Kirjoittaja Aihe: Miks ei Proairsoft?  (Luettu 32490 kertaa)

Ale n.

• Käyttäjä
Miks ei Proairsoft?
« : 11 Heinäkuu, 2014, 19:21:13 »
Olen jo pitkään ihmetellyt minkä takia nämä lajia oikeasti harrastavat karttavat proairsoftia kuin ruttoa.

Eli kysymys kuuluu misksi ihmiset eivät käy siellä ja mistä ne sitten ostavat aseensa/varusteensa?

Itse olen siellä muutaman kerran käynnyt ja kyllä on palvelu pelannut eikä itselläni ole mitään moitittavaa kyseisestä liikkeestä.

isto

• Käyttäjä
  • Hatulle on aina käyttöä
Vs: Miks ei Proairsoft?
« Vastaus #1 : 11 Heinäkuu, 2014, 19:45:25 »
Hyvä kysymys,

olen samaa koittanut selvittää.
Olen käynyt ko. liikkeessä puolen tusinaa kertaa ja aina palvelu on ollut asiallista.
Osien valikoima on tosin aika rajattu ja siksi en siellä itsekään usein käy.
Myönnän toki olevan mahdollista,  että asiakkaan olemus saattaa vaikuttaa: N.50V valmiiksi v-mäisen näköinen asiakas ei johdattele mihinkään ylimääräiseen puuhasteluun. Näin ei tietysti saa olla.

PMS:n toimikunnassa tosin on ainakin yksi henkilö, jolla tuntuu olevan vahvoja antipatioita ko. yritystä kohtaan.
Siihen en ole saanut tolkkua.

Forumilla on liikkunut viestejä joissa kommentoidaan kalliista hinnoista (en allekirjoita) sekä tuotteiden ja huollon huonosta laadusta, mm. väärin perustein vaihdetuista osista, huollon laadusta en voi kommentoida kun en ole kokeillut. Toki osa aseista voi olla ala-arvoisia kuten ostamani halpa haulikko, jossa ei ollut lipasta vaan toisenlainen hölmö rakenne. Tämäkin olisi selvinnyt kysymällä, mutta juniorilla oli vähän kiire...

Yksi viestiketju taannoin kommentoi huolletun aseen piipun liimamisesta kiinni kuumaliimalla ("kiva jekku"), ja kun kysyin oliko yritys haasatettu aiheesta oli vastaus varsin ympäripyöreä eli ei. Nähdäkseni on turhaa kitistä ellei itse yritä reklamoida. Minä olisin uhannut haasteella rosikseen.

Olisi hyvä kuulla (lukea) lisää kommentteja ko. yrityksen toimintatavoista, muistakaa kuitenkin suomen laki eli turhan lennokkailla lauserakenteilla saattaa saada haasteen.

isto

NumbNuts

• Käyttäjä
  • Vihainen veteraani
« Vastaus #2 : 11 Heinäkuu, 2014, 23:06:24 »
Hyvä kauppa se on. Yhtään negatiivista kokemusta ei mahdu omaan muistiin.

Petrille paljon rakkautta.
Turskanlahtaaja, RAIDAAJA, Usvainen kukka ja muuta sen sellaista.

Haapanen

• Hallituksen jäsen
  • Administrator
  • Käyttäjä
« Vastaus #3 : 11 Heinäkuu, 2014, 23:14:50 »
Se verra ku itellä on kokemusta, nii p*rseestä
Toiminta suoraan sanottuna.

A) ostin pistoolin ja siihen lisä lippaan(joka oli kumminkin erimerkkistä vaikka vakuuteltiin että sopii. Palautus ei onnistunut koska ei ollut ostettu sieltä..
B) pyssy oli siellä huollossa ja siihen vaihdettiin 120€ turhia osia, vedoten muka kulumaan, jota e ollut mite jään erityisen paljon. Työtä meni oudosti se 4h nykyään teen itse saman puolessa tuosta ajasta.....

Siinä meikäläisen kokemukset

Nosferatu

• Toimikunta
  • Käyttäjä
  • *
« Vastaus #4 : 11 Heinäkuu, 2014, 23:28:19 »
Käytän istolle aikaisemmin lähettämääni yksityisviestiä pohjana säästääkseni vaivaa.

