PIMS Ry Keskustelufoorumi

Yleinen keskustelu => Pelialueet => Aiheen aloitti: uhku - 22 Lokakuu, 2011, 18:12:53

Otsikko: Decon - Orivesi
Kirjoitti: uhku - 22 Lokakuu, 2011, 18:12:53
PELIALUE POISTUNUT KÄYTÖSTÄ 2015

Decon
Alueen osoite: Satamaranta 149, 35100, Orivesi As
Ajo-ohjeet: Satamaranta on viimeisen tien nimi, jolla on nimi. Tätä tietä ajat risteyksestä vajaan kilometrin ja oikealla puolella näkyy radan ylittävä kevyenliikenteen silta. Tämän sillan alun jälkeen käännyt välittömästi oikealle (ainoa mahdollinen kohta kääntyä oikealle lähettyvillä) pienehkölle tielle ja saavut parkkipaikalle.
Etelästä tietä nro. 9: Noin 4km ennen Orituvan ABC:tä käännytään oikealle kohti Yliskylää. Ajetaan mutkainen kahdeksankympin ja lopusta kuudenkympin tie loppuun, käännytään vasemmalle kohti Oriveden keskustaa. Aja 2km, kunnes oikealle on viitta "Eräjärvi". Käänny tielle ja aja kunnes tulet junaradan ylittävälle sillalle. Heti radan ylityksen jälkeen käänny oikealle. Viimeisen talon jälkeen rannan näkyessä käänny kävelytien editse oikealle. Päädyt portin eteen.
Pohjoisesta tietä nro. 9 Noustaan rampista kohti Orivettä. Ajetaan kohti Oriveden keskustaa, liikenneympyrästä suoraan, eli toisesta ulos. Tietä jatketaan 2,5km ison mäen yli. Mäen alapäästä käännytään vasemmalle tielle kohti Eräjärveä. Heti radan ylityksen jälkeen käännytään oikealle, pienehkölle hiekkatielle. Viimeisen talon jälkeen rannan näkyessä käänny kävelytien editse oikealle. Päädyt portin eteen.
Julkisilla: Orivedelle pääsee junalla, juna-asemalta pääsee kävellen Deconille.
Tehorajat: CQB-tehorajat, sarjatuliaseilla 1,2J.
Erityistä: Sisätiloissa sallittu vain kertatuli. Alueella paikkoja (rauniot, katto, yläkerta) jonne ei saa turvallisuussyistä mennä.
Linkki sääntöihin: http://pirkanmaasoft.info/forum/index.php/topic,7.0.html (http://pirkanmaasoft.info/forum/index.php/topic,7.0.html)
Linkki Pelikalenteriin: http://pirkanmaasoft.info/forum/index.php/topic,499.0.html (http://pirkanmaasoft.info/forum/index.php/topic,499.0.html)
Alueen koko arvioituna: 500m x 150m
Alueen tyyppi: Sekalaista suhteellisen tasaista maastoa, pari vallia, metsää, risukkoa, avointa aluetta, joitain hökkeleitä, alueella iso monikerroksinen CQB-rakennus. Keskellä käyttökiellossa oleva raunioalue jonka voi kiertää molemmilta puolin.
Offgame-alue: Katettu puuvarasto joka toimii offgame-alueena. Parkkipaikka offarin läheisyydessä.
Muuta: Decon on Pirkanmaasoftin vanhin pelialue. Pelialue on rapistunut ja paikoin huonokuntoinen. Päärakennuksen toiseen kerrokseen ei saa turvallisuussyistä mennä. Alueella on lippusiimalla huonohkosti aidattu raunio jonne ei saa turvallisuussyistä mennä. Rakennusten katolle ei saa turvallisuussyistä mennä. Aluetta rajaa vesialue jonne ei kannata tippua. Vesialueella välillä veneiliöitä, tämä pysäyttää pelin. Alueella paljon romua maassa.
Pelialuekohtaisia sääntöjä:
- Pelialueella on pressuilla yms. tukittuja aukkoja, joissa on punainen rasti päällä. Näistä aukoista ei saa ampua.
- Sisätiloissa et saa kiivetä 60 cm korkeammalle mikäli paikkaan ei johda selkeitä portaita/askelmia/tikkaita.
- Pelialueella on lukuisia vaarallisuutensa vuoksi kiellettyjä paikkoja. Pelinjohto informoi näistä tarkemmin alkubriiffissä. Jos et ole varma, kysy.
- Tupakointi on sallittu vain nuotiopaikan läheisyydessä.

Hallituksen päätöksestä talon yläkerta on poistunut käytöstä 7.11.2014

Google Maps: https://goo.gl/maps/GsLzs (https://goo.gl/maps/GsLzs)
Kartta:
(http://i734.photobucket.com/albums/ww343/uhkuma/deconajo.jpg)

Kielletyt alueet, ranta oletuksena käytössä, kielletty vain jos erikseen mainitaan:
(http://i.imgur.com/GxL13t4.jpg)

Isokokoinen ilmakuva: http://pirkanmaasoft.kuvat.fi/Decon.jpg (http://pirkanmaasoft.kuvat.fi/Decon.jpg)

Kuvia alueelta:
[Lisätään]


Tähän ketjuun voit myös vapaasti kertoa ideoistasi deconin parantamiseksi. Mieti kuitenkin realistisia rakennelmia. Ei esim. "Päärakennukseen neljäs kerros. Peltikaton täydellien kunnostus"
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Jelme - 28 Lokakuu, 2011, 19:41:18
Mieleeni tuli kahluualtaan "kävelysillan" kunnostus.

