Kirjoittaja Aihe: Uhkun kustomnyrkkipaja  (Luettu 56616 kertaa)

uhku

• Käyttäjä
  • stitchbitch
Uhkun kustomnyrkkipaja
« : 22 Joulukuu, 2011, 01:18:29 »
Foorumin täytteeksi tällänen ketju, jossa jatkossa esittelen jotakin omia tuotoksia. Löytyy mahdollisuus korjauttaa rikkinäistä gearia ja teettää kokonaan uutta superkustomia! Customgearia voin tällä hetkellä valmistaa Khakissa, digitaldesert ja multicam kuoseissa. Tälläsissä customhommissa hinta määräytyy kuluneen ajan ja materiaalien mukaan tapauskohtaisesti. Gearin korjaamisessa täytyy aina katsoa erikseen kyseisen kappaleen rakenne, kun ompelukoneella ei ihan joka paikkaan mahdu touhuamaan.

Tästä kaikki alkoi:

Ensimmäinen mitään erikoisempaa sisältävä rigi muutaman harjoituskappaleen jälkeen. Ns. tehopelaajanrigi

Viimeisin tuotos lähes valmiina. Remmit puuttuu vielä:
« Viimeksi muokattu: 21 Marraskuu, 2012, 21:18:56 kirjoittanut uhku »

uhku

• Käyttäjä
  • stitchbitch
Vs: Uhkun kustomnyrkkipaja
« Vastaus #1 : 22 Joulukuu, 2011, 17:46:33 »
Arkistojen kätköistä löytyi lisää kuvaa. Itse tehtyä tämäkin, vaikkei corduraa olekaan.

Kyseessä siis teknisestä t-paidasta ja maastotakista yhdistetty combatshirtti erinäisillä modauksilla.

uhku

• Käyttäjä
  • stitchbitch
« Vastaus #2 : 22 Joulukuu, 2011, 23:23:53 »
Kesäksi tehty kevyt puolighillie. Taskut sijoiteltu vinosti rintaan ja hihoihin ja sitten puku vuorattu käsistä, selästä ja hartioista 1" nylon nauhalla, niin että pintaan muodostuu ikäänkuin löyhä mollepohja juutin ynnä muun sonnan kiinnittämistä varten. Tässä ehkä hiukan enemmän saisi olla juuttia kiinni hartioissa, selän puolella sitä on enemmän. Kyynärpäissä 1000D corduraa tekemään ryömimisestä mukavampaa. Huppu tehty verkkohuivista ja päälle heitetty 1" nauhaa samalla tavalla. Ratkaisu toimii hyvin huivin ollessa miellyttävä ihoa vasten estäen juuttia kutittamasta, mutta hengittää kuitenkin hyvin ja on rakenteeltaan kevyt.

Kuvista kiitos k4melille.

Kelm

• Käyttäjä
« Vastaus #3 : 23 Joulukuu, 2011, 17:08:37 »
Balrogin "haista vittu"-asenteelle +1

tomppa

• Käyttäjä
« Vastaus #4 : 24 Joulukuu, 2011, 00:38:00 »

Vinkkejä Combat Shirttien ompeluun? Näyttää tuokin tekele komealta :)

uhku

• Käyttäjä
  • stitchbitch
« Vastaus #5 : 24 Joulukuu, 2011, 00:46:35 »
Eipä oikeastaan mitään kummia. Hihat irti takista ja kiinni t-paitaan. Kaulus on ehkä kaikista hankalin osa ja sen ompelussa itse tein niin, että ompelin sen ensin kiinni t-paitaan käsin punaisella langalla löyhästi niin, että pysyy oikealla paikallaan. Tämän jälkeen surrasin ompelukoneella kiinni ja purin punaiset langat pois. Kaikissa näissä hommissa kannattaa purkaa ja tehdä uudestaan, jos mietityttää, että näyttääkö joku kohta nyt hyvältä kun sauma tuli vähän vinoon tai muuta. Vaikka onkin pieniä asioita, niin ainakin itseä jää vaivaamaan tuollaiset ja kannattaa nähdä sen verran enemmän vaivaa, että on sitten sellainen lopputulos, johon on itse tyytyväinen.

JPU

• Käyttäjä
« Vastaus #6 : 26 Joulukuu, 2011, 01:56:18 »
Itellä olisi hommaa helpottanut kummasti jos olisin älynnyt kopioida toisen hihan mitat suoraan myös toiseenkin ennen kuin se oli jo kiinni. Kyllä siitäkin lopulta sen sai suurinpiirtein symmetriseksi parin erehdyksen kautta. Itse laitoin kauluksen kiinni ensin hakaneuloilla ja sitten ompelin suoraan koneella kiinni, sai sen sillä laillakin ihan mukavan helposti kiinnitettyä.
Kaulukseen kannattaa ottaa reilusti ylimääräistä kangasta pituussunnassa, sillä itselläni tuli loppujen lopuksi kauluksesta liian lyhyt verrattuna paidan kaulukseen vaikka olinkin mittaavinani reilusti ylimääräistä, mutta ratkaisin ongelman tekemällä siihen ACU-tyylisen velcro-sulun jolloin kaulus näyttää täyspitkältä.
Mun tappelupaitaan ei ainakaan vielä tullut vetskaria koska ei ollut sopivaa ja kauppaankaan ei ole vielä jaksanut mennä, mutta saa sen päälle ilmankin sitä. Tuuletus ja rintakarvojen esittely ei vain onnistu niin hyvin kuin vetskarillisessa mallissa :D