Selitän vähän laajemmin miksi ProAirsoft on omasta ja usean muunkin kokeneemman henkilön mielestä kauppa, jota nuorempien kannattaa välttää. Ensinnäkin kauppa on juurikin suunnattu aloittelijoille ja uusille harrastajille. Se tarjoaa halvalta vaikuttavia aloituspaketteja, ja sen myymät aseet ovat usein varsin suosittuja aloittelijoiden keskuudessa. Ongelma tulee siinä, kun kauppa alkaa markkinoimaan täysin susia aseita aloittelijoille väittäen niitä laadukkaiksi. Esimerkkinä Super X-9, jota kauppa myy täydellisenä tarkka-ampujan aseena. Ase kuitenkin on erittäin heikkolaatuinen eikä ole yhteensopiva juuri minkään kanssa, ja tämän tietää jokainen vähänkään asioista perillä oleva harrastaja. Super X-9 kuuluisi lähinnä Halpa-Hallin leluosastolle, eikä airsoft-kauppaan. Joko kauppa ei siis ole tietoinen myymänsä tavaran laadusta, tai sitten he vain haluavat viilata uusia harrastajia linssiin.

Tiettyjen aseiden lisäksi kauppa myy Diablon kuulia, joita kauppa mainostaa parhaimmiksi kuuliksi mitä rahalla saa. Todellisuudessa kuulat ovat erittäin huonolaatuisia, ja ovat usein vaaraksi aseelle ja ritilämaskien käyttäjille. Et näe kenenkään vanhemman harrastajan käyttävän Diablon kuulia, vaan niitä käyttävät lähinnä nämä aloittelijat, jotka eivät tiedä paremmista kuulista. Laadukkaampia kuulia voi löytää ProAirsoftista, mutta ne taas maksavat muihin kauppoihin verrattuna melkoisen paljon.

ProAirsoftin takuupalvelu on myös melkoinen vitsi. Kun itse olin aloitteleva harrastaja, kävin siellä korjauttamassa takuuhuollossa kaksi asettani. Molemmilla aseilla huolto kesti viikkoja, mutta ei siinä vielä kaikki. Toinen ase kävi takuuhuollossa liki kuusi kertaa, kun ProAirsoftissa ei osattu korjata sitä asianmukaisesti. Olen myös nähnyt ProAirsoftissa kun sinne on tuotu ase, jonka liipaisimessa oli ongelma puoliautomaattitulella ammuttaessa. ProAirsoftin myyjä totesi homman valmistuvan viikon-parin kuluessa, ja se tulisi kustantamaan noin 50 euroa. Kuitenkin jokainen airsoft-mekaanikko tietäisi, että aseen liipaisinongelma olisi korjattavissa ehkä vartissa, eikä työstä olisi reilua kiskoa viittäkymmentä euroa.

ProAirsoftin hinnoittelu on myös oma tarinansa. Moni tuote on hinnoiteltu varsin ylihintaisiksi, esimerkkinä ProAirsoftissa myytävä G&P M4 CQBR. Ase maksaa ProAirsoftissa lähes 450 euroa, kun taas kilpailevassa kaupassa MilGearissa, sama ase maksaa 60 euroa vähemmän. ProAirsoftilla on varaa hinnoitella aseensa yläkanttiin, sillä koska markkinointi on suunnattu uusille harrastajille, joilla ei vielä ole tietoa muista kaupoista joista voisi saada samoja tuotteita edullisimmin. Vain harvat tuotteet ovat ProAirsoftissa halvempia kuin muissa suomalaisissa kaupoissa. ProAirsoftilla onkin nuorempien harrastajien keskuudessa ainoan airsoft-kaupan status, eikä heillä valitettavasti ole tietoa muista kaupoista. Voit mennä kysymään joltakin nuoremmalta harrastajalta mitä airsoft-kauppoja he tietävät, ja usein vastauksena on vain ProAirsoft.

Itse ostan aseeni ja varusteeni usein käytettyinä, jolloin säästän rahaa. Suomalaisista kaupoista suosin Tradesoftia, MilGearia ja etenkin PCB-Airsoftia.

Laukkanen

• Käyttäjä
« Vastaus #5 : 11 Heinäkuu, 2014, 23:44:10 »
Omat kokemukset kyseisestä liikkeestä ovat myös huonoja.
Vuonna keppi ja käpy kun olin harhauskoinen omistin M4 jossa ei toiminut semi. Korjaus olisi maksanut noin 100€, koska kuulemma "melkein kaikki" osat olisi pitänyt vaihtaa. Pyssyn korjautti myöhemmin eräs toinen yritys.
 Diablon kuulista ei kannata edes puhua.
"what airsoft guns and tampons have in common?

They both prevent pussies from becoming a bloody mess."

Nran

• Toimikunta
  • Käyttäjä
  • *
  • Ei se satu.
« Vastaus #6 : 12 Heinäkuu, 2014, 03:05:14 »
Jokainen ostakoon vermeensä parhaimmaksi katsomastaan paikasta. Kokeneempien harrastajien mielipiteitä kannattaa kuitenkin yleensä kuunnella ja hyvä että niitä jaetaan. Henkilökohtaisesti varusteita on tullut ostettua vajaasta kymmenestä Suomalaisesta kaupasta, sekä erittäin paljon suoraan ulkomailta. Olen onnistunut tekemään monta virhehankintaa ja maksamaan niistä.