Muutaman kerran lähiaikoina kun olen juossut sillan yli on tuntunut siltä kuin se romahtaisi jalkojeni alla, lisäksi se silta voisi olla hieman leveämpi. Sillan joistain kohdista puuttuu muutamia paloja puuta, ja kun kävelee/juoksee sillan yli tuntee kuinka keskellä siltaa se painuu vettä kohti. Luulisin että se kestää, mutta kun useampi juoksee sen yli yhtäaikaa tulee väkisin pelko siitä että se romahtaa.

En tiedä, että onko tämä hyvä idea, mutta ainakin mahdollinen.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: M4kkara - 28 Lokakuu, 2011, 20:15:19
Muutamia asioita tuli mieleen:

-Peräkylän puskat voisi harventaa.
-Vanhoja rikkoutuneita rakennelmia voisi korjata.
-Tosiaan se kävelysillan korjaus,josta Jelme mainitsikin.
-Roskien ynnä muitten sellaisten putsaaminen.

Siinä nyt muutama idea.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uka - 28 Lokakuu, 2011, 22:47:43
Mieleeni tuli kahluualtaan "kävelysillan" kunnostus.

Tässä tosiaan olis varmaa se korkealla prioriteetilla oleva homma. Omasta mielestä peräkylän harventaminen ois kohdallaa keväällä, tänä kesänä ja yöpeleissä alue oli kohtuullisen vaikea kulkuista, eikä siellä pahemmin pystyny ammuskelee. Radan puolella olevia "esteitä" voisi muokata/lisätä, toisi hieman erilaisia tilanteita moneen pelimuotoon.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uhku - 28 Lokakuu, 2011, 22:51:56
Itse en tule järjestämään talkoita, kuin vasta ensi kesänä seuraavan kerran. Tämän kesän talkoista puhuttiin kyllä jokseenkin paljon pl. ensimmäiset parvenrakennustalkoot. Harmittavaan aikaan vain oli foorumi alhaalla, mutta facebookki kyllä suurimman osan väestä tavoitti. Suurempaa raivausta oli tarkoitus tehdä jo tänä kesänä ja sahoja ja vesureita talkoissa olikin mukana, niiden heiluttajia ei.
 
Muiden jo ehdottamia aisoita ei tarvitse uudestaan toistaa, kerätään vain kasaan ihmisten mielipiteitä. Toki keskustelu ja eriävien (perusteltujen)mielipiteiden esittäminen on toivottavaa. Sillan korjaus ainakin sellanen homma, joka tullaan toteuttamaan.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Nosferatu - 13 Marraskuu, 2011, 13:48:33
Olisko mahdollista pystyttää hopinsäätöpaikalle ammuttavaksi kohteeksi joku 2m x 2m lauta/vaneriseinä? Tarkkuuskivääriä säädettäessä on vaikeaa nähdä nopeaa kuulaa sellaista pusikkoa vasten, mutta lautaseinää vasten se kohdistaminen olisi paljon helpompaa kun kuulan lentoradan näkisi selkeästi.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uhku - 13 Marraskuu, 2011, 15:35:31
Kyllä. Ihan hyvä idea varsinkin kun talvi tulee, niin maalaa vaikka mustaksi seinän johon voi ampua, notta erottaa kuulan lentoradan paremmin.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Riihis - 13 Marraskuu, 2011, 19:36:16
Ja jos vielä saa pyytää lisäystä lautaseinään, niin n.15x15cm pelti keskelle seinää, niin kilahduksesta kuulee, että kuula on saavuttanut kohteensa. Voin tuoda pellin ja hoitaa kiinnityksen kyllä, jahka seinä on asennettu paikoilleen .
Otsikko: silta
Kirjoitti: Eto - 13 Marraskuu, 2011, 21:13:16
Se kuulostaisi kyllä hyvältä idealta se silta, kun olen itsekin mennyt siitä, niin on tullut semmonen olo. että tippuu alas. Jos vaikka olisi jossain talkoissa sen vuoro.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Balrog - 13 Marraskuu, 2011, 22:24:15
Ja ennenkuin niitä hiton hyviä talkoo-ideoita tuotetaan tähän ketjuun lisää, niin niitä tekijöitäkin tarvitaan.
Jos jokin kohta deconilla mielestäsi vaatii korjausta, sinne hankitaan työkalut ja materiaalit ja sitä jopa aletaan fiksaamaan niin olisi suotavaa että paikalla olisi myös niitä talkoolaisia.

"JOO, KYL MÄ AINAKI SIT TUUN"
Mutta talkoopäivänä tulee peruutusviesti, "en saanut kyytiä" tai "mulla on 36,5 kuumetta"

