Kirjoittaja Aihe: Kaasu- vs Sähköpistooli  (Luettu 2562 kertaa)

Ale n.

• Käyttäjä
Kaasu- vs Sähköpistooli
« : 23 Toukokuu, 2014, 22:46:35 »
Kysyisin ihan muuten vaan että kumpi on parempi kakkoseks kaasu- vai sähköpistooli.

Vastaukseen vois si laittaa omia kokemuksia ja kertoo mielipiteensä asiasta, mutta ottaa viellä huomioon sitten huomioon viritys mahdollisuudet, päivitykset, kumpitulee halvemmaks loppupelissä, huoltamisen helppous yms.

Itse olen vain ampunut ja käyttänyt kaasupislaa joten minä en asiaan voi sen paremmin kommentoida.

Kiitos kaikille mielipiteensä lähettäneille!!!

isto

• Käyttäjä
  • Hatulle on aina käyttöä
Vs: Kaasu- vs Sähköpistooli
« Vastaus #1 : 24 Toukokuu, 2014, 00:29:26 »
Terve,
Sähkö on halvempi käytössä ja toimii myös kylmemmässä, jopa pakkasessa. CO2 pistoolista ei ole kokemusta ja onhan toki desert eaglen hard kick versiossa oma tunnelmansa.
Meillä on muutama kaasupistooli ja ne ovat aika käyttökelvottomia kun lämpötila laskee alle 10C.
Akkujenkin teho tietysti laskee, mutta ne eivät ole yhtä herkkiä toistoille, koska akku lämpenee käytössä kun taas kaasupistoolin lipas jäähtyy entisestään.
Isto

Nran

• Puheenjohtaja
  • Administrator
  • Käyttäjä
  • Ei se satu.
« Vastaus #2 : 24 Toukokuu, 2014, 02:00:35 »
Löytyy pari Co2-blowbackia ja viritetty lipo-glokki.

Lähtökohtanahan on se että missä ja miten pistoolia käytät, ja mitä siltä haet. Mulla kyseessä on lähinnä hätä-backup sekä ahtaiden tilojen ase esim. sisällä kulmien taakse tai sisälle ikkunoista mentäessä. Matkat on senverran lyhyitä että kantamalla  ja tarkkuudella ei ole hirvittävän suurta väliä, itseasiassa tykkään tehon puolesta sähköstä enemmän, pienitehoisena ei tarvitse varoa pääosumia niin pajon.
Niinkön yleisesti, blowback antaa hiton hienon fiiliksen, kun taas sähköllä ei tarvitse säätää kaasun kanssa. Sähköaseissa on vakiona hieman viivettä, kaasuissa ei. Sähköpyssyjen lippaat on ankeita tikkuja (ei mene lipastaskuihin), kaasujen realistisempia. Sähkö paljon helpompi mutta lelumaisempi, Co2 fiilikseltään ihan eri sfääreissä. Sähkö on halvempi, mutta ei toi kaasu mitään ihan älytöntä maksa. Jos pelaisin yhtään enemmän pistooleilla, valinta olisi ehdottomasti Co2 blowback. Hätävarana toi glokki on käypä valinta helppoutensa takia.

Nosferatu

• Varapuheenjohtaja
  • Administrator
  • Käyttäjä
« Vastaus #3 : 24 Toukokuu, 2014, 02:37:40 »
Itse pidän vemppupistoolin huolettomuudesta. Se ei vaadi akkua tai kaasua, eli se toimii aina. Hinnaltaan se on pari-kolme kertaa halvempi kuin kaasu- tai sähköpistooli, eikä kaasusta tai akuista tulevia kustannuksia ole. Huoltaminen on vapaaehtoista. Tehoa ja kantamaa on omassa vempussa saman verran kuin tavallisessa sähköpistoolissa. Teoreettisessa tulinopeudessa se kuitenkin häviää sähkö- ja kaasupistooleille. Vempun lataaminen tulee jonkin ajan jälkeen ihan refleksinä, eikä ero ole loppujen lopuksi kovinkaan suuri.

Jos vaihtoehtoina on kuitenkin vain sähköpistooli ja kaasupistooli, niin suosittelisin sähköä jos pelitehokkuus on ensisijalla. Blowback-kaasuase on kuitenkin parempi vaihtoehto, jos haluat että sinulla on huisin hauskaa.