Kirjoittaja Aihe: Dekopommi V 2.0  (Luettu 10772 kertaa)

SiMoS MCmuffin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
  • Kuvaaja on kaikkien kaveri
Dekopommi V 2.0
« : 13 Marraskuu, 2013, 20:30:00 »
Päivää foorumille, tai no iltaa kirjoitushetkellä.

Eli nyt kun olette osalta porukalta päässyt testaamaan dekopommi V 1.0, niin ajattelin alkaa konseptoimaan seuraavaa versiota, josta korjailen ensimmäisessä versiossa esiintulleita lastenvikoja. Suurimpana oli akunvaihto, joka tarkoitti sitä, että kun akku loppui niin minun tarvitsi ilmaantua paikanpäälle vaihtamaan se, puhumattakaan alhaisen kennojännitteen tunnistuksesta, minkä takia menetin yhden halppis li-poni (oli paisunut ihan asiallisesti).

Elikkäs siis:
"NUCLEAR SUITCASE BOMB OF UTTER DESTRUCTION AND DEVASTATION" *rähäkkä kitarariffi ja liekkejä


(noi vaahdot varmaan lähtee omaan käyttöön sitten)
Eli tarkoitus rakentaa se tällä kertaa valmiiseen "koteloon", eli vesi- ja ilmatiiviiseen salkkuun, joka kestää rajumpaa kohtelua peleissä. konseptina olisi vielä toteuttaa se vaihdettavana paneelina, jonka pystyy vaihtamaan muutaman ruuvin irroittamalla toiseen pommipaneeliin. Mahdollistaen esim. k18-peleihin johtojen katkaisuun perustuvaa pommia.


Mutta pääasia tällä langalla on kuunnella toivomuksia pommin ominaisuuksista. Eli miten se puretaan, aktivoidaan, erikoisominaisuuksia kuten tärinäsensorilla räjäytys tai vastaavaa.
« Viimeksi muokattu: 13 Marraskuu, 2013, 20:31:54 kirjoittanut SiMoS MCmuffin »

Canon 60D + Tamron 70-200 2.8 + Canon 28-135 3.5-5.6 / Canon 17-50 2.8
TM G36C

SiMoS MCmuffin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
  • Kuvaaja on kaikkien kaveri
Vs: Dekopommi V 2.0
« Vastaus #1 : 13 Marraskuu, 2013, 20:43:55 »
Jos joku muuten haluaa ase/varustekuljetukseen tuommoisia salkkuja (pehmusteilla, lukoilla tai ilman mitään), värejä löytyy ainakin mustaa, keltaista ja punaista.  Ottakaa yhteyttä vaikka yksityisviestillä.
hintoihin tulee alvit päälle ja otan muutaman euron välimiehen kuluja.

Eli esim. suurempi versio tuosta ylläolevasta salkusta pehmuisteilla meni jo yhden softaajan tilaukseen. salkun tiedot tässä http://www.digikey.com/product-detail/en/SE300F,BK/SR-R300-FB-ND/305031

Canon 60D + Tamron 70-200 2.8 + Canon 28-135 3.5-5.6 / Canon 17-50 2.8
TM G36C

Haapanen

  • Hallituksen jäsen
  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 218
Vs: Dekopommi V 2.0
« Vastaus #2 : 13 Marraskuu, 2013, 22:26:26 »
Terve

Itse pällistellyt ja purkaillut pmmi numero 1:stä muutemaan otteeseen. Seuraava huomion oon tehny. Varsinkin päivän valossa purku valot hankalia nähdä.

Muita ideoita: miten olisi numero näppäimistö johon numerot 1-9 ja niillä purku toisi enmmän haastetta. Tosin se voisi tehdä siitä myös mahdotonta, mutta jos ainakin siihen k-18 malliin.
Aktivointi oli mielestäni tyylikäs perinteisestä vivusta sitä en muuttaisi. Mahdollisesti voimakkaamman summerin tai vastaavan että selvästi kuuluu että se aika loppu, sillä kotelo saattaa eristää sitä aikas paljon.

Ps
Pahoittelen kieli virheitä.
« Viimeksi muokattu: 13 Marraskuu, 2013, 22:28:38 kirjoittanut Bownari97 »

SiMoS MCmuffin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
  • Kuvaaja on kaikkien kaveri
Vs: Dekopommi V 2.0
« Vastaus #3 : 14 Marraskuu, 2013, 08:35:04 »
Terve

Itse pällistellyt ja purkaillut pmmi numero 1:stä muutemaan otteeseen. Seuraava huomion oon tehny. Varsinkin päivän valossa purku valot hankalia nähdä.