Jatketaan siis tästä, kehitysidoita vaan tulille, mutta ymmärtäkää lapset ja lapsenmieliset että ei tämäkään firma toimi pelkästään hallituksen vapaa-ehtoisvoimin..
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: brundi - 14 Marraskuu, 2011, 14:21:34
Miksihän tällänen topic on laitettu, jos ainut vastaus on että "ei tuu ketään tekeen, ei onnistu"? Hei, nyt ihan oikeesti järki käteen.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uka - 14 Marraskuu, 2011, 16:31:20
Itse ainakin olen tulossa, ja todennäköisesti pystyn tarjoamaan jopa kyytimispalveluita, kunhan ensin päätetään mitä ja koska tehdään :)
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uhku - 14 Marraskuu, 2011, 18:37:39
Ennenkuin tässä on taas 20 innokasta ilmoittautumassa talkoisiin, niin pannaan hommalle stoppi. Ketjun tarkoitus siis ei ole kerätä talkoolaisia, vaan vain ja ainoastaan niitä ideoita. Kuten sanottua, talkoita on seuraavan kerran ensi kesänä. Kuten aikaisemmin myöskin mainittu, ei tarvitse kaikkien sanoa erikseen "Joo siltaa ois hyvä korjata", koska kyseinen kohde on jo loppuun käsitelty, mikä selviäisi myös ketjun kokonaan lukemalla. Avaa siis sanainen arkkusi ketjussa seuraavan kerran vasta, kun sinulla on uusi ehdotus mitä pitäisi tehdä, kuten Nosferatu teki. Toki mielipiteiden ja kommenttien julkituominen on hyvästä, kuten Riihis keksi heti hyvän parannuksen ehdotettuun hopinsäätötauluun.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: k4meli - 16 Marraskuu, 2011, 21:43:46
Sillan kunnostus on kohtalaisen helppo ja nopea projekti mielestäni, mutta itse jättäisin sen kuitenkin tekemättä. Meikäläisellä on pari hökkelitalo ideaa hautumassa jolla keskipuska-tornit alueella liikkumista saadaan nopeutettua ja helpotettua mikä vähentää tuon sillan merkitystä mielestäni.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Nosferatu - 16 Marraskuu, 2011, 23:55:07
Itse kyllä korjaisin sen sillan ennen kuin alkaisin lisää hökkeleitä rakentamaan. Silta on omien kokemuksien perusteella nyt jo niin kriittisessä tilassa että en yllättyisi jos se romahtaisi parin viikon sisällä. Silta taipuu pahasti kun sen yli juoksee, ja puu pitää juuri sitä ikävää ääntä joka tulee kun puu menee poikki. Ehdotankin että sen käyttö tulisi kieltää jos sitä ei pian kunnosteta, ihan turvallisuuden vuoksi. Hyvä ja toimiva silta on myös, taas omien kokemuksien perusteella, tärkeä joidenkin pelien kannalta, esimerkiksi raunion puolustuksessa.
 
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: tomppa - 17 Marraskuu, 2011, 01:05:56
Huhhuh, käväsen huomenna Deconilla. Otan vasaran ja pari naulaa mukaan. Etsin lautoja ja paikkaan sillan.
Olkaa hyvät :)
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Eto - 27 Marraskuu, 2011, 20:07:43
Tuonne rantaan voisi väsätä jonkun hökkeli? VAI?
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uka - 27 Marraskuu, 2011, 20:14:24
Tuonne rantaan ehkä voisi väsätä jonkun hökkelin? VAI?

Jaa että tarvit tuon kartan siihen että osaat kaavoittaa pelialueen? Jos pelailisit pari kertaa ja sitten heittäsit jotain käytännön ideaa tänne... Itse lisäisin hökkelin etupuskaan, mutta epäilen ettei heti tehdä lisää hökkeleitä, kun viime kesänä rakennettiin 3 hökkeliä.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Flankker. - 28 Marraskuu, 2011, 14:45:20
Olishan sinne rantaan ihan mukava semmone hökötys saada, no se riippuu mistä roikkuu :)
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Eto - 28 Marraskuu, 2011, 17:07:23
Kun ei siellä ole vie mitään hökkeliä ja joskus kun se HQ on siellä rannassa niin ei ole oikein muita kuin niitä peltilevyjä ja pressuja. Mutta kyllä siinä keskipuskalla on se hökkeli ja siitä saa aika hyvin sitä peliä kyllä käytyä.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Dumle - 28 Marraskuu, 2011, 23:14:47
Siis niitä hökkeleitähän voisi oikeasti pystyttää ihan niin moneen paikkaan kuin on ehdottajiakin. Ranta on yksi paikka, molemmat päät, joku haluaa talon ja radan väliin, kuka millon mihinkin. Näitä hökkeleitä rakennellaan sinne ja tänne kun on aikaa ja rahaa. Talvella ei tod.näk. rakennella juuri mitään, mutta ensi kevät/kesä/syksy on sitten taas aikaa ihmetellä. Ollaanko tyytyväisiä noihin parannuksiin mitä tänä vuonna saatiin aikaseks ja odotellaan uutta vuotta, jolloin taas katotaan mitä kivaa keksitään.

BTW, se HQ on välillä tarkoituksellakin hankalissa paikoissa.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uka - 29 Marraskuu, 2011, 00:25:18
Kun ei siellä ole vie mitään hökkeliä ja joskus kun se HQ on siellä rannassa niin ei ole oikein muita kuin niitä peltilevyjä ja pressuja.

Tällä hetkellähän "rannassa" eli laituri-portti välillä ei ole mitään suojia. Omasta mielestä tuo keskipuskan hökkeli on todella toimiva tuon tyhjän rannan kanssa, enkä rantaan lähtisi hökkeleitä laittamaan... Hopin säätöpaikkasta voisi tehdä 2-osaisen, eli toinen sähköpyssyjen ja muiden säätöpaikaksi ja toinen pulttilukoille Riihiksen idean mukaan ja harventaa kasvillisuutta säätöpaikan ympäriltä. Olis helpompaa säätää se hoppi kun oma pulttilukko kantaa +100m, niin olisi kiva säätää se hoppi sinne äärirajoille ja pitää se toinen säätömaali lyhyemmän kantaman pyssyillä.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Nosferatu - 29 Marraskuu, 2011, 00:41:59
Omasta mielestäni rantaan ei tarvitsisi rakentaa mitään suurempaa hökkeliä, mutta sen sijaan jotain pienempiä suojia, sellaisia "hiekkasäkkimäisiä". Isot hökkelit ovat omien kokemuksien mukaan aika kömpelöitä siinä mielessä, että niiden sisälle on aika turha mennä, sillä tarvitaan vain se yksi sankari hicun kanssa poraamaan ikkunasta sisään. Mutta pienemmät suojat olisivat helpompia tehdä, mutta niiden taakse olisi hyvä suojautua.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Munkki - 29 Marraskuu, 2011, 00:54:28
Omasta näkemyksestäni ranta pitäisi jättää rauhaan, sikälimikäli pelialueelta etsitään monipuolisuutta. Ranta on tarkkuuskivääreille suhteellisen ihanteellinen paikka, vaikkakin tuuli on häiritsemässä.
 
