Kirjoittaja Aihe: Kuinka kiinnittää Contour kypärään?  (Luettu 7984 kertaa)

Nran

• Toimikunta
  • Käyttäjä
  • *
  • Ei se satu.
Kuinka kiinnittää Contour kypärään?
« : 16 Tammikuu, 2014, 10:20:49 »
Sain vanhan Contourin ja tarkoitus olisi vetää se pottaan (Mich2002) kiinni. Onko porukoilla kokemusta kuinka homma toimii tai tietoa kuinka oikeassa maailmassa nämä kiinnitetään (mm. Bundeswehr käyttää näitä kypärissä)?
Alkuvuoden tilausjonossa on aito Mich, joten en mielellään lähtisi porailemaan kypärään mitään. Tarkoituksena on myös käyttää kypäränpäällisiä, joten mounttia en lähtisi liimailemaan potan pintaan. Raileja ei ole tarkoitus myöskään laittaa.

- Kuinka toimii lasien (ESS NVG) hihna ja Contourin virallinen kiinnitysklispsi, heiluuko kamera? Tämä vaikuttaisi äkkiseltään parhaalta vaihtoehdolta.
- Entäs Contourin headband mount, tuossa ei näytä olevan kuvauskulman säätöä ja muutenkin tuntuu että kypärä alkaa olla aika täynnä hihnaa tän jälkeen?
- Pysyykö kamera esim. kypäränpäällisen sivu-velcrossa kiinni jos vetäisi kameran kylkeen velcrotarraa kiinni? Tuleeko ongelmia kuvauskulman horisontaalisäädön kanssa (kuvaa liian vasemmalle/oikealle)?
« Viimeksi muokattu: 16 Tammikuu, 2014, 12:32:38 kirjoittanut Nran »

k4meli

• Käyttäjä
  • Pinkiponkii
Vs: Kuinka kiinnittää Contour kypärään?
« Vastaus #1 : 16 Tammikuu, 2014, 15:21:48 »
Hihnakiinnike mallia laskettelulasien remmi ja remmit/hihnat on tähän asti olleet huonoja ratkaisuja. Kamera elää varsinkin juostessa joitakin millejä, joka videolla näyttää jo todella häiritsevältä.

Velcro toimii omien sekä kavereiden testien mukaan. Näissä tapauksissa velcro on ollut kiinni suoraan kypärässä. Kypärähuppu väliin saattaa tuoda jälleen tämän millien vispaamisen, kokeilemalla selviää. Yksi vaihtoehto on (mukana tullut?) flat surface mount? Tällä itse aikoinaan iskin kameran kuulosuojainten kuppiin kiinni. Ei toki ole yhtä "slim" kuin velcro kiinnitys, mutta mulla toimi ja noita oon nähnyt laitettavan kypäriinkin kiinni, kiinnittyy ihan mukana olevilla liima/tarra pinnoilla jotka ei jätä mitään jälkeä pottaan jos haluat poistaa ne joskus. Eniveis, velcro on IMO paras tapa kiinnittää.

JPU

• Käyttäjä
« Vastaus #2 : 16 Tammikuu, 2014, 16:34:23 »
Ite oon kiinnittäny Contourini kypärään tällaisella mukana tulleella kiinnikkeellä LINKKI, tosin laitoin sen kiinnikkeen liimapintaan velcroa kiinni ja sillä kypärän velcroihin kiinni. Aluksi epäilin että kamera saattaisi näin päästä heilumaan liikaa, mutta ainakaan videoissa ei minkäänlaista heilumista näy joten tuokin toimii ja samalla itse kamera säästyi liimailulta.
Itellä ei oo ollut ongelmia tuon kuvauskulman kanssa, ja sitä pystyy hieman säätämäänkin vaihtamalla kiinnityskohtaa kypärän muodon ansiosta.

Nran

• Toimikunta
  • Käyttäjä
  • *
  • Ei se satu.
« Vastaus #3 : 16 Tammikuu, 2014, 19:21:07 »
Huppu aiheuttaa varmasti tuota vispaamista, on kuitenkin senverran löysä. Eli jäljelle jää kiinnittää kameran kiinnike/kamera suoraan kypärän pintaan joko velcrolla taikka ruuvilla ja tehdä päälliseen luukku/viilto sille kohtaa. Velcro on varmaan paree justiinsa tuon säädettävyyden takia, eikä tartteis porailla. Tosin kahdella pienellä reijällä ja ruuvi-levy-virityksellä ei tartteis leikellä ja kameran sais siihen kiinni...

Jossain näin ratkaisun missä surefiren kypärävalon kiinnike oltiin purettu ja laitettu Contouri siihen, kamera vaan tuli kypärän alalaitaan ja todella paljon ulos.

Pitää käyttää tota lasikuitupottaa ja halpis-huppua koekappaleena. Kiitos vinkeistä.

uhku

• Käyttäjä
  • stitchbitch
« Vastaus #4 : 16 Tammikuu, 2014, 20:05:05 »
Itsellä kanssa ollut kiinni velcronpalalla kypärän pinnassa, mutta myös kypärän hupussa. Molemmat toimineet hyvin. Kypärän huppu kiinnittyi kypärässä olevaan velcroon samalla kohtaa, kuin missä kamera on eikä heilumista tapahdu käytännössä ollenkaan. Kypärän huppuun ei ole suurikaan konsti lisätä pala kovaa velcroa kiinnittämään huppu kypärän pintaan haluamaltasi kohtaa.

Pelkän velcrolla kiinnittämisen lisäksi olen kameraa pitänyt tuossa karkuremmissä ihan varmuuden vuoksi. Remmi kiinni kiskoon tai hihnanruuviin.

Nran

• Toimikunta
  • Käyttäjä
  • *
  • Ei se satu.
« Vastaus #5 : 17 Tammikuu, 2014, 07:18:20 »
No toi tuplavelcrohan ratkaisee ongelman! Eipä tullu edes mieleen.