Kirjoittaja Aihe: Mitä mieltä olette aloitus gearistani?  (Luettu 5214 kertaa)

Janzoni

• Käyttäjä
Mitä mieltä olette aloitus gearistani?
« : 17 Kesäkuu, 2017, 15:54:59 »
Morjesta

Tarkoituksena olisi aloittaa tämä airsoftin hieno harrastus, mutten ole lainkaan varma mitä kannattaisi lähteä ostelemaan jolla pärjäisi sitten porukassa  ;D

Pääaseeksi olen ajatellut tälläisiä
- Cybergun Colt M4A1 Keymod  https://www.proairsoft.com/airsoft/sahkoaseet/cybergun-sahkoaseet/cybergun-colt-m4a1-keymod-sahkoase-p-3404.html
tai
- Cybergun Colt M4 CQBR  https://www.proairsoft.com/airsoft/sahkoaseet/cybergun-sahkoaseet/cybergun-colt-m4-cqbr-sahkoase-p-3401.html

Pistooliksi tälläisiä
- ASG Glock 18C  https://www.proairsoft.com/airsoft/sahkoaseet/sahkopistoolit/asg-glock-18c-sahkopistooli-p-73.html
tai
- ASG STI Classic  https://www.proairsoft.com/airsoft/sahkoaseet/sahkopistoolit/asg-sti-classic-sahkopistooli-p-190.html

Varusteiksi
- laseiksi Bollé Cobra: https://www.tradesoft.fi/product/1254/boll-cobra-suojalasit-hihnalla-kirkas-platinum-linssi-clear
- Swiss arms Puoliverkkomaski: https://www.proairsoft.com/airsoft/silmasuojaimet/muut-kasvosuojaimet/swiss-arms-puoliverkkomaski-musta-p-3491.html
- Lippaita varten olisi Joku liivi vielä keksittävä, mutta vaatetus on jo valmiina.

Voihan niitä parempia tietenkin olla, mutta mitä mieltä olisitte tälläisistä hankinnoista ?
Terveisin: Janzoni

jägermeister

• Käyttäjä
  • I SAID COME IN DON'T STAND THERE !
Vs: Mitä mieltä olette aloitus gearistani?
« Vastaus #1 : 17 Kesäkuu, 2017, 22:50:25 »
Hei, oikein mukavaa että olet päättänyt aloittaa tämän mahtavan harrastuksen, tervetuloa vaan!

Huom, seuraavat kirjoitelmat ovat OMIA MIELIPITEITÄNI, joten älä ota mitään sanamaani käskynä, vaan ehdotuksena.

Ensinnnäkin, en suosittele proairsoftista, tai  muistakaan kaupoista aseiden ostamista uutena. Itse olen aikalailla kaikki kamppeeni hankkinut käytettyinä, joko muilta pims'in jäseniltä, tai vaikka kuulatorista tai juoksuhaudasta ostamalla. Käytetyssä tavarassa on paljon hyviä puolia:

- Hinta= Säästät rahaa, käytetyt aseet ovat yleensä paljon halvempia kuin uutena ostetut
- Valmiit viritykset ja pelitehokkuus= Käytetyt aseet ovat usein viritettyjä/paranneltuja, eli säästät rahaa JA saat mahdollisesti  paremmin ja luatettavammin toimivan aseen kuin ostamalla uuden.

Suosittelen että käyt ensin läpi ainakin foorumin myynti-ilmoitukset ennen kun teet ostopäätöstä, suosittelen erityisesti vilksisemaan käyttäjänimellä "gummigana" esiintyvää henkilöä,  hän on luotettava ja osaava tyyppi, jolla taitaa olla juuri nytkin olla täällä foorumilla myynnissä hyvään hintaan muutama pyssy.

Toki Prosirsoftista ja muista sirsoft liikkeistä ostaminen on täysin sallittua, muista kuitenkin, että aseiden ilmoitetut lähtönopeudet eivät aina pidä paikkaansa, mikä voi olla itsellesi hyvin ikävää, sillä jos aseesi ampuu Pims'in asettamien lähtönopeusrajoitusten sallimien lukemien ylitse, sillä pelaaminen ei ole sallittua.

