Kirjoittaja Aihe: Pelimuoto ehdotukset  (Luettu 609 kertaa)

Vapotin

  • Toimikunta
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Pelimuoto ehdotukset
« : 20 Tammikuu, 2019, 19:18:44 »
Kuten tässä peleissä on tullut huomatuksi, niin tänä vuonna on tarkoitus koittaa erilaisia uusia pelimuotoja. Tähän ketjuun voi ehdottaa omia twistejä nykyisiin peleihin tai aivan omia ehdotuksia.

Olisi hyvä jos on hieman pidemmälle mietittyä ideaa kuin "lipunryöstö". Ei tarvitse olla täydelliksi hiottu peli, tätä voidaan sitten isommalla porukalla miettiä lisää.

Näistä saadaan pelinvetäjille hyviä toiveita toteutettavaksi!

ArmaFennica

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: Pelimuoto ehdotukset
« Vastaus #1 : 21 Tammikuu, 2019, 10:47:40 »
Pelimuotoja:

Mogadishun Maili

15min. peli.
Ison ja tuhman Sinisen Imperiumin ammattisotilaat ovat jääneet jumiin alakaupunkiin (siilo lähtöpisteenä). Heidän täytyy päästä yläkaupunkiin viimeiseen konttiin, mikä mallintaa pelastuskopteria.
Punaisen sotaherran ja Keltaisen sotalordin joukot ovat kerääntymässä eri puolille kenttää (cramo&kebabbilan takuinen), aikomuksenaan jyrätä jumiin jääneet kovapintaiset taistelijat.
 Vaikka Keltaiset ja Punaiset taistelijat ovat samalla puolella pelin alussa, näin ei tule olemaan kauaa, sillä kummankaan osapuolen johtajat eivät halua jakaa alueen hallintaa..

Sinisen puolen taistelijoiksi valitaan hyvin varustautuneita pelaajia, plate carriereita, kypäriä ja taktista varustusta kantavia. Jokaisella Sinisellä taistelijalla on kolme kestopistettä (+1 kypärästä ja +1 plate carrierista)
Keltaisen ja Punaisen puolten taistelijoilla ei ole erityistä vaadetta varusteisiin tai taitotasoon. Sotaherrojen taistelijoilla on alussa rajattomat lähtörespat.


Pelinjohtaja aloittaa pelin, Keltaiset ja Punaiset rynnistävät innolla Sinisten kimppuun, jotka koettavat päästä yläkylän päähän. Kaatuneet Siniset taistelijat menevät "kopteriin" odottamaan torvensoittoa/pilliä/huutoa.
Pelinjohtaja tarkkailee pelin kulkua, jos vaikuttaa siltä että Siniset taistelijat eivät pääse millään kopteriin (kaatuneita kopterissa esim. puolet kokonaisvahvuudesta), hän puhaltaa pilliin/huutaa sisällissodan alkaneen kaupungissa. Pelinjohtaja voi myöskin aloittaa sisällissodan 5.min. kuluttua aloituksesta.
Tässä vaiheessa peliä, Keltaiset ja Punaiset menettävät lähtörespan ja Sinisten kopterin reservi lähtee liikkeelle. Alkaa kaikki kaikkia vastaan mêlée.

Peli päättyy kun;
-Sinisen tuhman Imperiumin sotilaat pääsevät kopterille (edes yksi).
-Keltaisen sotalordin joukot onnistuvat listimään sekä Punaiset että Siniset.
-Punaisen sotaherran joukot onnistuvat listimään sekä Keltaiset että Siniset.
-Aika loppuu.

Voittava osapuoli saa seuraavaan peliin edun. Etu voi olla kaasuhyökkäys/tykistöisku tai yksi kestopiste lisää taistelijalle. Siitä voi yhdistys vääntää.

Mogadishun Mailin pelin ideana on olla dynaaminen ja nopeatempoinen. Siinä tarkkareille olisi kyllä paikkansa, mutta tempo estäisi jämähtämisen ja kyttäämisen.
« Viimeksi muokattu: 21 Tammikuu, 2019, 10:51:58 kirjoittanut ArmaFennica »

ArmaFennica

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: Pelimuoto ehdotukset
« Vastaus #2 : 21 Tammikuu, 2019, 11:19:21 »
Pelimuotoja:

Xcom

20.min. peli.
Alienit ovat planeetanlaajuisessa invaasiossaan päässeet jo Jättömaalle asti, missä he hyökkäävät alueen suurimpaan asutuskeskukseen, alakaupunkiin. Paikallinen kansalaiskaarti ja armeija koettavat epätoivoisesti estää xenomorphien pääsyn Siiloon, alueen tärkeimpään rakennukseen. Onneksi kansainvälinen Xcom on jo lähettänyt apuvoimia alueelle..