Proairsoftista on tarttunut mukaan kolme Co2-pistoolia, muutama lipas, läjä Condorin taskuja, parit kasvosuojat, laturi, akkuja, parit hanskat ja jotain muuta roinaa. Pistooleista ensimmäinen oli täysi susi jonka sain pitkän puhumisen jälkeen palautettua, kaksi muuta oli hinnakkaat mutta jees, lippaat oli hinnakkaat mutta jees, Condorin taskut oli edulliset, kasvosuojat joita suositeltiin hinta-laatusuhteeltaan hyviksi ovat huurtumisen takia täysin käyttökelvottomat, laturi oli kallis mutta hyvä, hanskat ihan jees. Mainitut Diablon kuulat olivat myyjän suosittelusta huolimatta täysin ala-arvoisia ja lähes käyttökelvottomia.

Meikäläiselle suurin no-factor on ollut se että liikkeessä suositellaan huonolaatuista kamaa hyvänä. Kokeneemmat harrastajat tämän toki osaavat erottaa, aloittelijat välttämättä ei (kuten en minäkään osannut). Ei, halpis-aseet ei ole hyviä. Ei, halvin snipupaketti ei ole hyvä. Ei, surkeat akut ei ole hyviä. Olen seurannut vierestä muutamia kertoja kun iskä on hakenut pojalleen asetta ja paketissa on lähtenyt täyttä roskaa ylimalkaisilla puheilla että kyllä tällä pääsee pitkälle, kun ei pääse.

Tampereella on tällä hetkellä kaksi airsoft-liikettä joista toinen on lukuisiin ostokokemuksiin perustuen melkein kaikilla mittapuilla parempi. Toisessa myydään kamaa hyllystä ilman sen suurempaa huolta asiakkaasta ja toisessa myyjänä on itsekkin pelaava sekä lajista & asiakkaista oikeasti välittävä henkilö, joten en koe henkilökohtaisesti lainkaan ongelmia suositella PCB-Airsoftin palveluksia. Proairsoftin puoleen suosittelen kääntymään jos tiedät mitä haluat.
« Viimeksi muokattu: 12 Heinäkuu, 2014, 10:30:20 kirjoittanut Nran »

isto

• Käyttäjä
« Vastaus #7 : 12 Heinäkuu, 2014, 14:30:08 »
Jep,
nyt ketjuun on tullut paljon hyviä kommentteja paikallisten airsoft-kauppojen toiminnan tasosta eikä keskustelu ole enää eipäs-juupas -tasolla.
Yhden mainitun liikkeen toiminnassa on siis selvästi jotain parannettavaa.
isto

reflex

• Käyttäjä
  • youtube.com/v/9gYvW0nwkwM
« Vastaus #8 : 12 Heinäkuu, 2014, 21:05:02 »
Lainaus
Tampereella on tällä hetkellä kaksi airsoft-liikettä

Airsoftnurkka muuttanut pois Tampereelta?
web.archive.org/web/20150521021815/sofmag.com/ten-years-to-the-day
en.wikipedia.org/wiki/Black_Hawk_Down_%28film%29
en.wikipedia.org/wiki/American_Sniper
en.wikipedia.org/wiki/12_Strong
en.wikipedia.org/wiki/Act_of_Valor
en.wikipedia.org/wiki/Forces_sp%C3%A9ciales
en.wikipedia.org/wiki/Elite_Squad

isto

• Käyttäjä
« Vastaus #9 : 12 Heinäkuu, 2014, 21:35:54 »
Terve,

ei ole muuttanut, mutta ilman kunnon liiketilaa toimiva yritys on vähän rampa:
Hiplaaminen on osa tätäkin kauppaa vaikka joku luulee sen kuuluvan vain rättiostoksiin...

Olen ostanut sieltä vähän tarvikkeita, mutta noutoajat ovat olleet vähän huonoja minun aikatauluihini.
Saisivat päättää josko haluavat olla pelkkä webbikauppa vai myös kivijalkamyymälä.

Hämeenlinnalaisella Atomilla on mahdollisuuksia: Herra (toimitusjohtaja?) asuu opiskelujen takia tampereella talvisin ja siksi kamoja lienee mahdollista noutaa myös mansesta.

isto

timppa

• Käyttäjä
  • decon on paras
« Vastaus #10 : 13 Heinäkuu, 2014, 20:40:21 »
Minun kokemukset Pro-Airsoftista ovat hyvät minun aseet ovat sieltä WE g17 blowback ja G&G CM16 ovat sieltä ja molemmat ovat toimineet hyvin paitsi "paljon käyttö vikoja" on tietty ollut mutta takaisin aiheeseen

+hyvää palvelua
+kestäviä varusteita ja aseita
+laaja valikoima

-tosiaan aika kallis paikka
-kivikautiset netti sivut

Nöpö

• bottom
  • Käyttäjä
« Vastaus #11 : 13 Heinäkuu, 2014, 21:15:11 »
PMS:n toimikunnassa tosin on ainakin yksi henkilö, jolla tuntuu olevan vahvoja antipatioita ko. yritystä kohtaan.
Siihen en ole saanut tolkkua.