Omalta osalta lähtisin keskittämään hökkeleitä pelialueen takaosaan ja kasvillisuuden ja ärsyttävän risukon poistamista. Tämä toimenpide elävöittäisi huomattavasti myös takaosan käyttöä, toki myös pelinvetäjiin on vedottava kyseisen alueen listalle ottamista. Siitä saataisiin kumminkin rakennettua kiva kylä, kun se tällähetkellä on aavekaupunki.

Lisäksi jos jossain päin on PV'n suuntaan yli-inhimillisiä yhteyksiä, niin pioneereille Decon sopisi viikon linnottautumis harjoitteesta.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Balrog - 29 Marraskuu, 2011, 06:19:44
Lisäksi jos jossain päin on PV'n suuntaan yli-inhimillisiä yhteyksiä, niin pioneereille Decon sopisi viikon linnottautumis harjoitteesta.

"Kerätään kivet, kävyt, lehdet ja koko alue maisemoidaan"
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uhku - 29 Marraskuu, 2011, 14:27:57
Hiukan ideana ollut tuo, että sijoitetaan jatkossa niitä hökkeleitä enemmän sinne perälle. Lähinnä siksi, että paikalliset hurjat eivät niitä sieltä riko, minkä huomaa hyvin jos katsoo missä hökkelit ovat pisimpään pysyneet ehjinä. Ranta sensijaan on hieman kaksipiippuinen paikka rakentaa, kun kesällä siellä on aina veneilijöitä ja talvisin sinne ei kukaan mene. Ehkä jotain matalempia/pieniä suojia sinnekin olisi hyvä sijoittaa.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: k4meli - 29 Marraskuu, 2011, 15:22:52
"Kerätään kivet, kävyt, lehdet ja koko alue maisemoidaan"

Jollain asteellahan tämä päätettiin jo! Harrastus huomioiden tullaan keräämään alueelta myös jokainen kuula, myös ulkoa.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Jomppa - 13 Helmikuu, 2012, 06:36:12
Talosta voisi pistää muutaman ikkunan rannan puolelta umpeen, koska ulkoa on ehkä vähän liian helppo ampua sisälle.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uka - 13 Helmikuu, 2012, 08:40:49
Talosta voisi pistää muutaman ikkunan rannan puolelta umpeen, koska ulkoa on ehkä vähän liian helppo ampua sisälle.

Sejän on juuri sen idea, että saadaan peliin sujuvuutta, vuosikokouksessa puhuttiin, ettei taloa kannata enää ainakaan hirveästi rempata, jos ollenkaan. Itse keskittyisin edellä mainittujen ehdotusten toteuttamiseen ensin. Tuli mieleen eilen että etupuskaan voisi tehdä pari jonkin näköstä suojaa/hökkeliä/juoksuhautaa.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uhku - 13 Helmikuu, 2012, 15:46:54
vuosikokouksessa puhuttiin, ettei taloa kannata enää ainakaan hirveästi rempata, jos ollenkaan.
Itsehän en ollut paikalla vuosikokouksessa, mutta mitä nyt hallituksen kesken on asiaa puitu lähinnä viime vuoden puolella, niin tässä talon remppaamisella varmaankin on tarkoitettu ennemminkin katon remontointia, niin että se pysyisi ylhäällä pidempään. Tai vastaavanlaisten suurempien remonttien tekemistä talon kunnossapitämiseksi ylipäätään. Kuitenkin tälläinen ikkunoiden tukkiminen tai väliseinien reikien paikkaus, näin esimerkkeinä, on ihan järkevää remontointia niin kauan kuin talossa on muuten mahdollista pelata. Ikkunoita on ollut tukittuna huomattavasti enemmän, mutta pressut ovat niistä hajoilleet pois aijan kuluessa. Ennemminkin mielestäni ikkunoiden avoimuus vaikuttaa niinpäin, että talosta pystyy dominoimaan keskipuskaa vähän liikaakin. Voisi olla ihan kohdallaan, jos niistä jokusen laittaisi kiinni uudestaan.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uka - 13 Helmikuu, 2012, 16:05:25
Sitä vaan keskusteltiin kokouksessa, että kun toi talo on niin huonossa hapessa jo ja remontti maksais niin paljon, että annettas talon olla ja lahota rauhassa, saa nähdä mikä lopputulos on. Oma mielipide pulttilukon ja semin omistavana on, että toi talo olis nyt hyvä, ainakin rantaan päin, ei ainakaan sillo oo talosta dominoitu, kun joku on tarkkiksella ollu keskipuskan alueella. Noita hajonneita pressuja toki vois korvata uusiin.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: watesi - 13 Helmikuu, 2012, 16:27:29
Kokouksessa kanssa istuneena tuo uhkun mielipide on mielestäni lähinnä siellä pyöriteltyjä ideoita. Vaikka talolle ei tulla isompaa remppaa tekemään ei se tarkoita sitä, etteikö sille voitaisi pieniä kunnostuksia tai parannuksia tehdä. Mieletäni muutaman ikkunan peittäminen sopivista paikoista voisi olla ihan tervetullutta.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Nosferatu - 13 Helmikuu, 2012, 16:31:25
Noita hajonneita pressuja toki vois korvata uusiin.