Peli alkaa normaalina alienina, jossa pieni joukko nauhattomia xenomorpheja kartuttaa voimaansa kaatuneilla puolustajilla. Alieneilla on loputtomat lähtörespat, kunnes Xcom saapuu paikalle.
Alienit voivat aloittaa joko cramon takaa, tai kebabbilan takaa. Myös kaatuneet puolustajat voivat valita lähtöpisteensä vapaasti. Tämä antaa lisää liikesuuntia ja vaikeuttaa puolustamista.

Pelinjohtaja tarkkailee peliä ja epätoivoisessa tilanteessa, tai 10.min. pelin alusta, huutaa/soittaa torvea/puhaltaa pilliin ja 4.-6. kokeneen taistelijan joukko lähtee liikkeelle yläkaupungista.
Kun tämä Xcom saapuu paikalle, alienit menettävät lähtörespansa.

Alieneilla on nyt vaikeampaa päästä Siiloon, mutta jokainen kaatunut puolustaja/Xcom sotilas muuttuu yhä alieniksi cramolla/kebabbilan takana.

Peli päättyy kun;
Viimeinen alien kaatuu.
Alienit pääsevät Siiloon.
Peliaika loppuu (jolloin puolustajat voittavat).

Voittavan osapuolen jäljellejääneet taistelijat saavat edun seuraavaan peliin. Etu voi olla +1 kestopiste, heitinkeskitys, yksi lähtörespa.. jätän sen yhdisyksen ongelmaksi.

Huomatus:
Xcom taistelijoiden ei välttämättä tarvitse olla kokeneita. He voivatkin olla kaikkein nuorimpia pelaajia, mutta he joutuvat odottamaan hetken ennenkuin pääsevät rähinään ja heidän tulee olla aggressiivisia hyökkäyksessään xenomorphien sivustaan.

Mikael Köngäs

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: Pelimuoto ehdotukset
« Vastaus #3 : 21 Tammikuu, 2019, 12:32:56 »
Pelimuoto:

Rush

Peli on 3 vaiheinen hyökkäys/puolustus peli. Hyökkääjillä on loputon respa kebabilan takaa ja tavoitteena vallata jokin talo Ylä-/alakylästä. Otetaan esimerkiksi siilo. Puolustajat aloittavat tässä esimerkissä siilon takaa ja puolustavat sitä viimeiseen mieheen (puolustajilla yksi läpsy respa). Kun puolustaja tippuu pelistä hän siirtyy cramon taakse odottamaaan, että hyökkääjät valtaavat siilon. Kun siilo on vallattu, peli keskeytyy hetkeksi ja loputkin puolustajista siirtyvät cramon taakse ja hyökkääjien uusi respa paikka on siilo. Peli huudetaan uudestaan käyntiin ja sama toistuu uudestaan, mutta tavoitteena on cramo. Hyökkäjät valtaavat cramon ja puolustajat tiputtuaan siirtyvät lähimpänä rataa olevalle talolle. Viimeisessä vaiheessa kun puolustajan läpsy respa on käytetty hän siirtyy offarille.

Koko pelialue on käytössä. Kaikki vallattavat paikat voi pelinvetäjä itse päättää ja ensimmäinen hyökkääjien respa voi olla vaikka radan läheisyydessä. (kesällä kun pelaajia on lähemmäs 100 henkeä voi vallattavien paikkojen määrää vähentää, jotta saadaan enemmän tilaa kentälle.)

