Kirjoittaja Aihe: Peli Ase  (Luettu 7207 kertaa)

ProSofteri

• Käyttäjä
Peli Ase
« : 10 Marraskuu, 2013, 11:35:12 »
Kannattaisko ostaa snipu, vai sellane rynnäkkö kivääri, jos oon jo pelannu muutaman kerran?

uhku

• Käyttäjä
  • stitchbitch
Vs: Peli Ase
« Vastaus #1 : 14 Marraskuu, 2013, 10:56:42 »
Olit ilmeisesti vahingossa lukinnut aiheesi. Tämä hankaloittaa vastausten saamista, kun muut eivät pysty aiheeseen kirjoittamaan :) Nyt taas avattu.

Itse suosittelisin sähkötoimista rynnäkkökivääriä ensimmäiseksi aseeksi. Sarjatulipyssyllä on vakiona ehkä mielekkäämpi pelata sikäli, että vakiona saat ammuttua sarjatulta miltei yhtä pitkälle, kuin vakio tarkkuuskiväärillä yhden kuulan. Peliaseen valintaan vaikuttavaa käytännössä vain omat mieltymykset, joten jos tuntuu siltä, että sniputtelu on juuri se oma juttu, niin tottakai tee niin. Itse kuitenkin uskon, että lajiin on helpompi tutustua ja päästä sisälle sarjatulipyssyä käyttämällä.

Itsellä on tarkkuuskiväärillä pelaamisesta niin vähän kokemusta, että toivottavasti joku näillä molemmilla asetyypeillä enemmän pelannut antaa mielipiteensä.

devourer

• Käyttäjä
« Vastaus #2 : 14 Marraskuu, 2013, 12:17:18 »
Suosittelen aloittamaan sähkötoimisella sarjatuliaseella. Allekirjoittanut toiminut "Tarkkarina" jo melko pitkään ja todennut että se on miellyttävää puuhaa. Poiketen kaikenmaan call of dutyistä ja battlefieldeistä yms. Airsoftissa tarkkuuskiväärin päätoiminen tehtävä on pitää päät matalana ja vastustajat suojassa, jotta omat joukkuekaverit pääsevät etenemään paremmin (ei siis "frägijuhlaa"). Toki viritetyssä kiväärissä on puolensa, mutta korostan että VIRITETYSSÄ. Vakio kiväärin kanssa jäät auttamatta jalkoihin, koska kantama on sama kuin sarjatuliaseissa. Harvemmin erässä lähellekään yhtä paljon tiputuksia kuin sarjatuliaseella, johtuen puhtaasti aseesta.

itselle tyypillistä peliä tarkkuuskiväärin kanssa:
Etenet suht. hitaasti ja pyrit välttämään paljastumista. Hivuttaudut johonkin näkösuojaan. Valitset kohteen ja tarkkailet aluetta myös muiden vastustajien varalta. Ammut ja toivot luonnollisesti että kuula löytää kohteen. Jos ei putoa kerrasta, sijainti on todennäköisesti paljastunut ja osaavat varoa heti suuntaa josta kuula tuli. --> Aloita sama alusta :) Toisinaan pelinkulku on myös sitä että tarkoituksella annat vastustajan nähdä sinut --> hakeutuvat suojaan eivätkä näyttäydy niin hanakasti, varsinkaan jos ammut suojien mahdollisiin kurkistus/yms. kohtiin kuulia (viritetyn kiväärin kuulan suhina on ikävä) --> oman joukkueen eteneminen helpottuu. Tämä on toimivaa esim. eri alueiden puolustuspeleissä hyökkäävänä osapuolena. Puolustaessa omaa sijaintia ei luonnollisesti kannata paljastaa.

Muuta huomioitavaa tarkkuuskivääreistä;
- Jo pienissä virityksissä 25m turvaraja voimaan (yli 1,2j).
- Virittäminen kannattaa tehdä huolella ja laadukkailla osilla, niin vältytään ennenaikaisilta rikkontumisilta (poikkeus vahvistaa säännön :) )
- Virittäminen ei ole halpaa lystiä (riippuu toki aseesta, jota lähdetään virittämään, mutta pääsääntöisesti 3j iskuenergian kestävät laadukkaat osat tuppaavat olemaan hinnakkaita)

Pelipaikalla kannattaa toki jutella tarkkuuskiväärien omistajien kanssa. Näistä tunnetuimpia lienevät "Nakkis" ja "Ulmanen".

« Viimeksi muokattu: 14 Marraskuu, 2013, 12:19:08 kirjoittanut devourer »
Napalmi on hottia!

Nosferatu

• Puheenjohtaja
  • Administrator
  • Käyttäjä
« Vastaus #3 : 14 Marraskuu, 2013, 13:59:32 »
Vakio kiväärin kanssa jäät auttamatta jalkoihin, koska kantama on sama kuin sarjatuliaseissa.

Heh, jalkoihin jääminen riippuu hyvin pitkälti käyttäjänsä kokemuksesta ja itse kivääristä. Itse olen pelaillut yhden joulen tehoisella pulttilukolla ja frägejä tulee yhtä paljon, ellei jopa enemmän, kuin sähköpyssyllä. Kantamasta sen verran, että uskallan väittää että oman - tehoiltaan siis vakion - kiväärin kantaman ja tarkkuuden ylittävän kevyesti perusjantterien sähköpyssyt. Sähköpyssyihin verrattuna etuja ovat myös äänettömyys ja olematon semiviive. Joku voisi sieltä takarivistä huutaa, että sarjatulipyssyllä voikin ampua monta kuulaa peräkkäin, mutta mielestäni sillä ei ole väliä kun se ensimmäinenkin kuula jo tiputtaa. Tarkalla maksimikantamalla vakiokivääri toki häviää kolmen joulen kivääreille, mutta voittaa taas sen 25 metriä lähietäisyydeltä tehokkaiden kiväärien turvarajan takia.

Mutta nämähän ovat vain omia kokemuksiani, muuten olen täysin samaa mieltä Devon kanssa. Sähköpyssy on aloittelijalle paras vaihtoehto, sillä se antaa anteeksi vaikkei ensimmäisellä laakilla osuisikaan ja pelaamista oppii.

isto

• Käyttäjä
  • Hatulle on aina käyttöä
« Vastaus #4 : 14 Marraskuu, 2013, 22:14:08 »
Jep,

huonolla tarkkarilla, AK:lla ja pistoolilla kullakin muutaman kerran ampuneena totean seuraavaa:

Ekaa kannatta välttää, ei osu "mihinkään" ja kantamakin on varsin vaatimaton.
Ulkonäkö (aseen) on toki kunnossa ja jos sillä pärjää, hyvä.
Ikävää on vain tietää mikä on huono. Halpa ei välttämättä ole hyvä.

Halpa rynkky ei ole huipputarkka, mutta soveltuu huonohermoisille.
Sillä voi roiskia menemään vauhdikkaasti ja osuakin. Kantama on rajattu ja tarkkuus myös.
AK47 on legenda (minulla sellainen), en muista kenen allekirjoituksessa näin tekstin "Se on AK, sen kuuluu heilua" mutta tuo on varsin totta.

Pistooli soveltuu osalle, itse olen harkinnut yhtenä vaihtoehtona toisen puoliautomaatin ostamista jolloin tulivoima ainakin 10-15m etäisyydellä olisi kohdallaan. Nopea, mobiili, tarkkuus rajallinen. Tyylikäs? , no jaa.

