Kirjoittaja Aihe: Palautetta pelinvetäjille  (Luettu 124595 kertaa)

uhku

• Käyttäjä
  • stitchbitch
Palautetta pelinvetäjille
« : 10 Helmikuu, 2012, 17:32:03 »
Vaikka pelitoiminta onkin näin talvella vähän hiljasempaa, niin laitan ketjun pystyyn jo nyt, kun uusia pelinvetäjiä on useampia. Laittakaa tähän ketjuun siis palautetta uusille ja vanhoille pelinvetäjille. Olis kiva, jos tän asian suhteen useampikin ihminen jaksais olla aktiivinen, sikäli kun peleissä käytte. Palatetta saa antaa niin hyvin kuin hunostikin menneistä asioista, jos mahdollista tai tarpeellista, niin esitä parannusehdotuksia, joilla peleistä saataisiin mieluisampia. Toki palautteen antaminen naamatusten pelinvetäjille jo pelipäivän aikana on edelleen suotavaa, mutta varsinkin, jos ongelmakohta on usein toistuva tai monilla pelinvetäjillä havaittava, niin voi siitä täälläkin mainita.

Esimerkiksi:

Dumle veti tänään tosi hyvät pelit! Pelien välissä tauot ei venynyt ollenkaan ja tempo pysyi yllä kivasti.
------
Mahiksen tänään vetämissä peleissä olis vähän petrattavaa. Pelit alkokin vasta kello 13 ja koko päivä pelattiin vaan alienia, jotain muitakin pelimuotoja vois kokeilla.

uhku

• Käyttäjä
  • stitchbitch
Vs: Palautetta pelinvetäjille
« Vastaus #1 : 19 Helmikuu, 2012, 20:19:15 »
Lassi-:lle palautetta 19.2. peleistä, kun hänen vetämissä peleissä nyt kävin ekaa kertaa.
Kaikki meni mielestäni hyvin. Briiffissä tarpeeks selkeä ääni ja ohjeistus. Otit hyvin huomioon pelaajien toiveet ja puutuit ongelmakohtiin, kuten lumisiin portaisiin. Pelaajien vähyys ja nyt varsinkin suuri lumen määrä aiheuttaa tiätty omat ongelmansa ja supistaa mahdollisia pelattavia pelimuotoja aika radikaalisti, mutta tähän nyt ei voi pelinvetäjä kauheesti muutosta saada aikaan. Kun eka peli oli aika ylijuoksu, niin oisit voinu vaan raakasti tasotella jakoja vaikka siellä muutama sanokin, että ihan hyvät jaot oli (tää on nyt just tällästä, mitä olis pitäny sillon sanoo ääneen, muttaku en nyt muutakaa parannettavaa keksinny niin mainittin tän).

k4meli

• Käyttäjä
  • Pinkiponkii
« Vastaus #2 : 01 Huhtikuu, 2012, 20:10:20 »
Itse tykkään saada kunnon palautetta ja vihastuttaa kun sellaista ei tule.

Joten, tänään (1.4) peleissä kavereideni kanssa vitsailimme että viimeiset 5v ollaan pelit aloitettu "Talon päistä" -pelillä. Vitsailujen jälkeen vakavoiduin hetkeksi, tämähän on karu totuus ja halusinkin ilmoittaa täällä palautteen muodossa kaikille pelinvetäjille, että jotain muuta vois välillä kokeilla ekaks peliks. Ymmärrän (en oikeesti ymmärrä) kyllä että talvisin pelataan paljon talo -pelejä, ettei hangessa tarvi rämpiä muniaan myöten hangessa, mutta nyt jotain uutta kehiin! :)

Nyt teillä uusilla pelinvetäjillä olis mielestäni hyvä sauma erottua edukseen ja kehittää jotain uutta, mielestäni voitte esim. kerran päivässä vetää diktaattorimaisesti jonkin älyvapaan ennenkokemattoman pelimuodon, vaikka homma kuulostaisi vähän tyhmältä. Henk koht tulen varmasti laittamaan tämän vuoden aikana palautetta kaikkien uusien pelinvetäjien peleistä jahka töiltäni pääsen pelailemaan.

Flankker.

• Käyttäjä
« Vastaus #3 : 08 Huhtikuu, 2012, 18:27:52 »
Kiitoksia Jarscille tämän päivän peleistä. Se uusi pelimuoto jossa pudonnut pelaaja jäi seisomaan ja se kuka sen tägäsi takaisin peliin niin pudonnut pelaaja siirtyi tämän puolelle oli mahtava. Sitä voisi pelata useimminkin. Pelit luistivat kuitenkin ihan hyvin vaikka tuli vähän hämminkiä ensimmäisessä pilotti pelissä. Kiitos kuitenkin mahtavista peleistä ! :)

Nosferatu

• Toimikunta
  • Käyttäjä
  • *
« Vastaus #4 : 10 Huhtikuu, 2012, 23:54:36 »
Ihan hyvät pelit oli suurimmalta osin minunkin mielestäni. Mutta jos parannettavaa halutaan etsiä, niin mielestäni pelien tempo voisi olla hieman nopeampi. Pari kertaa kävi niin, että kun suuri osa porukasta oli jo tippunut pelistä ja valmistautunut uuteen peliin offarilla, pelialueella peli jatkui vielä tarpeettoman kauan, kun kolme jäljellä olevaa pelaajaa etsivät toisiaan pelikentältä. Eli peleillä voisi näin yleisestikin sanottuna lyhyempi aikaraja, niin suurin osa pelipäivästä ei menisi offarilla uuden pelin odottelemiseen. Tämä voisi myös vähentää tahallista modettamista, kun tietäisi että vaikka putoaa, pääsee kuitenkin uuteen peliin nopeasti.

Toinen pahanmielenaiheuttaja oli pilottipelit. Ei siis mitenkään pelinvetäjän syy, ettei homma kulkenut, vaan nyt kritisoin liipaisinyliherkkiä pelaajia. Olin yksi piloteista, ja oli aika lähellä ettei mennyt hermo. Kun olin raunioiden yläparvella, heti peli käy-huudon jälkeen selkääni napsahti tarkkuuskiväärin kuula. En sitten tiedä, että yrittikö joku ampua pistoolia kädestäni, vai ampuiko joku ihan vain kettumaisuuttaan pilotin. Toisessa pelissä taas sain pari kuulaa naamalleni, kun joku koki vempulla osoittelevan pilotin uhkana. Jos nyt olen jotain oikein ymmärtänyt, niin pilotti tulee hoitaa sieltä elävänä pois, eikä ampua sitä, oli sitten oma peli-ilo kyseessä tai ei. Lisäksi muutkin pilottikaverini ammuttiin heti, kun heistä näkyi jalka tai muu heiluva uloke. Että mielestäni ketään/mitään ei tulisi ampua, ennen kuin kohteen joukkueesta on saatu selvä tieto.

Tästä päästäänkin kolmanteen asiaan, eli hihanauhojen oikeaoppinen käyttö. Pieni 5cm x 5cm läpyskä hihan velcrossa ei ole millään lailla riittävä joukkueensa ilmaisemiseen. Takaa katsottuna sitä ei voi huomata millään. Muutenkin hihanauhat voisi laittaa vähän selkeämmin ja varmemmin esille, sillä yhdessä pelissä kiikaroimme yhtä herrasmiestä parin minuutin ajan, kunnes loputa hihan alta pilkotti vastustajajoukkueen hihanauha. Että laittakaa ne hihanauhanne kunnolla näkyville.

Ei muuta sitten.

k4meli

• Käyttäjä
  • Pinkiponkii
« Vastaus #5 : 15 Huhtikuu, 2012, 21:00:38 »
Kuten luvattu, seuraavana palautetta Ukalle (15.4 peleistä)! Koitan kirjotella nämä siihen malliin mikäli mahdollista, että muutkin pelinvetäjät voisivat ottaa opikseen jotain.

Briiffi, pidin vähän fiaskona. Ääntä olis voinut olla hieman enemmän, sekä melko monen säännön kertomatta jättäminen/unohtaminen oli mielestäni käsittämätöntä siihen nähden että mielestäni jotain muistilappua pidit kädessäsikin? Tästä jäi vähän skeptinen olo ekaan peliin ja aattelin masentuneena että taasko alotetaan päivä perinteisesti "Talon päistä" -pelillä.

