Kirjoittaja Aihe: Sankalasit harkinnassa  (Luettu 7596 kertaa)

Tombad

• Käyttäjä
Sankalasit harkinnassa
« : 16 Heinäkuu, 2015, 23:07:35 »
Hei taas toverit!

Nyt lukuisten kertojen, kun olen tullut ammutuksi sen takia, etten näe laseistani mitään läpi huuruuntumisen johdosta, olen viimein päättänyt vakavissani harkita sankalasien hankkimista. Ja jälleen haluaisin kysellä teiltä, kokeneilta konkareilta, että mitkä lasit olette todenneet hyviksi ja mitä voisitte suositella minulle?
Kakkuloista en haluaisi maksaa hirveästi 100€ enempää, joten hinnan olisi hyvä olla sadasta eurosta alaspäin. Muita vaatimuksia minulla ei juurikaan ole, kuitenkin hyvä ottaa huomioon, että omaan kapeat kasvot. UV-suoja ja polarisoidut linssit ovat tietenkin aina plussaa! Niin ja mieluummin EI ritilä"linssejä", koska pelkään kuulien sirpaloitumista silmiini.

Vielä lisätäkseni.. tässä lasit, joita olen itse tällä hetkellä eniten harkinnut: http://www.totalshop.fi/fi/shop/suojavarusteet/kovat-suojat/suojalasit/show_pr/2477/wiley-x-saint_chsai06
Mitäs tuumaatte noista?

P.S. Riittääkö Shemagh suojaamaan suuta ja hampaita vai kannattaako hankkia hammassuojakin?

Nosferatu

• Puheenjohtaja
  • Administrator
  • Käyttäjä
Vs: Sankalasit harkinnassa
« Vastaus #1 : 16 Heinäkuu, 2015, 23:43:34 »
ESS Crossbowit ovat hyvät. Sopivat omille kapeille kasvoille hyvin, eivätkä helpolla huurru, paitsi tietty jos ei osaa pukeutua oikein. Kunnon UV-suoja löytyy, ja polarisoituja linssejä saa tarvittaessa kaupasta. Ulkomailta tilatessa eivät ole edes kovinkaan kalliit.

Itse en ole pitkään aikaan jaksanut huolehtia hampaiden suojaamisesta, eikä mitään ole ainakaan toistaiseksi mennyt rikki. Huivia en kuitenkaan suosittelisi hampaiden suojaksi, sillä se varmistaa lähinnä lasien välittömän huurtumisen. Varsinaisia suuhun laitettavia hammassuojia käytin joskus, mutta lopetin niiden käytön niiden epäkäytännöllisyyden takia. Paras tapa suojata hampaat taitaa olla jonkinlainen verkkoviritelmä, sillä se pysäyttää kuulat varmasti, mutta päästää hengityksen kuitenkin lävitseen.

Nran

• Toimikunta
  • Käyttäjä
  • *
  • Ei se satu.
« Vastaus #2 : 16 Heinäkuu, 2015, 23:46:04 »
ESS:n tuotteet taitavat olla suojalaseista eniten kehutuin. Ei sikäli ihme, että lasit ovat sotilaskäytössä mm. Jenkeillä. ESS Crossbow ja siitä kypärän sekä kuulokkeiden kanssa tarkoitettu supressor taitaa olla tämänhetkinen lippulaiva. Sama lasi, supressorissa vain kapeammat sangat. Noita saa alta satasen, löytyy monista paikoista, joskus oli Milgearissa myynnissä edukkaasti.

Shemag tai muukaan liina ei suojaa hampaita kunnolla, suojaavat korkeintaan pienellä iskuenergialla osuvat kuulat (kaukaa tms.). Neopreenisuojan kanssa on vaikea hengittää, muovisuoja on hankala saada istumaan nenän kohdalta hyvin, hammassuojien kanssa on vaikea puhua. Ainakin meikäläisellä ritiläsuoja on toiminut parhaiten.

Vhtr

• Käyttäjä
  • Feel the shell shock
« Vastaus #3 : 17 Heinäkuu, 2015, 07:17:48 »
Sankalasit kannattanee sovittaa ennen ostopäätöstä.
Itse tilasin sokkona ESS Ice 3:t ja ne ei meikäläisen kaaliin istu sitten ollenkaan. Linssien sivuille ja alareunaan jää kohtuuttoman suuret aukot liian tiukan nenäpalan (ei muistu kyseisen osan tieteellinen nimi mieleen) takia.

Nuo kiikarit lähtee bumerangina takaisin ja tilalle on jo tulossa ESS Profile NVG:t jotta pääsee kunnon laseilla Invaasioon.
« Viimeksi muokattu: 17 Heinäkuu, 2015, 07:22:22 kirjoittanut Vhtr »
As the great warrior poet Ice Cube once said:
"If the day does not require an AK, it is good."

Tombad

• Käyttäjä
« Vastaus #4 : 17 Heinäkuu, 2015, 10:58:17 »
Kiitoksia kaikille nopeasta vastauksesta!