Omaan käyttöön harkiitsen nyt Dragunov-tyyppistä jousikivääriä
- yksinkertainen, toimii jos osat liikkuvat
- vaikuttaisi, että kovakaan viritys ei vaikuta yhtä pahasti kuin pulttilukkoisilla
- riittävä kantama, jotta pelistä ei löydy montaa samaan matkaan vaikuttavaa asetta.
- sopii tyyliin.

isto

Tommpaz

• Käyttäjä
« Vastaus #5 : 19 Maaliskuu, 2014, 13:54:31 »
Hei!
Itse saatan aloittaa airsoftin ja haluaisin teidän harrastajien mielipiteitä. Tarvitsisin alle sata euroa maksavan aloitus aseen, mutta en tiedä minkälaisen aseen haluaisin. Olisiko ehdotuksia?

Xrust

• Käyttäjä
« Vastaus #6 : 19 Maaliskuu, 2014, 14:26:55 »
Hei!
Itse saatan aloittaa airsoftin ja haluaisin teidän harrastajien mielipiteitä. Tarvitsisin alle sata euroa maksavan aloitus aseen, mutta en tiedä minkälaisen aseen haluaisin. Olisiko ehdotuksia?

Tuo sadan euron budjetti tietenkin hankaloittaa aseen suosittelua, sillä ainakaan kaupasta ei oikein satasella vielä saa mitään, toki pistooleja ja haulikoita mutta en niitä lähtisi suosittelemaan aloittelijalle.

Sähköase on kaikkein paras vaihtoehto ja sinun tapauksessasi kannattaa harkita käytetyn aseen ostamista! Ainakin tämän foorumin myyntiosiossa näytti olevan Maruin valmistama Mp5 sähköase.

Tarkkuuskiväärin kanssa temppuilu ei ole ihan samanlaista kuin elokuvissa ja vaatii yleensä jo hieman pelisilmää. Kertaviritteiset, noh ne nyt on kertaviritteiset.

Tarkkaile käytettyä asetta, liity facebookissa Airsoft kirpputoriin ja laita tietoa sinne. Ehkä jollakin löytyy joku toimiva tykki tuohon hintaan.

Merkeistä sen verran että, kiinalaisia on paljon, omat kokemukset aseista jotka ovat kestäneet ovat: JG (Jing Gong), ARES (Hyvä tykki,huono moottori), Cyma (perusvarmat), MARUI (Kaikkien merkkien äiti), Classic army, varsinkin sportline versiot.

Taas sitten oikeastaan ainoa merkki joka on aiheuttanut huolia on APS, Ak74 hajosi 5 lippaallisen jälkeen, mäntä halkes, ja Co2 pistooli kesti 100 laukausta ja sitten luisti meni korjauskelvottomaksi.

Että siinä nyt sitten meikäläisen mielipide.

Otto

• Käyttäjä
« Vastaus #7 : 23 Maaliskuu, 2014, 01:48:24 »
Todellakin.Minä myyn sitä Maruin MP5 asetta ja tietysti suosittelen sitä:)Tietysti on sijoitettava hieman akkuun ja lippaaseen(jos niitä ei jo omista) jotta pystyy pelaamaan,mutta eipä juurikaan mitään kunnollista asetta saa alle sadalla eurolla.

Tommpaz

• Käyttäjä
« Vastaus #8 : 23 Maaliskuu, 2014, 14:22:38 »
Juu olen melkein jo hylännyt tuon sadan euron budjetin, kun olen tarkemmin katsonut netistä aseita. Mutta mitäs mieltä olette tästä paketista: http://www.huuto.net/kohteet/airsoft-setti-3-asetta-muuta/305558901

Sitten täytyisi enään saada vanhempien suostumus.

Otto

• Käyttäjä
« Vastaus #9 : 24 Maaliskuu, 2014, 22:56:35 »
Onhan tuossa paljon settiä,mutta ase on käytetyn käytetty ja aseen ikää ei tainnut olla mainittuna.Sitten se on vähän omista mieltymyksistä kiinni että pitääkö P90 ulkonäöstä:)