PIMS Ry Keskustelufoorumi

Yleinen keskustelu => Yleistä airsoftia => Aiheen aloitti: theIOVAK - 17 Kesäkuu, 2014, 21:24:09

Otsikko: puvuista ei pupuista
Kirjoitti: theIOVAK - 17 Kesäkuu, 2014, 21:24:09
Tässä on tullut alotettua pelaaminen enään puuttuisi vaatetusta eli millaita vaatetusta kannattaa käyttää meinaan mastokuvioita ja muuta.
Otsikko: Vs: puvuista ei pupuista
Kirjoitti: uhku - 17 Kesäkuu, 2014, 21:44:42
Aitoja sotilaskäyttöön tehtyjä kenties vähän käytettynä. Näissä hinta-laatu-suhde on parhaimmillaan. Kopio/airsoft valmistajien vaatteet on usein kaikilta ominaisuuksiltaan hieman kökköjä.
Kuosilla nyt ei airsoftissa usenkaan ole niin suurta merkitystä, pääväri kun on vihreä niin käytännössä passaa Suomeen. Esim varusteleka tai honkong voi olla potentiaalisia paikkoja tehdä löytöjä.
Otsikko: Vs: puvuista ei pupuista
Kirjoitti: L4teK01 - 31 Maaliskuu, 2015, 19:56:58
Antakaas mielipide tosta ACU kuviosta kannattaako sitä suomessa oikee ees käyttää. Talvellaha se menee valla mainiosti mutta mitä mieltä ootte miten kesällä menee
Otsikko: Vs: puvuista ei pupuista
Kirjoitti: Nosferatu - 31 Maaliskuu, 2015, 20:04:02
Kuvio mitä taidat tarkoittaa on nimeltään UCP (Universal Camouflage Pattern). ACU (Army Combat Uniform) on taas puku, jossa kyseinen kuvio usein esiintyy. Kuvio itsessään toimii käytännössä melko huonosti, eikä sitä voi suositella oikein minnekään. Kannattaa hankkia Suomen maastoon sopiva puku, eli mahdollisimman vihreävoittoinen.
Otsikko: Vs: puvuista ei pupuista
Kirjoitti: L4teK01 - 31 Maaliskuu, 2015, 20:35:05
Eikö toi woodland si mee oikee passelisti?
Otsikko: Vs: puvuista ei pupuista
Kirjoitti: Nosferatu - 31 Maaliskuu, 2015, 20:36:07
Woodland on oikein hyvä.
Otsikko: Vs: puvuista ei pupuista
Kirjoitti: Nran - 01 Huhtikuu, 2015, 09:51:36
Jos et ole hakemassa mitään tiettyä varustekokonaisuutta vaan pelkkää peleihin ja suomalaiseen kesäiseen sekamaastoon maastoutuvaa maastoasua, hyvä vinkki on mennä vaikkapa varustelekan sivuille sekä kelailla sieltä. Funaile millaista maastoa pelialueilla on ja ota parhaiten siihen sopiva. Muista myös että yleensä aito military-tavara täyttää kovat vaatimukset on kiinankopiota käytettynäkin kestävämpi, monesti myös halvempi.

Kuvioita voi katella esmerkiksi täällä: https://www.varusteleka.fi/fi/group/kenttatakit/69 (https://www.varusteleka.fi/fi/group/kenttatakit/69)
Vinkkinä juuri tuo Nosferatun sanoma vihreävoittoisuus. Hyviä kuvioita on monia, mutta peruskuvioista oikein hyvin toimii mm. Multicam, MTP (Brittien Multicam), Flecktarn, Woodland, DPM, M90, MARPAT, venäläiset kuviot yms. Näitähän riittää.
Otsikko: Vs: puvuista ei pupuista
Kirjoitti: Juhis - 01 Huhtikuu, 2015, 16:45:04
Itse olen huomannut MTPn toimivuuden keväällä kesällä ja syksyllä.
Otsikko: Vs: puvuista ei pupuista
Kirjoitti: L4teK01 - 15 Huhtikuu, 2015, 21:37:13
Vielä ku sais mtp:tä s-koossa:D
Otsikko: Vs: puvuista ei pupuista
Kirjoitti: oskusft - 22 Huhtikuu, 2015, 17:32:55
Meiki hilluu digital woodland kamoissa, niistä on monia versioita mutta se missä ite meen on enemmän sellainen kellertävä. Sopii mun mielestä hyvin heinikkoon ja näyttää toimivan pusikoissakin. tossa likki ku nopee tosta kuvahausta sen nappasin. -->  https://www.google.fi/search?q=digital+woodland&newwindow=1&rlz=1C1AVNE_enFI624FI624&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=yK83VYz0OOreywOHp4CQAg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920&bih=979#imgrc=bJRtaJBbw-pTTM%253A%3BHZlcgXYiwIP2uM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.militaryclothing.com%252F%252FImgUpload%252FP_36862454_2147893.JPG%3Bhttp%253A%252F%252Forigin-www.militaryclothing.com%252FIBS%252FSimpleCat%252FProduct%252Fasp%252Fproduct-id%252F36862454.html%3B393%3B400