turvallisuus ja sääntöjen selkeys ovat kyllä ihan hyviä pointteja.
pari vastapointtia:
1) tukiaseet ovat kuitenkin melko marginaalisia (viime pelissä 2.4 niitä taisi olla kaksi, pelaajia 60+). Tämä on oleellinen pointti siksi, että näin pientä porukkaa pelinvetäjät pystyvät paremmin vahtimaan ja vaikkapa käymään henkilökohtaisesti tukiaseeseen liittyvät säännöt läpi.
2) hätälaukauksia välttääkseen voinee linjata, että tukiaseelta ammutaan vain tuelta, kylässä liikkuessa ase ei saa olla valmiina ampumaan (eli ei liikuta niin sanotussa low ready asennossa), vaan esimerkiksi pistooli kädessä. (tämä sopisi myös osin dmr-aseisiin, ettei vahingossa paukuta liian läheltä toista kylässä)
3) se, että isompi tehoraja asettaisi tukiaseet paremmiksi kuin esimerkiksi dmr:t, on sillai vähän höpsö, että kuinka moni oikeasti power-pelaa niin vahvasti, että on valmis vaihtamaan upean demarinsa koneskaan, ihan vain siksi että saisi sillä marginaalista etua? Tälläinen ajattelu on ainakin minulle hieman vieras. Se, pelaako konekiväärillä vai demarilla lienee enemmän makuasia. (itseasissa dmr:llä pelaavat saavat jo nykyisillä säännöillä melkoisen edun, mutta silti kaikki eivät ole tehneet aseistaan dmr-pyssyjä - mikä saa pelkäämään että muokkaamalla tukiase-sääntöä aiheuttaisi tälläistä?)
Asettamalla koneskoille omat rajansa saadaan peliaelueen etäisyyksiä paremmin hyödynnettä (vaikka alue on kovasti rakennettu, ei se vieläkään ole puhdas cqc-paikka). tukiaseet antamat myös hyvää apua kylään hyökätessä, kun puolustajia voi pitää tehokkaasti matalana.