Ei ole tällä hetkellä tiedossa. Olemme tunnustelleet ja tutkineet vuosien aikana useiden paikkojen soveltuvuutta pelikäyttöön, mutta sopivaa ei ole löytynyt tai homma on tyssännyt johonkin. Prosessi on välillä hieman monimutkaisempi miltä päältä näyttää. Joitain vuosia sitten pelasimme pelit Hiedanrannan silloin autiona olevilla tehtailla, joten meillä on aika hyvä ymmärrys mitä tämä vaatii.
Ongelma tällaisten asioiden kanssa on välillä myös se, että hallituksella tai toimikunnalla ei ole aikaa metsästää taikka ajaa näitä asioita eteenpäin, vaikka haluaisimmekin. Hallitus ja toimikunta ottaa AINA apua vastaan hyvin mielellään, asiassa kuin asiassa. Pirkanmaasoft ry:tä kun pyörittää keskimäärin vajaan kymmenen ihmisen aktiivinen joukko.
Jos jollain on kontakteja tai halukkuutta alkaa tämänkaltaista väliaikaista pelipaikkaa hoitamaan, hommaa kannattaa ajaa, synkkaa vaan hallituksen/toimikunnan kanssa ja ottaa Pirkanmaasoft ry:n virallisen tahon eli hallituksen mukaan kun aika on. Voin melkein luvata että tällaisesta on maineen ja kunnian lisäksi palkintoa luvassa.
Muutama huomioon otettava asia mikä on tullut eteen tässä vuosien aikana.
- Luvat. Pelipaikasta pitää olla kirjallinen lupa alueen hallinnoijata ja joissain tapauksissa myös omistajalta joka kiinteistön/alueen omistaa. Tämä tarkoittaa yleensä joitain puhelinsoittoja sekä muutamaa tapaamista. Vaikeutena löytää asiasta vastuullinen henkilö ja saada taho vakuutettua siitä että tää airsoft on hyvä juttu. Pirkanmaasoft ry:n puolelta virallisesti yhdistystä voi edustaa ja nimen voi laittaa alle yhdistyksen Puheenjohtaja.
- Sijainti. Paikka pitää olla turvallisessa ympäristössä, siten että myös offari pitää olla suojassa. Kamat pitää saada joko kannettua autoilta piiloon rakennuksen sisälle tai olla senverran sivussa että paikalla ei ole sivullisia. Tämä sulkee monesti esim. asutusalueen keskellä olevat koulut pois.
- Saako rikkoa, pitääkö paikkoja suojata? Pitää olla kaikille selkeää mitä pelit aiheuttavat rakennukselle, kuulista jää seiniin jälkiä, geari naarmuttaa paikkoja jne. Purkutaloissa tämä ei ole yleensä ongelma.
- Pelaaminen sisällä tai/ja ulkona? Jälleen kovasti sijaintiriippuvainen, päästäänkö käyttämään myös ulkoalueita, tämä monipuolistaa pelikokemusta hyvin paljon.
- Rakennus/alue pitää olla turvallinen. Hiedanrannan tehtailla jouduimme sulkemaan isoja alueita pois tippumavaaran sekä yksinkertaisesti liian vaarallisen tehdasympäristön vuoksi.
- Rakennuksen pohja ja pelikokemus. Monesti rakennukset on oikeasti aika tylsiä paikkoja, pelkkiin vierekkäin oleviin tyhjiin huoneisiin on vaikea saada hyvää pelikokemusta. Purkurakennukset ovat yleensä autioita tiloja, kliinistä huonetta huoneen perään. Esim. pelkkä käytävä josta aukeaa sairaalahuoneita, on aivan järjettömän haastava pelipaikka, ja myös tylsä. Joten rakennuksen/alueen pohjassa pitäisi olla jotain mielenkiintoista. Monimutkaisempi pohjaratkaisu, mahdollisuus rikkoa seiniä/ovia, mahdollisuus käyttää savuja, pimeitä alueita, monta kerrosta, ulkoalueen käyttö jne. Joku juttu joka mahdollistaa monesta suunnasta etenemisen.
- Rakennuksen koko ja pelaajamäärät. Rakennuksen/alueen koko vaikuttaa pelaajamääriin, liikaa pelaajia ja kellään ei ole hauskaa. Liian vähän, ja vain muutamalla on hauskaa. Isohko rakennus imee noin viitisenkymmentä pelaajaa, pienempi rakennus noin kolmekymmentä.
Hallitus ja toimikunta rohkaisee bongaamaan potentiaalisia rakennuksia/alueita. Vaikka kertapeleihin. Nää on hienoja juttuja joita pyritään järjestämään jos vaan sopiva paikka löytyy.