uhku

• Käyttäjä
  • stitchbitch
« Vastaus #7 : 28 Joulukuu, 2011, 18:05:01 »
Hetken puurtamisen jälkeen sain synnytettyä kaavat hyvälle opentopsinglelle. Eipä tässä oikeastaan mitään erikoista, mutta rakenteeltaan helpompi toteuttaa. Näitä nyt on mahdollista sitten väsätä yksilöllisesti mille lippaalle tahansa vähän mittoja rukaamalla. Päälle voi ommella myös 3x2 palskentänkin kuvassa olevan 2x2 sijaan.

(Tässä, kuten jossain muissakin kuvissa näkyvät valkoiset viivat ovat liitukynästä ja kuluvat kyllä pois.)

Eto

• Käyttäjä
« Vastaus #8 : 28 Joulukuu, 2011, 20:05:52 »
Onko noitten kyhääminen vaikeeta?

uhku

• Käyttäjä
  • stitchbitch
« Vastaus #9 : 28 Joulukuu, 2011, 20:31:07 »
Vaikea määritellä vaikea :) Itse kyhääminen helpottuu ajan kanssa, sikäli kun kyse on vain ompelukoneen käytöstä ja tämän oppii suht helpolla. Kun aloittaa tarpeeksi helposta ja etenee pikkuhiljaa hankalempiin rakennelmiin, niin touhu pysyy mielekkäänä. Harjoitus tekee mestarin ja maltti on valttia.

Homman varsinainen hankaluus muodostuu sitten siitä suunnittelusta ja palojen yhteen sovittamisesta niin, että lopputulos näyttää hyvältä ja pystyy vielä käyttämäänkin. Viimeisenä näkyvä tasku oli viides yritys ja vasta tämä onnistui itseä miellyttävällä tavalla, mutta tosiaan nyt kun tekniikka ja kaikki mitat on tallessa, ei seuraavan samanlaisen taskun tekeminen ole konstikaan.

Flankker.

• Käyttäjä
« Vastaus #10 : 28 Joulukuu, 2011, 21:59:19 »
Kerran satuin kysyyn miten nää kaikki onnistuu ja Uhkulta pamahti heti nasevasti
että, "Ompelukoneen alle corduraa ja KAASUU NII VITUSTI !" :D

uhku

• Käyttäjä
  • stitchbitch
« Vastaus #11 : 29 Joulukuu, 2011, 00:05:49 »
No jotakuinkin tuossa on se pääperiaate, mutta kehtaan kyllä epäillä käytinkö noin rumaa voimasanaa :D Jos kuitenkin näin olen sanonut, niin pikkasen olen valehdellut sikäli, kun lähes kaikki tarkemmat kohdat tulee melkein käsin rullattua ompelukoneella käyttämättä kaasua ollenkaan.

Flankker.

• Käyttäjä
« Vastaus #12 : 29 Joulukuu, 2011, 11:56:47 »
Mitä itse oon ainaki corduraaa ommellu nii jouduin kans kädelläpyörittään :)
Ps. Propsit remun ompelukoneelle.

uhku

• Käyttäjä
  • stitchbitch
« Vastaus #13 : 03 Tammikuu, 2012, 00:17:01 »
Otin corduraa ompelukoneen alle ja annoin kaasuu nii ketusti, elikäs vaihdoin semin sarjalle:

Korkeammat tehty ptw-lippaille ja matalemmat taasen vähän lyhemmille perus aeg-lippaille. Webbingit päällä toiveiden mukaisesti.

uhku

• Käyttäjä
  • stitchbitch
« Vastaus #14 : 13 Tammikuu, 2012, 12:44:01 »
Puukkopiilosta valmistui paremmin mitoitettu malli. Nyt toimii. Tällä siis saa näpärästi muutettua molleyhteensopimattoman kydexkotelon tai muun vastaavan molleyhteensopivaksi. Helpottaa myös liivin kasaamista, jos on tarpeellista saada puukko pois vyöltä liiviin. Kyseinen tasku on siis molemmistapäistä avoin putkilo, joka on sisältä vuorattu koukkuvelcrolla. Puukon kotelon päälle laitetaan sitten vain esimerkiksi pehmeää liimavelcroa ja kotelo sujautetaan taskuun. Päälle sitten pikkukilkettä tai vaikka ihan perus tuplalipastasku.