Muita ideoita: miten olisi numero näppäimistö johon numerot 1-9 ja niillä purku toisi enmmän haastetta. Tosin se voisi tehdä siitä myös mahdotonta, mutta jos ainakin siihen k-18 malliin.
Aktivointi oli mielestäni tyylikäs perinteisestä vivusta sitä en muuttaisi. Mahdollisesti voimakkaamman summerin tai vastaavan että selvästi kuuluu että se aika loppu, sillä kotelo saattaa eristää sitä aikas paljon.

Ps
Pahoittelen kieli virheitä.

Hyvää palautetta! Yritän keksiä keksiä fiksumman ilmaisutavan purun edistymiselle, joka ei häiriinny niin helposti auringonvalosta, mutta näkyy silti hämärässä/pimeässä.

Minulla sattuukin olemaan tällä hetkellä yksi numeronäppäimistö (kuva alla) lojumassa käyttämättömänä, minkä voisi sijoittaa tähän uuteen pommiin. näppäimistö mahdollistaa myös järkevämmän ja monipuolisemman päävalikon käytön nappien määrän ansiosta.


Minulla on myös noin 10 kertaa suurempia summereita vapaana, joita oli alunperinkin tarkoitus käyttää tähän.
Myöskin ainakin valikkotoimintoa varten olin ajatellut pistää LCD-näytön (kuva alla) kiinni, niin saa kunnolla tekstiä näkyviin, eikä tarvitse puljailla sitä tekstiä niihin 7-segmentteihin vaan ne voi jättää muuhun indikointiin.


Kysymys kuuluu. Haluatteko silti samanlaisen aika-arvoa näyttävän 7-segmenteillä toteutetun näytön? Yksittäinen LCD ainakin on sen verran pieni etten itse laittaisi sitä yksin koteloon, vaan mahdollisesti näyttäisin siinä jotan purkutietoa samalla kun 7-segmenteillä näytettäisiin aikaa.

Canon 60D + Tamron 70-200 2.8 + Canon 28-135 3.5-5.6 / Canon 17-50 2.8
TM G36C

Haapanen

  • Hallituksen jäsen
  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 218
Vs: Dekopommi V 2.0
« Vastaus #4 : 18 Marraskuu, 2013, 15:16:56 »
moro

se varmaan olisi parempi että aika omalla näytöllä, ja purku ja asutusten säätö omallaan.
ja numero näppäimöstä juuri sellainen kun olin kuvitellut.

SiMoS MCmuffin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
  • Kuvaaja on kaikkien kaveri
Vs: Dekopommi V 2.0
« Vastaus #5 : 28 Marraskuu, 2013, 08:46:34 »
Bumpautan lankaa ja päivitän hieman uutta aihetta.

Eli pommilaukku lähti eilen tulemaan valmistajalta ja olen yrittänyt konseptoida pommiin uutta purkamistapaa, mutta heikolla menetyksellä.

Eli nyt olisi mukava saada vaikka jotain aivopieruja, jos ei parempia ideoita tule mieleen, että miten pommi pitäisi purkaa. Kunhan saisin nyt jotain ideoita
seulottavaksi, niin pystyn kyllä valitsemaan niistä ne ideat, jotka osaan ja pystyn toteuttamaan.
Tulen kyllä sitten hyväksyttämään valitsemani purkamistavan vielä ennen sen toteuttamista, joten rohkeasti vaan keskustelemaan ja ehdottelemaan!

Kiitos.

Canon 60D + Tamron 70-200 2.8 + Canon 28-135 3.5-5.6 / Canon 17-50 2.8
TM G36C

cawener

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
Vs: Dekopommi V 2.0
« Vastaus #6 : 28 Marraskuu, 2013, 08:54:58 »
joskus aikoinaan mitä K18 -Peleistä oli jäänyt mieleen,

- Perinteinen johdon katkaisu purku. (tosin k18 geimien pommissa oli vielä kannessa tärähdyshälytin yms jännää kivaa)
- Jos koodaus on hanskassa niin "vastakoodi-purku" elikkä laite antaa jotain koodia mihin pitäisi antaa vastakoodi lapulta tai ennalta ilmoitetusti
- Tai sitten jotenkin purun nopeuteen aikaraja purkamisen aloituksesta.