Eka peli, alueen päistä mutta pelikenttä poikittain käytössä. Skeptisestä asenteestani huolimatta eka peli oli mielestäni hauska veto, ehkä ei oikeesti kovin toimiva peli varsinkaan näin talvella ja varsinkaan rannan suunnalta hyökkäävien puolesta. Eniveis, mitä muut sanookaan, ihan hauska pelimuoto. Paranee varmaankin kun saadaan vähän uutta suojaa ja muuta kivaa alueelle.

Mielestäni loppua kohti päivä parani peli peliltä. Varsin mainio pelinvetäjä Ukastakin varmasti saadaan kun varmuutta hommaan tulee. Kannattaa vaikka kotona kirjottaa joku "käsikirjotus" päivästä ja peleistä, niin jää sellanen empiminen ja lässytys vähemmälle (mallia: Noh, voishan tässä vaikka niinku ollakkin respat. Ehkä 2? Joo 2 joo). Tämä luo meikäläiseen ainakin sellasen jämäkän kuvan pelinvetäjästä.

Lassi-

• Käyttäjä
  • Hathat.
« Vastaus #6 : 24 Huhtikuu, 2012, 22:00:32 »
Möh, tylsiä ootte. Vai väitettäkö että vedin moitteettomat pelit? Epäilen, rakentavaa kritiikkiä ja muita sellasia vois muutkin kun halituslaiset tänne tunkee enempikin.
Airsmith, as in airgundoctor.

uka

• Käyttäjä
« Vastaus #7 : 24 Huhtikuu, 2012, 22:40:47 »
Annan palautetta yleensä facetöface, jos tulee jotain sanomisen arvosta, toivon myös muilta samaa taikka sitten kirjottelette tänne, niin on kaikille paremmat pelit :)

uhku

• Käyttäjä
  • stitchbitch
« Vastaus #8 : 24 Huhtikuu, 2012, 22:42:18 »
Noh vaikken ookkaan muu kuin hallituslainen, niin annan silti palautetta taas. Pelien tahti päivän mittaan oli omaan makuun turhan hidas ja kierrokset pitkiä, mistä pari kertaa ääneen mainitsinkin. Varsinkin pelimuodoissa, jossa toisella osapuolella ei ollut ollenkaan respaa, venyivät kierrokset turhan pitkiksi ja offarilla oleskellessa kului aikaa jokseenkin paljon päivän mittaa. Tähän nyt tietty auttais se, ettei tipu aina ensimmäisenä..:D Muuten päivä sujui mielestäni mallikkaasti niin briiffin, kuin pelimuotojen vaihtelevuudenkin osalta. Varsinkin peleistä, joissa talossa saa käyttää vain semiä, tykkään itse kovasti.

Kannattaa vaikka kotona kirjottaa joku "käsikirjotus" päivästä ja peleistä, niin jää sellanen empiminen ja lässytys vähemmälle (mallia: Noh, voishan tässä vaikka niinku ollakkin respat. Ehkä 2? Joo 2 joo). Tämä luo meikäläiseen ainakin sellasen jämäkän kuvan pelinvetäjästä.

Tätä neuvoa kannattaisi mielestäni alkaa ihan noudattaa. Ainakin niin, että miettii etukäteen seuraavan pelin valmiiksi, eikä valitse seuraavaa pelimuotoa huutoäänestyksellä siinävaiheessa, kun pelaajat ovat riveissä luvut otettuna. Ainakin minusta tuntuu kovasti hölmöltä ottaa molempien värien luvut ennen taloalienia, jossa punaisten ja keltaisten määrällä ei ole mitään merkitystä.

Tähän ketjuun ois ihan oikeasti kiva saada tosiaan muidenkin ihmisten mielipiteitä, vai kertovatko kaikki oman mielipiteensä pelinvetäjille jo sunnuntaisin? Palautteella pystyy pelien laatuun vaikuttamaan ja varsinkin, kun palautteen antajia ei juuri ole, voi omalla mielipiteellä saada paljonkin pelipäiviä muutettua oman makunsa mukaiseksi.

uka

• Käyttäjä
« Vastaus #9 : 24 Huhtikuu, 2012, 22:47:00 »
Niin siis mulle saa tulla ihan kuka tahansa kertomaan palautteen, risut ja ruusut. En pahastu lainkaan, jos tullaan neuvomaan yms. joten hihasta nykimään tai näppäimistö vaan sauhuaan.

