Meillä oli keskustelua tuolla yksityisviestien puolella DMR:llä eli semitarkkarilla pelaamisesta, että millasta puuhaa se on. Ajattelin siirtää jutustelun tänne kaikkien nähtäville.
DMR:llä pelaaminen on rauhallista puuhaa, paljon taktisempaa kuin normaalilla aseella. Siinä on hyvät sekä huonot puolensa. Olen harjoitellut DMR:n käyttöä enemmän ja vähemmän about reilun vuoden. Tässä vähän funailuja.
- DMR:llä vastustajien tiputuksia tulee huomattavasti vähemmän, tähän voi olla vaikea tottua
- 2,25J tehoilla ampuu huomattavasti pidemmälle, hyvällä aseella 70m tiputukset ei ole ollenkaan harvinaisia
- DMR keskimatkoilla 40m - 50m ase on erittäin-erittäin tehokas
- Kuulan pitkähkö lentoaika on välillä hyvin ärsyttävä, pitää osata ottaa paljon ennakkoa, head-to-head tilanteet on aika turhauttavia
- Pitkällä matkalla ihmiset ei aina ota osumaa, iskuenergia on pitkän matkan päässä pieni ja porukat ei aina arvaa saavansa kuulaa niin kauas, perus tarkka-ampujan ongelma
- Nopea semi/sormi auttaa osumisessa, ilmaan saa kolme-neljä kuulaa yhtäaikaa
- 25m turvaraja aiheuttaa ainakin mulle ongelmia, pitää pelata todella rauhallisesti tapahtumien taustalla ettei joudu liian lähelle
- DMR aseen rakentaminen vaatii huomattavasti enemmän normi-sähköasetta parempaa tekniikkaa. Voimat on kovempia ja osat kuluvat enemmän.
- Huono DMR on sama kuin huono tarkkuuskivääri, ei osu mutta kärsii turvarajasta.
- Kuulat maksavat hieman enemmän, ei älyttömästi kuitenkaan
- Lippaiden jouset joutuvat koville painavempien kuulien takia, kaikki lippaat eivät syötä.