Kirjoittaja Aihe: Decon - Orivesi  (Luettu 30630 kertaa)

uhku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 510
  • stitchbitch
Decon - Orivesi
« : 22 Lokakuu, 2011, 18:12:53 »
PELIALUE POISTUNUT KÄYTÖSTÄ 2015

Decon
Alueen osoite: Satamaranta 149, 35100, Orivesi As
Ajo-ohjeet: Satamaranta on viimeisen tien nimi, jolla on nimi. Tätä tietä ajat risteyksestä vajaan kilometrin ja oikealla puolella näkyy radan ylittävä kevyenliikenteen silta. Tämän sillan alun jälkeen käännyt välittömästi oikealle (ainoa mahdollinen kohta kääntyä oikealle lähettyvillä) pienehkölle tielle ja saavut parkkipaikalle.
Etelästä tietä nro. 9: Noin 4km ennen Orituvan ABC:tä käännytään oikealle kohti Yliskylää. Ajetaan mutkainen kahdeksankympin ja lopusta kuudenkympin tie loppuun, käännytään vasemmalle kohti Oriveden keskustaa. Aja 2km, kunnes oikealle on viitta "Eräjärvi". Käänny tielle ja aja kunnes tulet junaradan ylittävälle sillalle. Heti radan ylityksen jälkeen käänny oikealle. Viimeisen talon jälkeen rannan näkyessä käänny kävelytien editse oikealle. Päädyt portin eteen.
Pohjoisesta tietä nro. 9 Noustaan rampista kohti Orivettä. Ajetaan kohti Oriveden keskustaa, liikenneympyrästä suoraan, eli toisesta ulos. Tietä jatketaan 2,5km ison mäen yli. Mäen alapäästä käännytään vasemmalle tielle kohti Eräjärveä. Heti radan ylityksen jälkeen käännytään oikealle, pienehkölle hiekkatielle. Viimeisen talon jälkeen rannan näkyessä käänny kävelytien editse oikealle. Päädyt portin eteen.
Julkisilla: Orivedelle pääsee junalla, juna-asemalta pääsee kävellen Deconille.
Tehorajat: CQB-tehorajat, sarjatuliaseilla 1,2J.
Erityistä: Sisätiloissa sallittu vain kertatuli. Alueella paikkoja (rauniot, katto, yläkerta) jonne ei saa turvallisuussyistä mennä.
Linkki sääntöihin: http://pirkanmaasoft.info/forum/index.php/topic,7.0.html
Linkki Pelikalenteriin: http://pirkanmaasoft.info/forum/index.php/topic,499.0.html
Alueen koko arvioituna: 500m x 150m
Alueen tyyppi: Sekalaista suhteellisen tasaista maastoa, pari vallia, metsää, risukkoa, avointa aluetta, joitain hökkeleitä, alueella iso monikerroksinen CQB-rakennus. Keskellä käyttökiellossa oleva raunioalue jonka voi kiertää molemmilta puolin.
Offgame-alue: Katettu puuvarasto joka toimii offgame-alueena. Parkkipaikka offarin läheisyydessä.
Muuta: Decon on Pirkanmaasoftin vanhin pelialue. Pelialue on rapistunut ja paikoin huonokuntoinen. Päärakennuksen toiseen kerrokseen ei saa turvallisuussyistä mennä. Alueella on lippusiimalla huonohkosti aidattu raunio jonne ei saa turvallisuussyistä mennä. Rakennusten katolle ei saa turvallisuussyistä mennä. Aluetta rajaa vesialue jonne ei kannata tippua. Vesialueella välillä veneiliöitä, tämä pysäyttää pelin. Alueella paljon romua maassa.
Pelialuekohtaisia sääntöjä:
- Pelialueella on pressuilla yms. tukittuja aukkoja, joissa on punainen rasti päällä. Näistä aukoista ei saa ampua.
- Sisätiloissa et saa kiivetä 60 cm korkeammalle mikäli paikkaan ei johda selkeitä portaita/askelmia/tikkaita.
- Pelialueella on lukuisia vaarallisuutensa vuoksi kiellettyjä paikkoja. Pelinjohto informoi näistä tarkemmin alkubriiffissä. Jos et ole varma, kysy.
- Tupakointi on sallittu vain nuotiopaikan läheisyydessä.