Tämä olis aika toivottavaa. Talossa on monta kertaa tullut sellainen tilanne, että pressun läpi alkaa tulemaan kuulia, eikä itse voi tietenkään ampua pressun lävitse takaisin. Että mielellään pressut kuntoon, tai sitten vaan pois, niin ei tule mitään epäreiluja tilanteita.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Jebulis - 13 Helmikuu, 2012, 19:45:40
Mielestäni pressut olisi hyvä laittaa kuntoon. Ja omien kokemusten perusteella tohon etupuskaan ja sen lähistölle voisi rakentaa jotai pienempiä suojia.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uhku - 13 Helmikuu, 2012, 20:09:52
Tästä ketjusta:
Muiden jo ehdottamia aisoita ei tarvitse uudestaan toistaa, kerätään vain kasaan ihmisten mielipiteitä. Toki keskustelu ja eriävien (perusteltujen)mielipiteiden esittäminen on toivottavaa.
Ihmisten ois hyvä lukee aina ketju kokonaan tai olla sitten vastaamatta. Samoten lukasta keskustelualueen säännöt, tälläset asiat on tehty ihan helpottamaan kaikkien elämää.

Aika turhaa tulla laudan 100 jäsenen sanomaan ketjuun "Pressut vois korjailla" ilman sen kummempaa omaa mielipidettä asiaan. Viestejä kannattaa lähettää silloin, kun omaa mielipidettä kukaan muu ei ole vielä kertonut ja on aiheeseen ylipäätään jotain lisättävää, mitä muut eivät ole maininneet.

E: vielä sen verran, notta tuo etupuskan rakentelu on käsitelty jo aikaisemmin tässä ketjussa myös. Lopputuloksena on se, että paikalliset hurjat paskovat siitä mielellään kaikkea rakennettua ja rakentaminen melko tyhmää. Raivausta tullaan kyllä suorittamaan rankalla kädellä.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Väpä - 13 Helmikuu, 2012, 22:14:00
Omastamielestäni alueelle vois jättää hiemän tota puuta ja pusikkookin...
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uka - 13 Helmikuu, 2012, 23:00:01
No anteeksi tämä muiden komppaaminen ja mielipiteen ilmaisu. Etupuskaan ajattelin lähinnä peräkylä tyyppistä "juoksuhautaa" ja siitä tulevasta ylimääräsestä maa-aineksesta vois ihan määrän mukaan koota kasan tai jonkin näköstä suojaa aavemmalle osuudelle ja purkaa/kunnostaa sen lahonneen 1½ seinäsen "hökkelin" siitä etupuskasta.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uhku - 14 Helmikuu, 2012, 09:55:32
Ei ollut Uka huomautus niinkään sinulle.

Nyt tulee sellanen fiilis että intän kokoajan vaan vastaan, se ei ole tarkoitukseni, mutta: Oletko katsonut etupuskassa jo olevia juoksuhautoja kesällä? Ne ovat usein piripintaan täynnä vettä, joten eivät välttämättä ihan parhaita ratkaisuja. Tiätty, jos ei kaiva kovin syvää ja kokoo sitä maata sitten vaikka muuriks kuopan eteen, niin voi saada jo vähän suojaa aikaiseksi.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Lassi- - 14 Helmikuu, 2012, 21:52:47
jos ei kaiva kovin syvää ja kokoo sitä maata sitten vaikka muuriks kuopan eteen, niin voi saada jo vähän suojaa aikaiseksi.
toi olis aika hyväkin idea, kaivaa jonkun 40 -60 cm kolon ja siitä irrotettu maa aines siihen valliksi eteen. mutta jtn hökkeli tyylistä suojaa tai lavoista rakennettua pidempää mutkittelevaa suojaa kannattaisin vaikka idea jo tossa aiemmin tyrmättiinkin, ihan vaan koska me pistooli pelaajat
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: k4meli - 17 Maaliskuu, 2012, 09:08:17
No niin. Väliaikatietona kerrottakoon, että talkoovastaava on nyt lukenut ketjun läpi ja koonnut itselleen jonkinlaisen listan toivotuista parannuksista/korjauksista, näitä tulevissa talkoissa tullaan sitten toteuttamaan.

ps. Jos jotain olet ketjussa ehdottanut, olethan myös talkoissa mukana :)
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Lukkari - 19 Toukokuu, 2012, 14:13:49
Minun mielestä kannattaisi ottaa sunnuntai peleihin talkoot mukaan yhdeksi osaksi. Ei se ole varmaan keneltäkään hirveästi pois jos yksi peli jää pois ja korjattaisiin suojia ja tehtäisiin muita talkoo hommia.Itse en ainakaan saa kyytiä kahta kertaa viikossa deconille esim lauantaina talkoisiin ja sunnuntaina normi peleihin. Sunnuntaina olisi talkoisiin enmmän osanottajia.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Kenia - 19 Toukokuu, 2012, 14:17:16
mikä on taas ikävää toispaikkakuntalaisten sekä sellaisten kannalta jotka käyvät pelaamassa paikalla noin kerran.

Jos pystyy nappaamaan sunnuntaistaan kaksi kolme tuntia pelaamiseen, voi äkkiä harmittaa kun tunti siitä pitää puuhata jotain muuta.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: k4meli - 19 Toukokuu, 2012, 17:50:44
Minun mielestä kannattaisi ottaa sunnuntai peleihin talkoot mukaan yhdeksi osaksi. Ei se ole varmaan keneltäkään hirveästi pois jos yksi peli jää pois ja korjattaisiin suojia ja tehtäisiin muita talkoo hommia.Itse en ainakaan saa kyytiä kahta kertaa viikossa deconille esim lauantaina talkoisiin ja sunnuntaina normi peleihin. Sunnuntaina olisi talkoisiin enmmän osanottajia.

