Hei, oikein mukavaa että olet päättänyt aloittaa tämän mahtavan harrastuksen, tervetuloa vaan!
Huom, seuraavat kirjoitelmat ovat OMIA MIELIPITEITÄNI, joten älä ota mitään sanamaani käskynä, vaan ehdotuksena.
Ensinnnäkin, en suosittele proairsoftista, tai muistakaan kaupoista aseiden ostamista uutena. Itse olen aikalailla kaikki kamppeeni hankkinut käytettyinä, joko muilta pims'in jäseniltä, tai vaikka kuulatorista tai juoksuhaudasta ostamalla. Käytetyssä tavarassa on paljon hyviä puolia:
- Hinta= Säästät rahaa, käytetyt aseet ovat yleensä paljon halvempia kuin uutena ostetut
- Valmiit viritykset ja pelitehokkuus= Käytetyt aseet ovat usein viritettyjä/paranneltuja, eli säästät rahaa JA saat mahdollisesti paremmin ja luatettavammin toimivan aseen kuin ostamalla uuden.
Suosittelen että käyt ensin läpi ainakin foorumin myynti-ilmoitukset ennen kun teet ostopäätöstä, suosittelen erityisesti vilksisemaan käyttäjänimellä "gummigana" esiintyvää henkilöä, hän on luotettava ja osaava tyyppi, jolla taitaa olla juuri nytkin olla täällä foorumilla myynnissä hyvään hintaan muutama pyssy.
Toki Prosirsoftista ja muista sirsoft liikkeistä ostaminen on täysin sallittua, muista kuitenkin, että aseiden ilmoitetut lähtönopeudet eivät aina pidä paikkaansa, mikä voi olla itsellesi hyvin ikävää, sillä jos aseesi ampuu Pims'in asettamien lähtönopeusrajoitusten sallimien lukemien ylitse, sillä pelaaminen ei ole sallittua.
Noista mainitsemistasi m4-sarjan aseista en osaa sanoa oikein mitään, itselläni ei ole niistä oikein minkäänlaista kokemusta sillä pelaan lähinnä kalashnikoveilla, joku täällä foorumilla osaa niistä varmaan paljonkin kertoa.
Pistooleista sen verran, että itse en pidä pistoolia ollenkaan tarpeellisena, varsinkaan aloittelijalle, itse olen pärjännyt ilman sellaista jo lähes 3 vuotta.
Jos välttämättä haluat ostaa pistoolin, suosittelen tokyo maruin gbb'itä
Kysy vaan ihmeessä lisää jos jotain jäi mietityttämään, voin auttaa parhaani mukaan.