Nuo ESS:n Crossbowit oli itseasiassa minunkin harkintalistalla jonkin aikaa, juurikin sen takia mitä niistä on lueskellut ja kuinka paljon niitä näkyy peleissä. Kuitenkin kyseisten lasien malli (ulkonäkö ja muoto) ei oikein miellytä minun silmääni ja olen lähestulkoon varma, etteivät ne minun päässäni näyttäisi ollenkaan hyvältä. Kyllä, olen hieman hankala, vaikka kyse pitäisi olla silmien turvallisuudesta eikä ulkonäöstä. :D

Unohdinkin mainita tuossa alkuperäisessä viestissäni, että yksi ominaisuus mitä laseilta toivoisin vielä lisäksi olisi se, että niitä voisi käyttää tyytyväisin mielin muussakin kuin airsoftissa (eli ihan aurinkolaseina). Näitä kriteerejä seuraten löysinkin nuo Wiley X:n lasit, jotka linkitin alkuperäiseen viestiini. Niistä ei ilmeisesti kuitenkaan ole kokemusta kenelläkään? Ylipäätään Wiley X:n laseista?

Tuo mitä Vhtr mainitsi vaikuttaapi olevan se hankala asia tässä, koska en tunnu löytävän mistään riittävän läheltä liikkeitä, joissa pääsisi harkitsemiani laseja sovitteleen. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäänee se, että pääsisi peleissä sovittamaan jonkun muun samanlaisia laseja. Tai onhan verkkokaupoissakin noita tyytyväisyystakuita, jotka mahdollistavat tuotteiden sovittamisen. Itselleni on juurikin todella tärkeätä se, kun joku maksaa satasen euroa, että olisin myös kaikinpuolin tyytyväinen tuotteeseen.

Kiitoksia teille ehdotuksista, mielipiteistä ja kommenteista!

Nran

• Toimikunta
  • Käyttäjä
  • *
  • Ei se satu.
« Vastaus #5 : 17 Heinäkuu, 2015, 11:04:17 »
Vielä kommenttina noihin isompiin laseihin. ESS Profile NVG on todella hyvä lasi, ollut meikäläisellä käytössä vuosia, joskaan huurtumaton tämäkään ei ole. Ilmankiertoa parantaaksesi, muista repiä ensitöikseen ylä-ja alareunasta vaahtomuovit pois (lähtee kätsysti pihdeillä). Sekä päähineestä riippuen varaudu huurteenpoistoaineella (cat crap lienee parhaita).

Haapanen

• Toimikunta
  • Käyttäjä
  • *
« Vastaus #6 : 17 Heinäkuu, 2015, 11:46:26 »
Morjesta

Itsellä löytyy hyviä kokemuksia Wiley X saber laseista. Tuossa mainittiin jo etukäteen että kannattaa kokeilla eri laseja ennen ostopäätöksen tekoa.

Jos noit Saberit kiinnostaa niin tule nykimään hihasta niin voit kokeilla miten istuu.

Haapanen

Tombad

• Käyttäjä
« Vastaus #7 : 17 Heinäkuu, 2015, 12:02:06 »
Hei loistavaa Haapanen, kokeilisin mielelläni noitakin kakkuloita, että miltä mahtavat näyttää. Taitavat olla hyvinkin paljon vastaavat kuin nuo Crossbowit?

Ja jos joku Crossbowit omaava on valmis tekemään samanlaisen uhrauksen kuin Haapanen, niin olisin todella kiitollinen! :)

Vhtr

• Käyttäjä
  • Feel the shell shock
« Vastaus #8 : 17 Heinäkuu, 2015, 12:05:24 »
Vielä kommenttina noihin isompiin laseihin. ESS Profile NVG on todella hyvä lasi, ollut meikäläisellä käytössä vuosia, joskaan huurtumaton tämäkään ei ole. Ilmankiertoa parantaaksesi, muista repiä ensitöikseen ylä-ja alareunasta vaahtomuovit pois (lähtee kätsysti pihdeillä). Sekä päähineestä riippuen varaudu huurteenpoistoaineella (cat crap lienee parhaita).

Kiitos vinkeistä!

Tombad

• Käyttäjä
« Vastaus #9 : 20 Heinäkuu, 2015, 22:40:53 »
Päädyin tilailemaan netistä nuo WX:n Saintit. Täytynee toivoan että ovat sopivat, eikä tarvi lähteä palauttamaan. :)

Eka

• Käyttäjä
  • Semisirkus
« Vastaus #10 : 30 Heinäkuu, 2015, 19:57:42 »
Mistä nuo ESS Profile NVG lasit saisi halvimmalla? Tämä http://www.ebay.com/itm/USMC-Issued-ESS-Profile-NVG-Unit-Issue-Terrain-Tan-Goggles-/231622668514?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35edc970e2 on halvin mitä itse onnistuin löytämään.
Oho

Vhtr

• Käyttäjä
  • Feel the shell shock
« Vastaus #11 : 30 Heinäkuu, 2015, 21:46:56 »
Mistä nuo ESS Profile NVG lasit saisi halvimmalla? Tämä http://www.ebay.com/itm/USMC-Issued-ESS-Profile-NVG-Unit-Issue-Terrain-Tan-Goggles-/231622668514?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35edc970e2 on halvin mitä itse onnistuin löytämään.

Itse suosin suomalaista ja tilasin Varustelekasta