivoamaan.