Kirjoittaja Aihe: Tulitukiaseiden tehorajat  (Luettu 1400 kertaa)

J.J44kk0la

  • Vieras
Tulitukiaseiden tehorajat
« : 29 Huhtikuu, 2016, 19:12:17 »
Moikka,
Sellaista mietin, että onko tulitukiaseille olemassa jonkinlaiset lähtörajat, ja jos on niin minkälaiset?

Haapanen

  • Toimikunta
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 194
Vs: Tulitukiaseiden tehorajat
« Vastaus #1 : 29 Huhtikuu, 2016, 19:18:52 »
.Säännöt sanovat seuraavaa:

 Aseiden tehorajat

Aseet luokitellaan niiden toimintaperiaatteen mukaan.

Sarjatuleen kykenevät aseet saavat maksimissaan ampua 1,2 Joulea (CQB-alueet) tai 1,6 Joulea (metsäpelialueet).

1,2 J eri kuulan painoilla tarkoittaa seuraavia lähtönopeuksia:

0,12 g: 142 m/s
0,20 g: 110 m/s
0,23 g: 103 m/s
0,25 g: 98 m/s
0,28 g: 93 m/s
0,30 g: 90 m/s
0,36 g: 82 m/s
0,43 g: 75 m/s

1,6 J eri kuulan painoilla tarkoittaa seuraavia lähtönopeuksia:

0,12 g: 163 m/s
0,20 g: 126 m/s
0,23 g: 118 m/s
0,25 g: 113 m/s
0,28 g: 107 m/s
0,30 g: 103 m/s
0,36 g: 94 m/s
0,43 g: 86 m/s

infoBass

  • Toimikunta
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 87
Vs: Tulitukiaseiden tehorajat
« Vastaus #2 : 29 Huhtikuu, 2016, 19:24:02 »
Tosiaan, varmaan ihan näppärä tiivistys tuon lisäksi on se, että PIMS:llä ei ole erillisiä lähtörajoja tulitukiaseille kuten joillakin muilla pelien järjestäjillä saattaa olla, vaan kaikki sarjatuleen kykenevät aseet ovat rajoissa yhdenvertaisia. Hyvä puolihan on siinä se, että ei tarvita mitään erillissääntöjä turvarajoista eikä pelinvetäjällä mene hirveästi aikaa siihen, että joutuisi luokittelemaan aseita.