Morjes! Olen ollut Pirkanmaasoftin jäsen nyt täyden vuoden ja peleissä käynyt hieman yli kaksi vuotta, vähintään kerran kuukaudessa. Yleisesti säännöt ja pelinvetäjien toiminta on moitteetonta ja säännöistä on pidetty erittäin hyvin huoli. Lisäksi jämptit huomautukset ovat olleet paikallaan, varsinkin nuorempien pelaajien huomaamattomuuden kohdalla (lasit otsalla, aseessa lipas offarilla).
Kuitenkin haluaisin mainita osumien havaitsemisesta. Edellisissä peleissä (8.4.) jälleen pelinvetäjä joutui huomauttamaan muutaman ensimmäisen kierroksen jälkeen osumien ottamisesta. Tämä muistutus on nyt jouduttu antamaan melkein jokaisissa peleissä missä olen kerennyt käymään talven ja kevään aikana. Syy ei tietenkään ole pelinvetäjissä, enkä tiedä miten käytäntö toimii henkilökohtaisella tasolla, mutta suurta hämmennystä on aiheuttanut se, että keneen on osunut kuulia joita kyseinen henkilö/henkilöt eivät ole huomanneet/halunneet ottaa osumina.
Edelleen, en tiedä tehdäänkö asiasta aina huomautus kyseiselle henkilölle erikseen, mutta yleisellä huomautuksella ei välttämättä päästä kovin pitkälle niissä tilanteissa missä henkilön vaatteet ovat liian paksut tai ei ole syystä tai toisesta huomannut osumia. Usein itselläni ainakin on käynyt niin, että jos en olisi suoraan silmilläni nähnyt saapuvia kuulia, en olisi huomannut osumaa (ehkä olisi syytä vähentää varustusta, mutta minkä tekee jos vähäinenkin varusteiden vähentäminen menisi jo siveellisyyden pimeälle puolelle?). Varsinkin syöksymis-tyyppisissä tilanteissa, missä saattaa oma varustus ja ympäristö aiheuttaa samalaisia tuntemuksia ruumiinosiin, kuin kaukaa ammuttu kuula. Tietenkin yleinen huomautus saattaa kolauttaa muutamien henkilöiden omatuntoa mikäli toiminta on ollut tarkoituksellista, mutta huomaamatta jääneissä osumissa ei sillä hirveästi tee parannusta.
Lisäksi itse olisin erittäin kiitollinen mikäli ennen riveihin järjestymistä seuraavalle kierrokselle, pelinvetäjä voisi mainita, että mikä pelimuoto tulee olemaan kyseessä. Muutamaan kertaan on tullut otettua aivan vääränlainen varustus ottaen huomioon kuinka pitkä kierros on tulossa ja millaisessa skenariossa tullaan pelaamaan. Onhan jo usein mainittu mikäli tuleva kierros tulee olemaan erityisen pitkä (hq, alien), mutta jos saisi pyytää kauniisti että pelimuoto mainittaisiin jo etukäteen, ellei siihen tietenkin ole hyvä syy miksi pelimuotoa ei kerrota etukäteen.
Ja vielä mainittakoon että edellisissä viikonloppupeleissä eräs pelimuoto, jossa yläkylä (yläpelto) otettiin pois käytöstä ainakin kierroksen alun ajaksi, oli täydellinen, siinä mielessä että siinä tuli käytettyä erilaista lähestymistapaa maaston hyväksikäyttöön kuin perinteisesti, tämän variaation ansiosta kyseinen kierros oli jopa paras Pirkanmaasoftin lempäälässä järjestämistä kierroksista missä olen itse ollut mukana, lisää näitä erittäin mielellään!
Lisäksi edellisten pelien kertatulipakko oli omasta mielestäni todella hyvä asia, liian suuret sarjalla roiskimiset eivät houkuta liikkumaan, kun joku sadan kuulan sarjasta kuitenkin osuu. Lisää kertatuliviikonloppuja, kiitän.
Palaute saattaa näyttää lannistavan negatiiviselta (tai liian pitkältä jaarittelulta), ja haluan eritoten painottaa, että pirkanmaasoftin toimikunnan toiminta on erittäin asiallista ja on saanut ainakin meikäläisen innostumaan lajista aivan eri tasolla kuin mitä se aikaisemmin oli ollut. Kiitän jo kahdesta hyvästä vuodesta, toivottavasti hyvä meisinki jatkuu!