Kirjoittaja Aihe: Lct As val/vss vintorez  (Luettu 2896 kertaa)

jägermeister

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
  • I SAID COME IN DON'T STAND THERE !
Lct As val/vss vintorez
« : 26 Joulukuu, 2016, 14:44:23 »
Olisikohan kellään tietoa Lct'n as val/vss vintorez'ista?
Haluaisin tietoa ainakin seuraavista asioista:
- Minkä laatuisia aseen sisäosat ovat/ mitä kannattaisi muokata ,vaihtaa..jne
-minkälaiset akut mahtuvat aseeseen?
- Minkälaatuisia sisäpiippu , hoppikumi, ja hoppikammio ovat?
Go home G.I

Nosferatu

  • Toimikunta
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 656
Vs: Lct As val/vss vintorez
« Vastaus #1 : 26 Joulukuu, 2016, 15:59:57 »
Itselläni on ollut AS Val reilut pari vuotta käytössä päätykkinä. Ase on tullut siis hyvinkin tutuksi, joten tästä saattaa tulla pieni tekstiseinä:



Ulkoisesti ase on ehdottomasti parhaimmista mitä olen koskaan käyttänyt. Runko on täyttä terästä, poislukien pistoolikahva ja etukädensuoja. Teräs on lisäksi erittäin hyvälaatuista ja hyvin koneistettua, toisin kuin monissa kiina-"teräs"-aseissa. Maalasin aseen teräsosat mattapintaisesta realistisemmaksi puolikiiltäväksi ja luumunväriset muoviosat tummemmiksi, mutta makuasioita haluaako kuinka realistisen olemuksen. Ulkoa ei ole mennyt mitään rikki parin vuoden rankan käytön jälkeen, tosin taittotukki heiluu inasen saranoiden niittien löystyttyä. Tukin heilunnan saa loppumaan tunkemalla pistoolikahvan ja tukin väliin materiaa, tosin itse varmaankin hitsaan niitit paikalleen jossain välissä. Tämä ei siis vaikuta tukin taittamiseen. Toinen miinus on oikeaan aseeseen verrattuna liian korkea laatikon kansi, joka estää PSO/POSP-kiikaritähtäimen kiinnityksen, ellei kiikarista ota valaistusdiodia pois. Muuten sivukiilaan menee hyvin RIS-kiskojalka ja neukkulainen NSPU-pimeänäkökiikari. Teräksisen vaimentimen takia ase on melko etupainoinen, mutta tuleepahan treenattua sitä vasentakin kättä välillä.

Sisäosat ovat myös loistavia joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta. Rataslaatikon sisältä ei käytännössä tarvitse vaihtaa mitään. Itse tosin vaihdoin painavahkon vakiomännän tilalle kevyemmän AoE-korjatun männän. Mieltä lämmitti erityisesti vakiot 9 mm kuulalaakerit, jotka antavat rattaiden pyöriä lähes kitkatta. Vakiomoottori on melko keskinkertainen, mutta 11,1 V LiPolla tulinopeus on aivan riittävä. Noin vuoden pelaamisen jälkeen vaihdoin aseeseen kuitenkin SHS:n vääntömoottorin, kun sellainen sattui ylimääräisenä pyörimään. Vakiojohdot ovat perus ohuet mitä vakioaseissa yleensä. Vaihdoin ne paksumpiin 16 awg -johtoihin samalla kun asensin Gaten MERF-älyfetin.

Piippu ja hoppikumi eivät olleet mitenkään erityisen loistavia. Vaihdoinkin siksi heti alkuun Promen violetin kumin ja Madbullin tarkkuuspiipun. Vakio-osilla ase teki jonkin verran tuplasyöttöä, mutta uusien osien ja piipun pienellä säädöllä ongelma katosi. Uusilla osilla aseen kantama ja tarkkuus paranivat huomattavasti, mutta äärimmäistä tarkkuutta aseella on vaikea saavuttaa, johtuen syystä että sisäpiippu heiluu vapaasti vaimentimen sisällä. Ase on kuitenkin aivan riittävän tarkka itselleni, ja joka tapauksessa huomattavasti tarkempi kuin mitä lasten vakiot kiinapyssyt. Hoppikammiosta ei ole mitään valittamista, tosin sille olen tehnyt pieniä pikkuparannuksia shimmeillä ja o-renkailla.

Vaimentimen sisään mahtuu kaksi- ja kolmikennoiset LiPo-akut, joissa kennot ovat erillään. Itse olen käyttänyt Turnigyn 11,1 V 1300 mAh -akkuja, jotka ovat kestäneet yllättävän hyvin. Akun lisäksi vaimentimen sisään mahtuu isokin fetti. Sisäpiippu on noin 3/4 vaimentimen mitasta, eli vaimentimen päässä on pieni "vaimentava" kammio. Kovin suurta vaimennusta tällä ei saavuteta, mutta se tuo aseelle ominaisen "plop"-äänen, mikä kuulemani mukaan saa monet vastapuolen pelaajat varuilleen.

Tiivistettynä: 4,5/5 ase, varmasti paras sarjapyssy, jonka olen omistanut.

Nran

  • Toimikunta
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 794
  • Ei se satu.
Vs: Lct As val/vss vintorez
« Vastaus #2 : 27 Joulukuu, 2016, 10:54:07 »
Mitenkäs lippaiden kanssa? Onko pyssyyn saatavilla midejä, joskushan tilanne oli käsittääkseni se että tarjolla oli vain hi-cappeja, joka on ainakin omalla kohdalla ehdoton ei.

Nosferatu

  • Toimikunta
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 656
Vs: Lct As val/vss vintorez
« Vastaus #3 : 27 Joulukuu, 2016, 12:20:58 »
Julkaisuajankohtana aseeseen oli saatavilla vain 50 kuulaan lippaita. Tämä aiheutti jonkin verran marinaa, kun 50 kuulaa ei muka riitä joillekin. Seurauksena julkaistiin 100 kuulan lippaat ja 250 kuulan hi-capit. Itse olen käyttänyt pelkästään näitä 50 kuulan lippaita, jotka ovat yhtä lukuun ottamatta kestäneet hyvin. Kaikki lippaat syöttävät ainakin kertatulella moitteetta parin vuoden käytön jälkeen, vaikka harvoin olen jaksanut tyhjentää niitä kuulista pelipäivän jälkeen.

Kiinalaisiin AS Valeihiin saattoi olla saatavilla vain hi-cappeja, mutta näitä kiinalaisia en suosittelisi missään nimessä kenellekään.

jägermeister

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
  • I SAID COME IN DON'T STAND THERE !
Vs: Lct As val/vss vintorez
« Vastaus #4 : 27 Joulukuu, 2016, 13:45:55 »
Kiitos vastauksista. Onkos noissa muuten short, vai long tyyppinen moottori?
Go home G.I

Nosferatu

  • Toimikunta
  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 656
Vs: Lct As val/vss vintorez
« Vastaus #5 : 27 Joulukuu, 2016, 13:50:48 »
Lyhyt. Rataslaatikko on normaali ver. 3.