Dumle

• Käyttäjä
« Vastaus #10 : 25 Huhtikuu, 2012, 12:04:44 »
annan yleisen palautteen kille pelinvetäjille, koska jokaisella on mielestäni ollut seuraavan asian kanssa ongelmia: erätaukojen ja itse pelikierrosten pituus.

Sen vähän mitä olen ennättänyt tänä vuonna pelaamassa käydä niin olen huomannut että useimmat ellei kaikki pelimuodot on venynyt suhteettoman pitkiksi. Tämän lisäksi sitten se tauko tämän jälkeen on myöskin tarpeettoman pitkä.

Sinänsä vika ei tavallaan ole vetäjän jos porukka ei ole valmis seuraavaan peliin, vaan mölisee kun ei ole lippaat ladattu. Oikeasti, ne lippaat ehtii lataamaan just tasan siinä 5minuutissa kun sen vaan tekee. Sen jälkeen jää ainakin itselle aikaa puhua kavereiden kanssa ja jopa syödä ja juoda.

Tähän ongelmaan tarjoan jopa ratkaisuakin. Pelivetäjä, huolehdi että kun huudat tai kuulet pelin olevan ohi niin katsot koska sieltä kentältä se viimeinen löntystää offarille. Samalla hetkellä huudat kaikille seuraavan pelin alkavan vaikka 10min kuluttua JA PIDÄT TÄSTÄ AIKAMÄÄREESTÄ KIINNI! Ne jotka ei valmistaudu, huomaavat nopeasti ettei heitä odoteta ja jää pelikierros välistä. Vinkujat, jotka haluavat syödä, voivat jättää myös yhden pelin välistä. Se ruokatauko on just tasan saman mittanen kuin se seuraava peli jolloin haluavat voi pelata eikä odottaa kun joku Eemeli vetää eväitä.

Sitten itse pelikierrosten pituus. Kun pelinvetäjä lähtee mukaan peliin, katso paljonko kello on kun aloitatte! Jos tiput kesken pelin, voit jäädä varsin hyvin kentälle tarkkailemaan pelin etenemistä ja nopeuttaa tarvittaessa sitä huutelemalla paljonko aikaa on jäljellä. Vielä kun tiedät kauanko peliä on pelattu, tiedät myös kauanko ensimmäiset tippuneet on joutunut offarilla jo istumaan. Jos pelinvetäjä lähtee suoraan offarille, ei hänellä ole aavistustakaan mitä kentällä tapahtuu ja siten kierrosten pituus useimmiten juuri venyykin. Jos taasen pelinvetäjä pysyy pelissä mukana pitempään, on hänen vilkuiltava kelloa välillä jottei peli venähdä pitkäksi kun on niin toiminnassa mukana.

Näillä mietteillä jatkoon. Pitäkää lippu korkeella.
Lentäjän poika
MyFleet

k4meli

• Käyttäjä
  • Pinkiponkii
« Vastaus #11 : 29 Huhtikuu, 2012, 18:58:56 »
Jaahas, palautetta pelinvetäjille päivästä (29.4)

En tiedä oliko pelinvetäjälle kerrottu vasta aamulla hänen saapuessaan paikalle että hänen vuoro vai oliko valmistautuminen huonoa. Tämän päivän vetäjä varmasti tietää itse kuinka asia on ja osaa jatkossa valmistautua paremmin. Aika tuore pelinvetäjä ja taisi hieman jännittääkkin yleisölle puhuminen/esiintyminen ja tämä näkyi koko päivän, inhimillinen heikkous enkä aio puuttua siihen enempää, koska itse jännitän myös tuollaisia tilanteita. Muutama pointti jatkoa ajatellen:

-ÄÄNTÄ! ÄÄNTÄ! Ulkona ette koskaan voi puhua liian kovaa, tänään äänenkäyttö oli kylmästi surkeaa.

-Kirjottakaa päivästä käsikirjoitus, briiffin voitte kirjottaa kotona sanatarkasti paperille ja lukea siitä jos muuten ei onnistu, niin itsekkin tekisin. Te pelinvetäjät annatte itsestänne todella huonon kuvan jos kyselette jatkuvasti yleisöltä että "Oliko siinä kaikki??" Tämä on ihan okei kysyä briiffin loppuun, muutoin vähän mautonta.