Peli päättyy kun:
-hyökkääjät ovat vallanneet viimeisen kohteen
-aika loppuu
« Viimeksi muokattu: 21 Tammikuu, 2019, 12:34:47 kirjoittanut Mikael Köngäs »

kimpo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
Vs: Pelimuoto ehdotukset
« Vastaus #4 : 24 Tammikuu, 2019, 11:27:19 »
Jättö War-Z: Lipunryöstö

Normaali lipunryöstöpelisäännöt, mutta syystä jota kukaan ei osaa selittää, tilanne on se, että osuman saaneen henkilön veri altistuu ulkoilmalle ja tapahtuu seuraavaa:
  • Menetät toimintakykysi 10 sekunniksi
  • Riisut hihamerkkisi, ja laitat sen nyrkkisi sisään.
  • Olet näin jatkossa et-kenenkään-puolella -> Muutut Z-pelaajaksi
  • Aivo- ja ruumiintoimintosi rajoittuvat
  • Et kykene enää käyttämään asetta
  • Et kykene enää juoksemaan
  • Olet immuuni kuula-aseen osumille
Ainoa asia mikä sinua Z-pelaajana kiinnostaa, on raahautua lähimmän lipun luokse, ryöstää se ja kuljettaa lippu Off-game -alueelle. Et enää välitä onko lähin lippu kumman joukkueen. Mikäli lippu, jota kohti olet vaeltamassa, on jo toisen Z-pelaajan hallussa, lähdet seuraamaan ja puolustamaan tätä lippua kuljettavaa seuruetta.

Jos Z-pelaajaa ammutaan, keskushermosto antaa tälle käskyn:
  • Juosta 5 sekunnin ajan kohti lähintä lippua
  • Vaihtoehtoisesti, Z-pelaajan aivojen niin käskiessä, juoksee tämä kohti puhdasveristä pelaajaa.
  • Vaihtoehtoisesti, Z-pelaajan aivojen niin käskiessä, juoksee tämä kohti puhdasveristä pelaajaa.
5 sekunnin jälkeen hermostosi jälleen rauhoittuu, ja kykenet taas ainoastaan raahaamaan itseäsi hidasta kävelyvauhtia kohti lähintä lippua.

Jos saavutat+yllätät puhdasverisen pelaajan matkallasi lipun luokse, puukotat tätä, ja puukotettu kärsii kanssasi saman kohtalon, eli taantuu Z-pelaajaksi.

Jos taas puhdasverinen ehtii puolustautua, voi hän ainoastaan puukottamalla eliminoida Z-pelaajan, joka tämän jälkeen poistuu pelistä.

Z-pelaajan voi myös parantaa, mutta tähän tarvitaan 3 puhdasveristä pelaajaa. 2 pitää kiinni Z-Pelaajan käsistä, ja kolmas pelaaja pukee nyrkistä löytyvän hihamerkin takaisin Z-pelaajan käsivarteen, jolloin tämän pelikyky palautuu ja hän liittyy alkuperäisen hihamerkin määräämään joukkueeseen samalla hetkellä kun merkki on takaisin hihassa.

Peli päättyy kun jomman kumman joukkueen puhdasveriset saavat kaapattua vastustajan lipun, ja vietyä sen omalle lipulleen. Vaihtoehtoisesti peli päättyy, mikäli Z-pelaajat ovat onnistuneet viemään jomman kumman joukkueen lipun Off-game alueen portille asti.

{END OF GAME}

Peliä voisi maustaa vielä siten, että käytössä on rajallinen määrä ammuksia, esimerkiksi vain yksi mid-cap lipas.

Tässäpä muutaman päivän ajatusleikin tulos. Saa vapaasti varioida, aseettomien pelaajien turvallisuus kuitenkin aina etusijalla!


ArmaFennica

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: Pelimuoto ehdotukset
« Vastaus #5 : 27 Tammikuu, 2019, 17:15:21 »
Pelimuotoja:

Pitäkää Linjat!

10min. peli.
Keltaisen valtion joukkojen rippeet koettavat epätoivon vimmalla pitää hallussaan Siiloa, mikä pitää sisällään kriittisen radiomajakan. Punaisen valtion määrällisesti ylivoimaiset joukot koettavat päästä valtaamaan Siilon, jotteivät jo ilmassa olevat tuhman Sinisen Imperiumin pommikoneet pääse pommittamaan Punaisten joukkojen keskitystä. Koko sodan ratkaisun hetket ovat käsillä..

Pelaajat jaetaan alussa kolmeen osaan, joista yksi kolmasosaa on keltaisilla ja loput punaisilla.
Punaiset aloittavat yläkaupungin keskusaukiolta, keltaiset Siilolta. Keltaisella osapuolella on vain yksi läpsyrepsa, Punaisilla on kaksi lähtörespaa.