Kenia vastasikin tähän jo ihan hyvin, idea on toki hyvä mutta aiheuttaa nopeasti hampaiden kiristelyä. Sunnuntaipelien yhteydessä pidettäviä talkoita on järjestetty, mutta nämä pidetään Kenian mainitsemien syiden johdosta n. 30min pituisina. Tällaisissa talkoissa ollaan yleensä siivoiltu, kerätty renkaita tai trukkilavoja kasoiksi jne. tällaisia talkoita tullaan järjestämään tänäkin kesänä, ensimmäiset heti kun puissa on kunnolla lehdet jolloin raivataan turhaa risukkoa pois. Hökkeleiden rakentaminen ym. isommat projektit suoritetaan sitten noissa varsinaisissa talkoissa.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: softari - 07 Elokuu, 2012, 14:26:19
Mun mielestä vois jotain pientä tehä talon yläkerralle, kun vähä väliä puut hajoo sielä. Vois jossain talkoissa kattoo missä on mätää puuta ja laittaa siihen vaikka uutta puuta jotenkin. Ei siis mitään isoo remppaa, vaan sellasta pientä.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Jomppa - 07 Elokuu, 2012, 15:44:57
Kyllä se aika iso homma on vaihtaa kaikki yläkerran lahot puut uusiin. Ja ei se varmaankaan mikään välttämätön homma ole, koska kyllä se nyt sen verran kestää, että siellä kävelemään pystyy.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Balrog - 07 Elokuu, 2012, 18:59:31
Yläkerran rakenteiden kunto on niin huono että sitä mukaan kun se lahoaa, sitä puretaan. Ei rakenneta uudelleen.

Jos sitä käyttöikää tahtoo pidentää, niin melkein ainoa jippo on tyhjentää ne purut pois kattoeristeistä jotka kosteina painavat yläkertaa solmuun.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Lassi- - 07 Elokuu, 2012, 19:22:34
Tuo märkien purujen poisto olis kyllä yks hemmetin hyvä idea.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Tsirpula - 07 Elokuu, 2012, 20:53:51
Kyllä se aika iso homma on vaihtaa kaikki yläkerran lahot puut uusiin. Ja ei se varmaankaan mikään välttämätön homma ole, koska kyllä se nyt sen verran kestää, että siellä kävelemään pystyy.

Muuten vaan viime yöpeleissä siä yläkerrassa meni jalka lattiasta läpitte. Sinänsä mystistä että ainakaan foorumilla ei ole näkynyt mitään reaktiota tähän tapaukseen.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: tomppa - 07 Elokuu, 2012, 21:38:14
Mun mielestä vois jotain pientä tehä talon yläkerralle, kun vähä väliä puut hajoo sielä. Vois jossain talkoissa kattoo missä on mätää puuta ja laittaa siihen vaikka uutta puuta jotenkin. Ei siis mitään isoo remppaa, vaan sellasta pientä.

Muutaman kohdan ainakin itse nakuttelin lankkua täyteen, kun oli noita lahoja reikiä. Pitäs aina ilmoittaa pelinvetäjälle, jos näkee lahon kohdan! Ei me muuten niitä voida korjata, jos ei sattumoisin itse astuta läpi.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: k4meli - 08 Elokuu, 2012, 08:42:50
Muuten vaan viime yöpeleissä siä yläkerrassa meni jalka lattiasta läpitte. Sinänsä mystistä että ainakaan foorumilla ei ole näkynyt mitään reaktiota tähän tapaukseen.

Jep jep, ei ole ainakaan meikäläiselle kantautunut tietoon jos joku on tullut läpi muualtakin kuin tästä yhdestä kohtaa johon on kannettu lankkuja/ovia ym. tueksi/esteeksi.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: k4meli - 12 Elokuu, 2012, 19:52:44
Talkoot pidetty 11.8

Raivattiin hopinsäädölle taas väylä, siivoiltiin vähän takakylää ym. Takakylään hyökkäämistä helpottamaan rakennettiin pari rengasvallia sekä uudelleen pystytettiin yksi hökkeli. Raivaaminen jäi vähemmälle kuin suunnittelin, mutta tuohon olisi tarvittu napalmia ja 3-5 raivaussahaa. Ehkä sitten joskus...

Sana on vapaa, palautetta on hyvä saada!



Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Jomppa - 12 Elokuu, 2012, 21:20:38
Nyt on helppoa säätää hoppia, kun ei ole enää oksia tiellä. Ja vielä kaksi maalitaulua eri etäisyyksille. Hienoa! Sen levyn voisi vielä maalata vähän tummemmaksi, niin erottaisi kuulat paremmin. (Mutta on se ihan hyvä näinkin.)
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: devourer - 13 Elokuu, 2012, 07:51:53
kauempaa levyä tuskin kannattaa maalata miksikään, koska tarkka-ampujat käyttävät painavampia kuulia (jotka ovat jotain muita kuin valkoisia).