Nyt kun pelinvetäjille annetaan pieni nimelliskorvaus pelien pyörittämisistä, olisi suotavaa että vetäjät käyttäisivät hieman omaa aikaansa ja valmistaisivat itselleen tuollaisen käsikirjoituksen ja valmistautuisivat muutenkin päiväänsä paremmin. Vaikka korvaus onkin pieni, mielestäni se pitää ansaita! Eli jatkossa jos pelinvedossa näkyy että sitä tekee täysin siihen kelpaamaton henkilö tai henkilö koittaa vain kattaa bensa kulunsa Deconille, voipi olla asiallista peruuttaa tämä korvaus. Virheitä tekee kaikki, mutta jos niistä ei pysty ottamaan opikseen niin asiaan on puututtava.

ps. Pahoittelut vähän negatiivisesta postista, päivässä oli paljon hyvääkin mutta koin että nämä oli sanottava.

uhku

• Käyttäjä
  • stitchbitch
« Vastaus #12 : 29 Huhtikuu, 2012, 22:47:21 »
Päivän peleistä oon aika samoilla linjoilla Anssin kanssa. Tosin ei vissiinkään juuri ollut aikaa valmistautua vetovuoroon, ilmoittautuneen pelinvetäjän sairastumisen vuoksi. Ihan OK paikko kumminkin ja ensi kerralla varmasti jo paljon paremmin. Parannettavaa tuntui tänään olevan myös paljon pelaajien toiminnassa. Jostain syystä pelaajat eivät millään löytäneet tietään ulos riveihin, kun sitä pyydettiin, vaan lähes jokaisen pelin alussa porukkaa valui tiputellen ulos, kun muut jo odottivat. Tätäkin saisi äänenkäytöllä ehkä hieman parannettua, mutta tänään pelaajat tuntuivat jotenkin ylilaiskoilta tämän asian suhteen.

Vaikka edellisessä postissa valittelinkin turhan pitkiä kierroksia, niin tämä ei tarkoita sitä, että kukatahansa pelaaja alkaa omin päin huutelemaan peliä ohi, kun se itsestä tuntuu sopivalta. Peli jossa näin tapahtui kesti 14 minuuttia ja tässä kohtaa pelissä oli suurin osa pelaajista vielä mukana ja hyökkääjät vasta juuri päässeet kunnolla iholle. Muutaman minuutin päästä peli todennäköisesti olisi ollut jo kokonaan ohi ja itseäni tälläinen toiminta jäi aika rankasti sapettamaan. Kyseinen pelin ohi huutaja varmaan tietää mitä tarkoitan ja osaa ehkä ensikerralla sitten ilmoittautua pelinvetäjäksi koko pelipäivälle.

Lassi-

• Käyttäjä
  • Hathat.
« Vastaus #13 : 02 Toukokuu, 2012, 15:16:48 »
Kaiken tuon negatiivisen palautteen takia sepitän tänne pienen puolustus puheen. Alunperinhän vetovuoro oli minulla, valitettavasti talkooiltana minulle oli noussut kuume. Omaksi onnekseni sain kyseisen henkilön vetämään sunnuntai pelit puolestani vaikkakin hän liittyi toimikuntaan samana päivänä hänellä oli vain se yö aikaa valmistautua ensimmäisiin ikinä vetämiinsä kokopäivän sunnuntai peleihin. Vaikka en paikalle päässytkään kun sunnnuntai aamuna kuumeeni oli noussu 39'c paikkeille. Olen tyytyväinen että hän sentään kykeni vetämään pelit teille kokopäiväksi. Lopuksi viellä se tieto että pelinvetäjällänne ei ollu mahdollisuus saada briiiffilappua siksipäiväksi kun ei remun sääntölappukaan ollut paikalla. Näin itse olen asian ymmärtänyt.
Eli osaksi Hänen haukkunsa kuuluvat myös minulle, itse en kuumeen noususta päättänyt mutta minun takiani hänellä ei ollut aikaa valmistautua. Toki vapaa ehtoisesti hän pelinne veti.
Airsmith, as in airgundoctor.

uhku

• Käyttäjä
  • stitchbitch
« Vastaus #14 : 02 Toukokuu, 2012, 15:20:18 »
"Kaikki negatiivinen palaute" ja "hakut" on mun mielestä huonoja termejä. Varsinkaan haukuista tässä ei ole kyse. Mielestäni on parempi kertoa ongelmakohdat heti ja kertoa miten asita voisi tehdä paremmin ja tästä koko ketjussa on kyse.