Jättö War-Z: LipunryöstöNormaali lipunryöstöpelisäännöt, mutta syystä jota kukaan ei osaa selittää, tilanne on se, että osuman saaneen henkilön veri altistuu ulkoilmalle ja tapahtuu seuraavaa:
- Menetät toimintakykysi 10 sekunniksi
- Riisut hihamerkkisi, ja laitat sen nyrkkisi sisään.
- Olet näin jatkossa et-kenenkään-puolella -> Muutut Z-pelaajaksi
- Aivo- ja ruumiintoimintosi rajoittuvat
- Et kykene enää käyttämään asetta
- Et kykene enää juoksemaan
- Olet immuuni kuula-aseen osumille
Ainoa asia mikä sinua Z-pelaajana kiinnostaa, on raahautua lähimmän lipun luokse, ryöstää se ja kuljettaa lippu Off-game -alueelle. Et enää välitä onko lähin lippu kumman joukkueen. Mikäli lippu, jota kohti olet vaeltamassa, on jo toisen Z-pelaajan hallussa, lähdet seuraamaan ja puolustamaan tätä lippua kuljettavaa seuruetta.
Jos Z-pelaajaa ammutaan, keskushermosto antaa tälle käskyn:
- Juosta 5 sekunnin ajan kohti lähintä lippua
- Vaihtoehtoisesti, Z-pelaajan aivojen niin käskiessä, juoksee tämä kohti puhdasveristä pelaajaa.
- Vaihtoehtoisesti, Z-pelaajan aivojen niin käskiessä, juoksee tämä kohti puhdasveristä pelaajaa.
5 sekunnin jälkeen hermostosi jälleen rauhoittuu, ja kykenet taas ainoastaan raahaamaan itseäsi hidasta kävelyvauhtia kohti lähintä lippua.
Jos saavutat+yllätät puhdasverisen pelaajan matkallasi lipun luokse, puukotat tätä, ja puukotettu kärsii kanssasi saman kohtalon, eli taantuu Z-pelaajaksi.
Jos taas puhdasverinen ehtii puolustautua, voi hän ainoastaan puukottamalla eliminoida Z-pelaajan, joka tämän jälkeen poistuu pelistä.
Z-pelaajan voi myös parantaa, mutta tähän tarvitaan 3 puhdasveristä pelaajaa. 2 pitää kiinni Z-Pelaajan käsistä, ja kolmas pelaaja pukee nyrkistä löytyvän hihamerkin takaisin Z-pelaajan käsivarteen, jolloin tämän pelikyky palautuu ja hän liittyy alkuperäisen hihamerkin määräämään joukkueeseen samalla hetkellä kun merkki on takaisin hihassa.
Peli päättyy kun jomman kumman joukkueen puhdasveriset saavat kaapattua vastustajan lipun, ja vietyä sen omalle lipulleen. Vaihtoehtoisesti peli päättyy, mikäli Z-pelaajat ovat onnistuneet viemään jomman kumman joukkueen lipun Off-game alueen portille asti.
{END OF GAME}Peliä voisi maustaa vielä siten, että käytössä on rajallinen määrä ammuksia, esimerkiksi vain yksi mid-cap lipas.
Tässäpä muutaman päivän ajatusleikin tulos. Saa vapaasti varioida, aseettomien pelaajien turvallisuus kuitenkin aina etusijalla!