Peli päättyy kun:
-Punaiset jyräävät puolustuksen läpi ja valtaavat Siilon. (Punaisten voitto)
-Peliaika loppuu. (Keltaisten voitto)

Voittavan osapuolen taistelijat saavat edun seuraavaan erään. Etu voi olla yksi lähtörespa lisää, heitinkeskitys, napalmhyökkäys.. jätän sen pelijohdon ongelmaksi.


Pelimuunnos:

Vastahyökkäys!

15min. peli.
Pudonneet Keltaiset kerääntyvät soveliaaseen lähtöpaikkaan, odottamaan pelinjohtajan huutoa/torvensoittoa/pilliin vihellystä.
Merkin saatuaan, Keltaisten valtion reservit saapuvat kentälle ja koettavat päästä ahdingossa olevien tovereidensa luokse Siiloa puolustamaan. Näillä vahvistuksilla on käytössään yksi läpsyrespa.

Pitäkää linjat! on tarkoitus olla nopea ja aggressiivinen toisten näkökulmasta, kyttäävä ja rauhallinen toisesta. Nopea 10min. takaa se, että Punaiset koettavat todella jyrätä läpi, kun heillä on vielä voimia siihen.

Roopeos

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 92
  • "Taas se pääsee flexaan sen Glockilla"
Vs: Pelimuoto ehdotukset
« Vastaus #6 : 28 Tammikuu, 2019, 09:24:42 »
Lipunryöstöhässäkkäpässäkkä


 Tälläistä saatetaan olla joskus pelattukkin, mutta kuitenkin.

Peli pelataan pelkässä alakylässä,yläkylä rajautuu pois. Kaksi joukkuetta (keltainen ja punainen) pyrkivät hakemaan lipun vastassa olevan joukkueen aloituspaikasta ja pyrkii kuljettamaan sen omaan aloituspaikkaansa. Perus lipunryöstöhän tämä olisi jossei kylään olisi sijoittunut ikäviä sissitaistelijoita,joiden tehtävänä on pitää oma alueensa hallussaan ja varastaa kuljetettavat liput itselleen.

Punainen ja keltainen osapuoli siis voittavat tyypilliseen tapaansa,jos heillä on molemmat liput omassa päädyssään. Nauhaton sissijengi taas jos kumpikaan nauhallinen osapuoli ei onnistu saamaan molempia lippuja omaan päätyynsä ajan loppuessa,kaikki nauhalliset on eliminoitu,nauhaton osapuoli nappaa molemmat liput tiputtamalla niitä kuljettavat pelaajat ja viemällä liput sovittuun paikkaan.

Peliä voidaan varioida antamalla erinäinen määrä respoja, muutamalla pelin pituutta ja/tai nauhattomien määrää :)

Tokyo Marui G17 GBB(Toimii)
LCT As Val (Toimii)
G&G Cm16 (Siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
 2/3,aika hyvin hei

Roopeos

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 92
  • "Taas se pääsee flexaan sen Glockilla"
Vs: Pelimuoto ehdotukset
« Vastaus #7 : 28 Tammikuu, 2019, 15:00:25 »
Objektin tuhoaminen

Ideaa apinoitu Linnasoftin peleistä,joten tuodaan se meillekkin. Peliin tarvitaan kaksi osapuolta,joista hyökkää alueen toisesta kulmasta,toinen toisesta. Ylä-tai alakylään on sijoitettu pommin (munakello) sisältävä salkku,jossa oleva munakello on tuhottava ennenkuin se alkaa soimaan.

Peliin vaikeuden tuo se, että pommi on tuhottava lekalla tms. Joka taas on sijoitettu kylistä jompaankumpaan . Täten toisen joukkueen on puolustettava pommia. Toisen joukkueen on taas etsittävä leka ja salkku,tuoda leka salkulle ja tuhota munakello ennenkuin "pommi" räjähtää. Pelimuotoa voidaan tietysti varioida puolustajien ja hyökkääjien määrää muuttamalla,respojen määrällä sekä muutamalla tuhoamistapaa (esim. CO2-naatilla K16-peleissä ja sitä rataa)
Tokyo Marui G17 GBB(Toimii)
LCT As Val (Toimii)
G&G Cm16 (Siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
 2/3,aika hyvin hei