Kirjoittaja Aihe: Miten kuvia foorumille ?  (Luettu 10089 kertaa)

Flankker.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
Miten kuvia foorumille ?
« : 23 Tammikuu, 2012, 22:20:23 »
Miten tänne sais lisättyä kuvia ? Aina kun yritän niin se sanoo että mulla on liian iso tiedosto, niin miten
sitä tiedostoo pienennetään ? Jeesiä plox :3

Jelme

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: Miten kuvia foorumille ?
« Vastaus #1 : 24 Tammikuu, 2012, 08:07:34 »
Itse olen ainakin imageshack.us nimisellä sivustolla muokannut kuvien kokoa.

Dumle

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 146
Vs: Miten kuvia foorumille ?
« Vastaus #2 : 24 Tammikuu, 2012, 18:31:30 »
Liitetiedostojen yhteiskoko korkeintaan 192kb ja yksittäisen liitteen koko korkeintaan 128kb. Resoluutiokokoa ei ole rajoitettu.

Kuvaa voi pienentää ihan jokaiselta koneelta löytyvällä Paint-ohjelmalla. Win7-versiossa avaat kuvan ja sieltä ylhäältä missä työkalut sun muut on, löytyy kohta "muuta kokoa". Tuolla sitten pienentelee vaikka prosentuaalisesti niin paljon että itse tiedoston koko menee noihin em. rajoihin.

Joku jolla on vielä kivikautinen XP-käyttis, voisi pistää myös mistä tuo "muuta kokoa" kohta löytyy, niin tulee sekin katettua.
---------------

Sitten jos haluat linkittää jo internezin ihmeellisestä maailmasta löytyvän kuvan, niin kirjoittaessasi ketjuun vastausta (tai aloitus viestiä):
- ylhäältä "lihavoi" nappulan alapuolelta löytyy "lisää kuva", klikkaa sitä.
- tekstikentään ilmestyy [img][/img ] (ilman tuota väliä jälkimmäisen hakasulkeen kanssa)
- tuohon hakasulkeiden väliin leikkaa-liitä periaatteella linkki kuvaan
- tadaa... kuva näkyy täysikokoisena viestissäsi.

HUOMAA! kuva tosiaan näkyy täysikokoisena, joten ethän linkkaa mitään HD-kuvia, jolloin se levahtaa näytöllä hyvin ikävällä tavalla. Mikäli et tiedä, miltä homma näyttää, niin klikkaa edes "esikatselu" namiskaa ennen lähettämistä!
« Viimeksi muokattu: 24 Tammikuu, 2012, 18:33:20 kirjoittanut Dumle »
Lentäjän poika
MyFleet

Flankker.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
Vs: Miten kuvia foorumille ?
« Vastaus #3 : 24 Tammikuu, 2012, 20:23:59 »
Kiitos !

uhku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 503
  • stitchbitch
Vs: Miten kuvia foorumille ?
« Vastaus #4 : 31 Tammikuu, 2012, 19:44:57 »
Jos ketjun idea on esitellä pyssy/varustehankita/jotain, niin mielestäni kannattaa silloin vähän panostaa kuviin. Itseä ei ainakaan kiinnosta katsella tärähtäneitä kamerakännykällä otettuja kuvia, joista hädin tuskin saa mitään selvää. Ottakaa kuvanne ensinnäkin kunnollisessa valaistuksessa, älkää heiluttako naapurin Liisalle kuvaa ottaessanne ja ottakaa kuva mieluusti oikealla kameralla. Jos ei perheestä kameraa löydy, niin ottakaa kuva vaikka remun kameralla sunnuntaina ja lisätkää kuva vasta sen jälkeen.