Tuossa nyt muutama

SiMoS MCmuffin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
  • Kuvaaja on kaikkien kaveri
Vs: Dekopommi V 2.0
« Vastaus #7 : 29 Marraskuu, 2013, 14:03:43 »
joskus aikoinaan mitä K18 -Peleistä oli jäänyt mieleen,

- Perinteinen johdon katkaisu purku. (tosin k18 geimien pommissa oli vielä kannessa tärähdyshälytin yms jännää kivaa)
- Jos koodaus on hanskassa niin "vastakoodi-purku" elikkä laite antaa jotain koodia mihin pitäisi antaa vastakoodi lapulta tai ennalta ilmoitetusti
- Tai sitten jotenkin purun nopeuteen aikaraja purkamisen aloituksesta.

Tuossa nyt muutama

-Paneelitoteutus mahdollistaa helpon etupaneelin vaihdon esim. juuri k-18 pelejä varten. Eli vaihdetaan vaan kasuaalipaneeli pois ja kiinnitetään k-18 pelipaneeli, jossa on helposti vaihdettavat johdot katkaisipurun takia.

-Kyseinen purkutapa oli käynyt mielessä, mutta sitten kun hieman ajattelin asiaa, että olisi "dekooderi" pitää kiinnittää pommiin ja alkaisi sitten näyttämään merkkejä purkua varten,
mitkä purkaja syöttäisi, niin tulin siihen tulokseen, että 1. se joko hukkuu tai 2. se menee rikki. Purkukoodilapulla taas homma ainakin toimisi omassa mielestä.

-Tällä hetkellä olen sillä kannalla etten laita samaa purkutapaa kuin versio 1:ssä, eli tarvitsisi suunnitella se uusi purkutapa kasuaalipeleihin.

Canon 60D + Tamron 70-200 2.8 + Canon 28-135 3.5-5.6 / Canon 17-50 2.8
TM G36C

k4meli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 374
  • Pinkiponkii
Vs: Dekopommi V 2.0
« Vastaus #8 : 29 Marraskuu, 2013, 15:42:32 »
Vaikuttaa mielenkiintoiselta projektilta! Mainittakoon heti alkuun, etten halua ketään pelaajaa saatika muitakaan lytätä, mutta tässä pari universaalia pointtia mitä kannattaa miettiä.

Mageeta että askartelette tämmösiä, en itse osais. Muistakaa kuitenkin että pelin nimi on airsoft. En henk koht ole saapumassa Deconille jotta joutuisin pohtimaan jossain pelissä että millähän helvetin numerokirjain -yhdistelmällä aika pysähtyy ja peli voitetaan. Toki kivaa vaihtelua, eikä kukaan pakota minua pyrkimään pommille, mutta lähtökohtaisesti saavun paikalle ampuakseni kuulilla vastustajaa. Mitä enemmän koen vaivaa pommin purkamisesta olevan, sitä suuremmalla syyllä unohdan "varsinaisen tehtävän" ja keskityn siihen olennaiseen, ampumiseen.

Viimeisenä se tärkein pointti, nyt kun nopeasti silmäilin ketjun läpi ja täällä on ehdotettu miljoonaa eri näyttöö, satoja nappeja ja erillistä laitetta tai jotain koodiakin pommin purkamiseen niin muistakaa että peliä varten järjestäytyessäkin käsitteet RIVI ja LUKU on lähes mahdottomia vaatia. Puhumattakaan että niistä kaikki suoriutuis. Suomeks, mitä lähempänä pommin toiminta on tavallista valaisinkatkaisijaa (ON/OFF, sellanen mitä meillä kaikilla on kymmeniä himassa seinissä) sen parempi.

SiMoS MCmuffin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
  • Kuvaaja on kaikkien kaveri
Vs: Dekopommi V 2.0
« Vastaus #9 : 29 Marraskuu, 2013, 17:30:39 »
Vaikuttaa mielenkiintoiselta projektilta! Mainittakoon heti alkuun, etten halua ketään pelaajaa saatika muitakaan lytätä, mutta tässä pari universaalia pointtia mitä kannattaa miettiä.

Mageeta että askartelette tämmösiä, en itse osais. Muistakaa kuitenkin että pelin nimi on airsoft. En henk koht ole saapumassa Deconille jotta joutuisin pohtimaan jossain pelissä että millähän helvetin numerokirjain -yhdistelmällä aika pysähtyy ja peli voitetaan. Toki kivaa vaihtelua, eikä kukaan pakota minua pyrkimään pommille, mutta lähtökohtaisesti saavun paikalle ampuakseni kuulilla vastustajaa. Mitä enemmän koen vaivaa pommin purkamisesta olevan, sitä suuremmalla syyllä unohdan "varsinaisen tehtävän" ja keskityn siihen olennaiseen, ampumiseen.