Hallituksen päätöksestä talon yläkerta on poistunut käytöstä 7.11.2014

Google Maps: https://goo.gl/maps/GsLzs
Kartta:


Kielletyt alueet, ranta oletuksena käytössä, kielletty vain jos erikseen mainitaan:


Isokokoinen ilmakuva: http://pirkanmaasoft.kuvat.fi/Decon.jpg

Kuvia alueelta:
[Lisätään]


Tähän ketjuun voit myös vapaasti kertoa ideoistasi deconin parantamiseksi. Mieti kuitenkin realistisia rakennelmia. Ei esim. "Päärakennukseen neljäs kerros. Peltikaton täydellien kunnostus"
« Viimeksi muokattu: 21 Joulukuu, 2015, 13:53:09 kirjoittanut Nosferatu »

Jelme

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: Deconin kehitysideat
« Vastaus #1 : 28 Lokakuu, 2011, 19:41:18 »
Mieleeni tuli kahluualtaan "kävelysillan" kunnostus.

Muutaman kerran lähiaikoina kun olen juossut sillan yli on tuntunut siltä kuin se romahtaisi jalkojeni alla, lisäksi se silta voisi olla hieman leveämpi. Sillan joistain kohdista puuttuu muutamia paloja puuta, ja kun kävelee/juoksee sillan yli tuntee kuinka keskellä siltaa se painuu vettä kohti. Luulisin että se kestää, mutta kun useampi juoksee sen yli yhtäaikaa tulee väkisin pelko siitä että se romahtaa.

En tiedä, että onko tämä hyvä idea, mutta ainakin mahdollinen.

M4kkara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
Vs: Deconin kehitysideat
« Vastaus #2 : 28 Lokakuu, 2011, 20:15:19 »
Muutamia asioita tuli mieleen:

-Peräkylän puskat voisi harventaa.
-Vanhoja rikkoutuneita rakennelmia voisi korjata.
-Tosiaan se kävelysillan korjaus,josta Jelme mainitsikin.
-Roskien ynnä muitten sellaisten putsaaminen.

Siinä nyt muutama idea.

uka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
Vs: Deconin kehitysideat
« Vastaus #3 : 28 Lokakuu, 2011, 22:47:43 »
Mieleeni tuli kahluualtaan "kävelysillan" kunnostus.

Tässä tosiaan olis varmaa se korkealla prioriteetilla oleva homma. Omasta mielestä peräkylän harventaminen ois kohdallaa keväällä, tänä kesänä ja yöpeleissä alue oli kohtuullisen vaikea kulkuista, eikä siellä pahemmin pystyny ammuskelee. Radan puolella olevia "esteitä" voisi muokata/lisätä, toisi hieman erilaisia tilanteita moneen pelimuotoon.

uhku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 510
  • stitchbitch
Vs: Deconin kehitysideat
« Vastaus #4 : 28 Lokakuu, 2011, 22:51:56 »
Itse en tule järjestämään talkoita, kuin vasta ensi kesänä seuraavan kerran. Tämän kesän talkoista puhuttiin kyllä jokseenkin paljon pl. ensimmäiset parvenrakennustalkoot. Harmittavaan aikaan vain oli foorumi alhaalla, mutta facebookki kyllä suurimman osan väestä tavoitti. Suurempaa raivausta oli tarkoitus tehdä jo tänä kesänä ja sahoja ja vesureita talkoissa olikin mukana, niiden heiluttajia ei.
 
Muiden jo ehdottamia aisoita ei tarvitse uudestaan toistaa, kerätään vain kasaan ihmisten mielipiteitä. Toki keskustelu ja eriävien (perusteltujen)mielipiteiden esittäminen on toivottavaa. Sillan korjaus ainakin sellanen homma, joka tullaan toteuttamaan.

Nosferatu

  • Toiminnanjohtaja
  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 464
Vs: Deconin kehitysideat
« Vastaus #5 : 13 Marraskuu, 2011, 13:48:33 »
Olisko mahdollista pystyttää hopinsäätöpaikalle ammuttavaksi kohteeksi joku 2m x 2m lauta/vaneriseinä? Tarkkuuskivääriä säädettäessä on vaikeaa nähdä nopeaa kuulaa sellaista pusikkoa vasten, mutta lautaseinää vasten se kohdistaminen olisi paljon helpompaa kun kuulan lentoradan näkisi selkeästi.

uhku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 510
  • stitchbitch
Vs: Deconin kehitysideat
« Vastaus #6 : 13 Marraskuu, 2011, 15:35:31 »
Kyllä. Ihan hyvä idea varsinkin kun talvi tulee, niin maalaa vaikka mustaksi seinän johon voi ampua, notta erottaa kuulan lentoradan paremmin.

