Kirjoittaja Aihe: Onko CDON-nettikaupalla sinun Henkilötunnuksesi?  (Luettu 586 kertaa)

reflex

• Käyttäjä
  • youtube.com/v/9gYvW0nwkwM
Onko CDON-nettikaupalla sinun Henkilötunnuksesi?
« : 14 Huhtikuu, 2022, 19:39:01 »
CDON on ruotsalainen nettikauppa jolla on suomenkieliset Internet-sivut ja joka myy mm. airsoft-tavaraa. Alkuvuosina tämä kauppa vaati Henkilötunnuksen jos halusit tilata, myöhemmin tilaus onnistui jo turvallisesti pelkillä nettipankkitunnuksillakin ja Paypalkin tuli jossain vaiheessa mukaan.

Itse en ole airsoft-tavaraa täältä tilannut mutta olen ollut asiakkaana vuodesta 2008 ja paikasta tuli minulle vakiopaikka ostaa mm. sotaelokuvia -ja 24:n tuotantokaudet, myös Black Hawk Downin soundtrack CD löytyi täältä. Mutta tyhmyyttäni menin alunperin rekistöröityessäni antamaan Henkilötunnukseni tälle nettikaupalle, joka sitten on pitänyt sitä tietokannassaan tähän asti; Tällä viikolla kirjautuessani huomasin että nyt kauppa antaa vihdoinkin poistaa Henkilötunnukseni sivuiltaan joten se ei voi enää vuotaa vaikka hakkeroinnin seurauksena. Jos sähköpostisi on vaihtunut ja et voi saada enää saada CDON tunnuksiasi takaisin voit yrittää poistattaa tunnuksesi kokonaan uuteen GDPR-lakiin vedoten.

Myös toinen varoituksen sana asiasta kiinnostuneille: Aikaisemmin kauppa on myynyt vakavasti otettavaa airsoft-tavaraa kuten CYMA:n aseita mutta nykyään kaupan airsoft-osasto aiheuttaa lähinnä naurunpyrähdyksiä eikä pelkästään absurdin hintatason takia. Älä tilaa airsoft-tavaraa täältä, mutta jos tilaat varoituksesta huolimatta huomaa ilmaiseen toimitukseen oikeuttavaan etukoodi (toimituskulut lienee sisälletty epäreilusti tuotteiden hintoihin).
sofmag.com/ten-years-to-the-day
en.wikipedia.org/wiki/Black_Hawk_Down_%28film%29
en.wikipedia.org/wiki/American_Sniper
en.wikipedia.org/wiki/12_Strong
en.wikipedia.org/wiki/Act_of_Valor
en.wikipedia.org/wiki/Forces_sp%C3%A9ciales
en.wikipedia.org/wiki/Elite_Squad