Noista mainitsemistasi m4-sarjan aseista en osaa sanoa oikein mitään, itselläni ei ole niistä oikein minkäänlaista kokemusta sillä pelaan lähinnä kalashnikoveilla, joku täällä foorumilla osaa niistä varmaan paljonkin kertoa.

Pistooleista sen verran, että itse en pidä pistoolia ollenkaan tarpeellisena, varsinkaan aloittelijalle, itse olen pärjännyt ilman sellaista jo lähes 3 vuotta.
Jos välttämättä haluat ostaa pistoolin, suosittelen tokyo maruin gbb'itä

Kysy vaan ihmeessä lisää jos jotain jäi mietityttämään, voin auttaa parhaani mukaan.
Go home G.I

isto

• Käyttäjä
  • Hatulle on aina käyttöä
« Vastaus #2 : 18 Kesäkuu, 2017, 05:33:32 »
Terve,

aloitetaan nyt vaikka sillä, että monet suosivat Atom-airsoftia Hämeenlinnassa ja Tradesoftia Turussa.
Mainitsemasi liikkeen asiakaspalvelusta/laadusta liikkuu monenlaisia kertomuksia ...

Näistä muista liikkeistä löydät toisia kandeja.

Käytettyä kannattaa tosiaan harkita vakavasti, hinnasta on pudonnut pahin pois ja voit saada valmiiksi parannellun aseen alle uuden vakioaseen hinnan.
Hyviä paikkoja katsoa käytettyjä ovat kuulatori.fi ja tämä forumi.
Vaikka käytetyllä aseella ei takuuta olekaan, yhdistyksen peleissä kasvokkain ostetuilla on riski pienempi.
Sokkona (testamaatta) en ostaisi käytettyä asetta, omani olen yhtä lukuunottamatta käynyt kokeilemassa mm. porista hain tarkkuuskiväärini pohjan ja kokeilin sen ennen ostoa, testilaukaukset ja kronotus ammuttiin myyjän Hiacen tavaratilaan.

Sarjaglockin (sama kenen valmistama) jättäisin kauppaan, ase on aika lujilla eikä välttämättä pitkäikäinen.
Se on sitäpaitsi vähän kuin tyylirike, pääase jo ampuu sarjaa, miksi pistoolin pitäisi ?

ASG muuten ei ole oikea valmistaja vaan tanskalainen? tuotemerkki. Raudan valmistajaa ei voi tietää varmuudella.
Eivät kai yleensä ihan sutta,

isto

Janzoni

• Käyttäjä
« Vastaus #3 : 18 Kesäkuu, 2017, 14:02:49 »
kiitokset palautteesta, itselle on aika lailla tärkeintä aseessa se ettei tarvitse sitten joka viikonlopun jälkeen käydä aina korjaamassa sitä jossain jos on maanantai kappale..

Olenkin jo vähän katsellut näitä käytettyjä aseita foorumeilta ja toisista liikkeistä, pitää vaan jatkaa etsintöjä niin eiköhän sitä löydy sopiva ase itselleni.

isto

• Käyttäjä
  • Hatulle on aina käyttöä
« Vastaus #4 : 18 Kesäkuu, 2017, 23:20:20 »
Varsinkin erään nimeltämainitsemattoman liikkeen huolloissa on kuulemma ollut toivomisen varaa.
Olen minä sieltä kaksi asetta ostanut, molemmat toimineet ja palvelu ollut kohtuullista.
Toki voi olla, että 50v karvaturpa saa erilaista palvelua kuin junnut, en tiedä.

Atomia voi suositella, Sakke on tolkun mies ja pajassa näkemystä myös virittämisestä.

Remullakin (meidän virallinen kaupppiaamme) on joitain käytettyjä aseita, hänen kanssaan takuu kantaa myös vähän pidemmälle kuin takavaloihin.

Janzoni

• Käyttäjä
« Vastaus #5 : 19 Kesäkuu, 2017, 19:38:21 »
löysin tuolta juoksuhauta.net sivulta yhden loistavan cyma/cybergun Scar-L aseen  ja tuli sen verran tavaroita mukana että olen ihan tyytyväinen  :D