Yleissilmäys alueesta oli huomattavasti parempi raivauksen jälkeen. Valitettavasti pusikot kasvavat niin naurettavaa vauhtia, että ensi vuonna kesän lopulla varmaan pitäisi uusia raivaus (ellemme saa käyttöön napalmia tai 1000kg kaiken elollisen tappavaa myrkkyä).
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: devourer - 14 Lokakuu, 2012, 18:14:49
Vain pieni muistutus lähinnä varovaisuudesta. Löysin tänään jalkapohjallani naulan. Eli kannattaapi varoa kun näkyy pusikoissa puutavaraa :)
Toistaiseksi ainakin jalka vielä paikallaan. Kiitokset Remulle ja Saksalle lääkintätarpeista \o.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uka - 14 Lokakuu, 2012, 18:51:12
Tosiaan noita teräviä on tuolla koko alueella ollu miljoona vuotta. Ihan korjaus listaan lisättäköön nyt toi silta. Tänään yhdeltä meni jalka läpi taas sillasta ja jäi jumiin, suosittelen että jatkossa siltaa ei otettaisi käyttöön.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Haapanen - 10 Huhtikuu, 2013, 14:55:41
Morjesta
Tuli vain mieleen että olisikohan mahdollista tehdä jonkun näköinen ase teline esim offari viereen, sillä kesäisin alue pöllyää erittäin paljon ja oma tarkkuus piippu ei pidä siitä.  Toinen hyvä siinä olisi jos porukkaa jättää ns 1 aseen sinne kauemmaksi ei tule turhaan räpäläiltyä tai leikittyä. Täten voidaan  säästyä mahdollisilta vahinko laukauksilta. :D
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Jomppa - 10 Huhtikuu, 2013, 15:12:13
kesäisin alue pöllyää erittäin paljon ja oma tarkkuus piippu ei pidä siitä.

Jonkinlainen tulppa vois olla ehkä kätevämpi. Vaikka olisikin teline, niin kyllähän sitä pölyä sinne menee silti.(?)
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Haapanen - 10 Huhtikuu, 2013, 15:33:47
No lähinnä Siis paikka jossa säilyttää olisi kiva. Kyllä niitä kaike maailman tulppia saa mutta joku paikka ns jossa pitää 1 asetta ja nappaa siitä mukaan ku lähtee aloitus paikalle ja jätää siihen taas kun kävelee offarillee.

Minun mielestä tällä voisi parantaa myös turvallisuutta.
Tämä minun oma mielipide ja ehdotus deconin "parantamiseen"
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uhku - 10 Huhtikuu, 2013, 17:53:35
Ei ollenkaan mahdoton ajatus. Tuskin kuitenkaan viisasta rakentaa telinettä, joka mahdollistaisi kesän vilkkaina kuukausina kaikkien pyssyn säilytyksen, enkä kyllä itse ainakaan torrakkoani tule koskaan jättämään minnekään yleiseen telineeseen. Offarin kehittäminen ei ole myöskään keneltäkään kiellettyä, vaan sinne voi moisen asetelineen rakennella ihan itsekin sellaiseen kohtaan kun haluaa, joskin pölyltä suojaksi kierrosten välissä paras olisi varmaankin joku jätesäkki, tai ihan se sama aselaukku, jossa pyssyn kuljetat pelipaikalle.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Nosferatu - 10 Huhtikuu, 2013, 21:29:51
jonkun näköinen ase teline esim offari viereen, sillä kesäisin alue pöllyää erittäin paljon ja oma tarkkuus piippu ei pidä siitä.

Mielenkiinnosta kysyisin, että miten tälläinen aseteline estäisi pölyn kulkeutumisen aseen sisälle? Oman mielikuvan mukaan ulkona telineessä seisova ase olisi hyvinkin altis pölylle. Tosin itse en ole koskaan kesäisin huomannut pölystä johtuvia häiriöitä, vaikka piippu on ollut pienimmillään 6,02mm. Suurimmat luonnon aiheuttamat ongelmat ovat olleet syksyn kuravelli ja talven lumi lipaskuilussa.

Minun mielestä tällä voisi parantaa myös turvallisuutta.

Offarillahan on tosiaan tapahtunut useita enemmän tai vähemmän vahingossa tapahtuineita laukauksia. Kuitenkin asetta on välillä pakko kuljettaa offarin pöydälle asti, esimerkiksi pieniä säätöjä varten. Olisiko ase aina pakko jättää offarin ulkopuolelle, vai olisiko se vain suositus? Ja kuten uhku jo mainitsikin, en minä myöskään jättäisi 800 euron arvoista asetta jonnekin näköetäisyyden ulkopuolelle yleisesti saataville, sillä onhan Deconilta jo kerran varastettu ase.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Haapanen - 25 Syyskuu, 2013, 22:26:00
Terve
Tuli tällainen idea, vaikka deconin tila on heikentynyt raunioiden käyttökiellon takia. Niin eikös se hökkeliä tms suojat voisi siirtää peräkylän taikka etupuskan alueille. Itse haluisin pitää peräkylän metsänä( kyllä se harvennusta keväällä vaatii ja suht paljon) mutta silti pelaa siellä ja rakennella suojia tms enemmän siihen talon läheisyyteen.
Tämä kuitenkin vain omamielipide.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uhku - 25 Syyskuu, 2013, 23:02:31
Juu idea on hyvä ja hökkeleitä on tarkoituskin siirtää ainakin nyt poistetulta raunioiden alueelta jonnekin etupuskan seudulle. Itsellä ainakin vain on ollut luvattoman huono motivaatio panostaa deconin kehittämiseen nyt, kun alueen tulevaisuus ei näytä kovin valoisalta.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Dumle - 28 Syyskuu, 2013, 13:53:27
Tulevassa hallituksen kokouksessa käsitellään (jälleen kerran) Deconin tulevaisuus. Kuinka paljon siihen halutaan panostaa ja uhrata rahaa/talkoovoimaa kun käyttöikä alkaa uhkaavasti näyttään merkkejä loppumisesta... niin talon kuin ympäröivän alueen suhteen.