Riihis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 39
Vs: Deconin kehitysideat
« Vastaus #7 : 13 Marraskuu, 2011, 19:36:16 »
Ja jos vielä saa pyytää lisäystä lautaseinään, niin n.15x15cm pelti keskelle seinää, niin kilahduksesta kuulee, että kuula on saavuttanut kohteensa. Voin tuoda pellin ja hoitaa kiinnityksen kyllä, jahka seinä on asennettu paikoilleen .
"Se on AK, sen kuuluukin heilua"

Eto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
silta
« Vastaus #8 : 13 Marraskuu, 2011, 21:13:16 »
Se kuulostaisi kyllä hyvältä idealta se silta, kun olen itsekin mennyt siitä, niin on tullut semmonen olo. että tippuu alas. Jos vaikka olisi jossain talkoissa sen vuoro.

Balrog

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 205
Vs: Deconin kehitysideat
« Vastaus #9 : 13 Marraskuu, 2011, 22:24:15 »
Ja ennenkuin niitä hiton hyviä talkoo-ideoita tuotetaan tähän ketjuun lisää, niin niitä tekijöitäkin tarvitaan.
Jos jokin kohta deconilla mielestäsi vaatii korjausta, sinne hankitaan työkalut ja materiaalit ja sitä jopa aletaan fiksaamaan niin olisi suotavaa että paikalla olisi myös niitä talkoolaisia.

"JOO, KYL MÄ AINAKI SIT TUUN"
Mutta talkoopäivänä tulee peruutusviesti, "en saanut kyytiä" tai "mulla on 36,5 kuumetta"

Jatketaan siis tästä, kehitysidoita vaan tulille, mutta ymmärtäkää lapset ja lapsenmieliset että ei tämäkään firma toimi pelkästään hallituksen vapaa-ehtoisvoimin..
"In hoc signo vinces"

brundi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: Deconin kehitysideat
« Vastaus #10 : 14 Marraskuu, 2011, 14:21:34 »
Miksihän tällänen topic on laitettu, jos ainut vastaus on että "ei tuu ketään tekeen, ei onnistu"? Hei, nyt ihan oikeesti järki käteen.

uka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
Vs: Deconin kehitysideat
« Vastaus #11 : 14 Marraskuu, 2011, 16:31:20 »
Itse ainakin olen tulossa, ja todennäköisesti pystyn tarjoamaan jopa kyytimispalveluita, kunhan ensin päätetään mitä ja koska tehdään :)

uhku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 510
  • stitchbitch
Vs: Deconin kehitysideat
« Vastaus #12 : 14 Marraskuu, 2011, 18:37:39 »
Ennenkuin tässä on taas 20 innokasta ilmoittautumassa talkoisiin, niin pannaan hommalle stoppi. Ketjun tarkoitus siis ei ole kerätä talkoolaisia, vaan vain ja ainoastaan niitä ideoita. Kuten sanottua, talkoita on seuraavan kerran ensi kesänä. Kuten aikaisemmin myöskin mainittu, ei tarvitse kaikkien sanoa erikseen "Joo siltaa ois hyvä korjata", koska kyseinen kohde on jo loppuun käsitelty, mikä selviäisi myös ketjun kokonaan lukemalla. Avaa siis sanainen arkkusi ketjussa seuraavan kerran vasta, kun sinulla on uusi ehdotus mitä pitäisi tehdä, kuten Nosferatu teki. Toki mielipiteiden ja kommenttien julkituominen on hyvästä, kuten Riihis keksi heti hyvän parannuksen ehdotettuun hopinsäätötauluun.

k4meli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 386
  • Pinkiponkii
Vs: Deconin kehitysideat
« Vastaus #13 : 16 Marraskuu, 2011, 21:43:46 »
Sillan kunnostus on kohtalaisen helppo ja nopea projekti mielestäni, mutta itse jättäisin sen kuitenkin tekemättä. Meikäläisellä on pari hökkelitalo ideaa hautumassa jolla keskipuska-tornit alueella liikkumista saadaan nopeutettua ja helpotettua mikä vähentää tuon sillan merkitystä mielestäni.

Nosferatu

  • Toiminnanjohtaja
  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 464
Vs: Deconin kehitysideat
« Vastaus #14 : 16 Marraskuu, 2011, 23:55:07 »
Itse kyllä korjaisin sen sillan ennen kuin alkaisin lisää hökkeleitä rakentamaan. Silta on omien kokemuksien perusteella nyt jo niin kriittisessä tilassa että en yllättyisi jos se romahtaisi parin viikon sisällä. Silta taipuu pahasti kun sen yli juoksee, ja puu pitää juuri sitä ikävää ääntä joka tulee kun puu menee poikki. Ehdotankin että sen käyttö tulisi kieltää jos sitä ei pian kunnosteta, ihan turvallisuuden vuoksi. Hyvä ja toimiva silta on myös, taas omien kokemuksien perusteella, tärkeä joidenkin pelien kannalta, esimerkiksi raunion puolustuksessa.