Moi!
Ajattelin jakaa kokemukseni omasta buildista, jonka aloitin myös itse tässä kesän kynnyksellä. Meikä on alottamassa itsekin vasta kunnolla harrastuksen (15 vuoden tauon jälkeen). Koska palvelin snaipperina armeijassa, oli minun aivan pakko hankkia myös snipu airsoftiin.
Päädyin wellin mb01, kuten aiemmin mainittu, löytyy siihen hyvin viriosia. Omasta mielestäni asennukset eivät olleet vaikeita:
liipasinkoneisto (airsoftpro),
sylinteri (hankin täyssetin jousineen ja putkineen, airsoftpro m150),
hoppikammio(Airsoftpro gen 3)
piippu (maple leaf 500mm 6,02)
MUTTA itselleni muodostui yksi ongelma, johon olen vielä virittämässä ratkaisua ja se on hoppikumin, kammion ja piipun yhteensopivuus. Meikällä on Maple Leafin 500mm 6,02 piippu ja airsoftpron gen 3. kammio. Tähän yhdistelmään ei sovi maple leaf Diamond hoppikumi, koska piipussa on â€silta†ja kumi pullistuu, kumi on kammioon myös liian paksu ja se asentui väärään asentoon. AEG hoppikumit ei sovi piippuun täydellisesti, koska niissä on alapuolella kohdistusura, kun tuossa piipussa se on yläpuolella. Molemmilla sain aseen toimimaan ja se ampuu suht tarkasti 50+ metriin siitä huolimatta, että kumit ei ole täysin oikein. Seuraavaksi testaan action armyn hoppikumia, toivottavasti se sopii. Muilta osin osien asennus on hyvin suoraviivaista, mutta niissä täytyy olla huolellinen ja tarkka, jotta kaikki pysyy paikallaan.
Uutena harrastajana olen itse tutustunut asioihin ja etsinyt tietoa tosi paljon. Ehkä tiedätkin, että painavat kuulat 0.40 tai 0.45, joita itse käytän, ovat myös tärkeä osa kokonaisuutta. Laitoin hankkimani tuotteet siksi, että tästä saisi vertauskelpoisen infon. Edellämainituilla osilla ja maruin aeg hopilla testattuna ase ampuu 108m/s 0.45 kuulalla. Noin 2,6J (en muista ihan tarkkaa lukua).