Terve foorumi.
Tullut hieman pidettyä taukoa kuvauksen suhteen, mutta taustalla on ollut hieman säätöä.
Eli näin omasta mielenkiinnosta olin ajatellut suunnitella "paremman" pommin pommipeleihin. Nykyisellään tuntuvat hieman laimeilta, kun vaan väännetään munakelloon lisää aikaa.
Olen osittain jo alkanut realisoimaan tätä ajatusta. Minulla on tarvittavat osat kasassa ja hieman olen elektroniikkaakin ohjelmoinut.
Eli allaolevassa konseptikuvassa on hahmoteltu pommi tämän hetken näkemyksillä.

Näkyvät osat pommista:
6 numeron 7-segmenttinäyttö ajalle ja menu-toimintoihin
4 kpl nappeja
summeri
10 segmentin palkkinäyttö
3 kpl abiko "nappeja"
kotelo ohutta vaneria, tai voi vaihtoehtoisesti ehdottaa eksoottisempia materiaalejakin.
Toiminnot:
Pommiaika säädettävissä maksimissaan joko "59:59.99"(mm:ss:ss) tai "9:59:59.9"(t:mm:ss.ss), eli yksi tunti tai kymmenen tuntia maksimiaika. Ajansäätö minuutin tarkkuudella.
"Pomminpurku"-ominaisuus, eli pommi pitää oikeasti neutralisoida ennen pelin loppua. (tästä lisää myöhemmin).
Yksinkertaiset menu-toiminnot (ajansäätö, purkukoodi, pikapurkukoodi)
Äänihälytys
PomminpurkuTurvallinen, aikaa vievä tapa:Pommi puretaan 10/8-numeroisella koodilla. (katsoo miten saan implementointia 8 tai 10 numeroa)
Koodi syötetään neljällä painonapilla, jotka ovat pommin päällä. Näppäimien oikealla puolella oleva näyttö kertoo purun edistymisen.
Periaatteessa koodi voisi olla mallia "1324 3412 31" ja näppäimet ovat vasemmalta oikealle luettuna 1-4.
Aina kun käyttäjä syöttää oikean numeron, nappien oikealla puolella olevassa edistymisnäytössä syttyy yksi ledi aina lisää, joka kertoo oikean syötön ja edistymisen.
Kun taas käyttäjä syöttää väärän numeron edistyminen nollaantuu, mutta koodi ei vaihdu.
Käyttäjä joutuu siis selvittämään koodin kokeilemalla ja palaa alkuun väärän syötön kohdalla. Kun käyttäjä viimein saa koko koodin oikein yhdellä kerralla, ajastin pysähtyy ja pommi on "purettu"
Riskialtis, nopea tapans. "elokuvatapa" "Red, blue or green?!", purkumahdollisuus 1/3
Pommin etuosassa on kolme johdon pätkää, jotka on kytketty kotelon sisällä olevaan mikrokontrolleriin. Silmukka katkaistaan vetämällä valittu johto irti abiko-liittimestä.
Riippuen ohjelmoidusta oikeasta "valinnasta" pommi "räjähtää" tai on purettu riippuen valinnasta.
Tarkoitus käyttää tätä tapaa, kun aika ei riitä koodin ratkaisuun.
Tämmöistä...Tarkoitus olisi nyt siis kysyä kiinnostaisiko porukkaa ottaa kyseistä "pommia" testiin, jos sellaisen rakennan?