Jannella on vain pakottava tarve olla aina oikeassa.

+hyvää palvelua
+kestäviä varusteita ja aseita
+laaja valikoima

-tosiaan aika kallis paikka
-kivikautiset netti sivut

Koko kauppa on suunniteltu juuri näin. Antamaan mielikuva laadusta ja valikoimasta nuorille henkilöille, jotka myöhemmin tuovat isin mukanansa liikkeeseen. Varusteet mitä Pro Airsoft myy ovat tehty kiinassa lapsityövoimalla. Ne ovat siis huonoja.

Pro Airsoftissa on myynnissä ehkä 7 asetta, puolikas kuulapurkki ja syöty suklaarasia. Ei siellä mitään valikoimaa ole!
:D

Kenia

• Käyttäjä
« Vastaus #12 : 13 Heinäkuu, 2014, 21:26:47 »
ettei ny mene ihan lyttäämiseksi niin laitetaan yksittäinen positiivinen näkemys.

Tälläiselle työssäkäyvälle patalaiskalle proairsofti on just hyvä. Ei tarvi miettiä eikä ole niin väliä mitä maksaa. Ja aina olen saanut hyvää palvelua, pyssytkin korjattu kun nätisti pyytänyt.

Ja sitäpaitsi se on lähinpänä. ja on siellä schokaa sun muuta kulutustavaraa tai helposti hukattavaa mitä aina tarvitsee.

Näin niinkuin vuodesta -98 softanneena. Te naskit ette tiedä mitään.

"Varusteet mitä Pro Airsoft myy ovat tehty kiinassa lapsityövoimalla. Ne ovat siis huonoja.".

mikäpä nyt ei olisi tehty kiinassa? enkä ole yhtäkään condorin taskua vielä rikki saanut.
« Viimeksi muokattu: 13 Heinäkuu, 2014, 21:29:06 kirjoittanut Kenia »

oskusft

• Käyttäjä
« Vastaus #13 : 16 Heinäkuu, 2014, 23:10:07 »
Pidän tän kommentin suht neutraalina. Eikös se ole vähän niikun kaikkien oma asia mistä ostaa ja mitä ostaa ? Omasta kokemuksesta kaikki paikat mitä tässä on tullu testattua toimii suht hyvin ja valikoima on aika samaa raatia. Ainut merkittävä ero on tämä hinta kysymys, en itse sanoisi että se nyt niin kallis on se proairsoft. Riippuu toki kenen silmistä asiaa katsoo. Ja älkää ajatelko nyt tätä sillein että mä yritän puolustaa proairsoftia. Itse olen sieltä hyvää palvelua saanut ja kaikki on toiminut kuin junan vessa, niinkuin on lähes kaikissa airsoft kaupoissa mitä tässä nyt on tultu käytyä, yhtä lukuun ottamatta elikkäs tattadadaa airsoftnet. Sieltä yks tilaus oli täyttä p*skaa. Mutta enpä ny siitä sen stoorii ala kertomaan kun tää on muutenki suht pitkä teksti.

Mutta juu siis proairsoft on sellai semi hyvä paikka, onhan niissä paremmissakin tullu käytyä, mutta siis juu en sanoisi että se nyt niin kauhea kauppa on.

Petr

• Käyttäjä
« Vastaus #14 : 17 Heinäkuu, 2014, 13:36:32 »
Itselläni ei ole mitään huonoja kokemuksia kyseisestä puljusta, mutta itse yleensä tiedän mitä lähden hakemaan.
Kaikenlaista turhaa on minulle kyllä tosin yritetty kaupata Diablon kuulista kovakuoriseen kuljetuslaukkuun. Aseita en kyseisestä liikkeestä ole ostanut ainuttakaan.

Ihan asiallinen liike tosin kun joskus pelipäivänä tullut herättyä tilanteeseen, ettei ole biokuulia tai CO2-kapseleita.
Noita on aika kätevä käydä viime hetkellä täydentämässä liikkeestä, jos sattuu asumaan lähellä Tampereen keskustaa.

Alan liikkeissä on vaan välillä niin puhelijaita kauppiaita, että ei välillä pysty käymään liikkeissä "ihan vaan pikaisesti."