Viimeisenä se tärkein pointti, nyt kun nopeasti silmäilin ketjun läpi ja täällä on ehdotettu miljoonaa eri näyttöö, satoja nappeja ja erillistä laitetta tai jotain koodiakin pommin purkamiseen niin muistakaa että peliä varten järjestäytyessäkin käsitteet RIVI ja LUKU on lähes mahdottomia vaatia. Puhumattakaan että niistä kaikki suoriutuis. Suomeks, mitä lähempänä pommin toiminta on tavallista valaisinkatkaisijaa (ON/OFF, sellanen mitä meillä kaikilla on kymmeniä himassa seinissä) sen parempi.

ymmärrän perspektiivisi tähän asiaan ja olen osittain samaa mieltä, mutta kuulemani mukaan vaikuttaa myös siltä, että osa pelaajista haluaisi jotain hieman syvällisempää objektiivin puolesta, kuten tämä useamman k-18 peleihin pyytämä johtoja katkaisemalla toimiva pommin purku.

Voitte edelleen käyttää sitä kokispullo-johto-muuntaja-munakelloa, jos ette halua käyttää tätä pommia, mutta ei se varmaan haittaa jos tällainen on?

Henkilökohtaisesti teen näitä projekteja suureksi osaksi omasta mielenkiinnosta, että saan enemmän kokemusta ja osaamista sulautetuista järjestelmistä. Ja jos mahdollisesti voin siinä samalla tehdä jotain sellaista mikä parantaa muitten pelikokemusta, niin mikäpä sen parempaa.

Canon 60D + Tamron 70-200 2.8 + Canon 28-135 3.5-5.6 / Canon 17-50 2.8
TM G36C

Zetsu

  • Toiminnanjohtaja
  • Administrator
  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 17
Vs: Dekopommi V 2.0
« Vastaus #10 : 05 Helmikuu, 2015, 23:59:59 »
Onko projekti vielä toiminnassa? Mielenkiinnolla tuli tätä lukaistua pari kertaa jokin aika takaperin, kun ittekin suunnittelin jotain pommin tapaista softiin. Eihän se edenny paperilta mihinkään, mutta ajatuksena hieno. Jotain tälläistä olisi hieno saada peleihin, kun nuo alueen päistä, talon päistä, kylän puolustus ja alienit ovat jo aika tympiviä pelimuotoja(ei niin ettei niitä ole hauska pelata, mutta vaihtelu virkistää)
Haluisin myös kuulla mitä uusi hallitus on asiasta mieltä.

Nran

  • Toimikunta
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 794
  • Ei se satu.
Vs: Dekopommi V 2.0
« Vastaus #11 : 06 Helmikuu, 2015, 10:32:20 »
Moikkarallaa Hallituksen puolesta.

Itsekkin olen tätä ja käynyt muutaman kerran uudelleen lukaisemassa, todella hieno projekti kaikenkaikkiaan. Itse en ole ko. laitetta nähnyt, joten sen suuremmin en osaa tästä sanoa. Iso peukku kaikille DIY-hommille ja varsinkin sille että asia jaetaan muiden iloksi.

(Tämä kuulunee toiseen keskusteluun, mutta kommentoin tänne.)
Hallitus ja toimikunta ottaa erittäin-erittäin mielellään vastaan uusia pelimuotoehdotuksia ja muitakin kehitysehdotuksia. Näitä pyritään aina mahdollisuuksien mukaan koettamaan, huomioiden tietty alue- ja sääntörajoitukset. Pidettyjä ja toimivia pelimuotoja jatketaan, ilman muuta! Esimerkkinä kokeiluista heitettäköön viimevuosipuolikkaalta esim. jalkapallohassuttelu, VIP, uusia respasääntöjä, objektin etsintää, pääsiäsmunan etsintää, takaa-ajo, aluerajoituksia, pistoolipelit, B2B-pelit, toimikunta vs muut, yms. yms.

Hallitus, toimikunta ja pelinvetäjät vetävät pelejä teille pelaajille, emme itsellemme. Pelaamme sitä mitä te suurena enemmistönä haluatte pelata. Eli mikäli alieni ja päistä tympii, ei muuta kun ehdottamaan parempaa, lähtään yhdessä kokeilemaan! Pelien vetäjät ottavat myös peleissä hyvin mielellään hullujakin ideoita vastaan, eli tuokaa rohkeasti esille vaan.