toivotaan siis parasta ja pelätään pahinta... muistakaa vaan että pessimisti ei pety eikä mikään ole ikuista.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: isto - 10 Marraskuu, 2013, 08:12:40
tere,

yläkerrasta tulevien raunioita lähimpien? portaiden alapäässä on joku 50x50 pystypuu, joka ei ole juuri missään kiinni. olin tulla turvalleni viimeiset 4 porrasta kun kalikka liukui sivulle tarttuessa. unohtui vain käydä uudestaan katsomassa kun tuli hämärä ja siirryttiin pihalle.

isto
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uhku - 10 Marraskuu, 2013, 12:34:53
Hyvä kun ilmoitat. Rappuset pitäisi miltei kokonaan uusia ja samalla pitäisi uusia/korjata myös ulkoa kakkoskerrokseen tulevat rappuset. Yläkerta alkaa muutenkin olla siinä rajoilla, että onko siellä ylipäätään turvallista pelata.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: timppa - 22 Marraskuu, 2013, 20:34:43
Mun mielestä deconin keittiön ikkunaan vois laittaa vaikka pressun ja en ole löytänyt mistään syytä miksi peltikatto on ollut pois käytöstä.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Nöpö - 22 Marraskuu, 2013, 20:43:39
Mun mielestä deconin keittiön ikkunaan vois laittaa vaikka pressun ja en ole löytänyt mistään syytä miksi peltikatto on ollut pois käytöstä.
Jokanen joka käyttää silmiään luulisi huomaavan seikan, että pellit ovat rikki, tukipalkit rikki ja katto täynnä reikiä. Keittiön ikkuna on erittäin mainio reitti sisään ja ulos, ei sitä ole mielestäni syytä tukkia. Se nopeuttaa peliä ja vähentää pelin jumiutumista.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Nosferatu - 22 Marraskuu, 2013, 20:53:54
Mun mielestä deconin keittiön ikkunaan vois laittaa vaikka pressun

Miksi? Mielestäni keittiön ikkuna on kiva asia, syistä joista Nöpö jo mainitsikin.

en ole löytänyt mistään syytä miksi peltikatto on ollut pois käytöstä.

Sieltä tippuu alas ja tulee paha mieli kuolee.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: timppa - 23 Marraskuu, 2013, 10:04:29
Anteeksi ,että ehdotin ja kysyin :(
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uhku - 23 Marraskuu, 2013, 10:38:31
Turha loukkaantua. Sait perusteltuja vastaväitteitä ehdouksiisi. Peltikaton kunto on tosiaan sellainen, ettei ole oikein mitään tehtävissä, eikä todellakaan ole turvallinen.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: reflex - 16 Joulukuu, 2013, 19:25:25
Ehtikö se merikontti tulla jo?
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: k4meli - 16 Joulukuu, 2013, 20:09:35
Ehtikö se merikontti tulla jo?

Ei. Mihin olisit tarvinnut?
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uhku - 16 Joulukuu, 2013, 20:12:05
Hallituksen jäsenet Saksa ja Hakanen selvittelivät tätä hommaa, mutta vastailen sen verran kun osaan.

Mahdollisuuksia kartoitettiin, mutta tarjonta ei vastannut kysyntää. Toisin sanoen hinnat olivat aika korkeita, sikäli kun tarjolla olevat kontit olivat pitkälti uusia ja hallitus päätti hylätä ajatuksen. Muistaakseni järkevä kappalehinta löytyi, kun joku halusi luopua 30 kappaleesta kontteja kerralla. Käytännössä tarttis tietää joku, jolla nyt sattuu olemaan vanha huonokuntoinen merikontti tarpeettomana nurkissa ja lähteä tätä kautta hieromaan kauppaa. Nykyisellään Deconin tilanne alkaa näyttämään muutenkin melko kehnolta ja myös merikontin tarve on täten vähentynyt.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Nran - 06 Tammikuu, 2014, 23:11:42
Hyvä setti viime pelikerralla. Törmättiin jälleen raunioiden sulkemisen seurauksiin, eli pullonkaulaan ja siihen että siitä on pirun vaikea tulla läpi jos toinen puoli on päättäväisesti puollustamassa, näytti olevan lähes mahdotonta metsästä päin. Ei auta muu kuin juosta täysiii ja toivoa parasta, tämä on myös puollustajille hieman ongelmallista koska osumien ottaminen täysii juostessa näytti olevan vähän niin ja näin (ymmärrettävää tosin).
Olisiko mitään ideaa roudata muutama irtolava ja pellinpala/levy pariksi suojaksi pahimpaan choke pointtiin? Siten että pätkän avoimuus säilyy, mutta eteneminen mahdollistuisi jotenkuten. Rakennuksen ympäristössä on kamaa josta ton saisi kyhättyä aika helposti.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: timppa - 07 Helmikuu, 2014, 19:33:26
Olen samaa mieltä! Mutta olisiko jotenkin mahdollista ,että peltikatto korjattaisiin? Vai onko se ns. Mahdotonta?
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uhku - 07 Helmikuu, 2014, 20:06:26
Ns. mahdotonta. Vaatisi jo niin paljon erikoisosaamista ja raskasta kalustoa, että käytännössä täysin olematon vaihtoehto korjata peltikattoa enää.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Xrust - 17 Maaliskuu, 2014, 07:03:02
Hop up säätöpaikan siirtäminen sellaiseen paikkaan että siellä voisi säätää niin tähtäimiä , asetta kuin hoppiakin jopa toisten pelin aikana. Eilisessä pelissä hallitus huomautti minulle että hop up säätöalueella ei saa ampua kuin ainoastaan silloin kun peli ei ole käynnissä! MITÄ IHMETTÄ?! Mulla hajosi eilen ase tein kenttäpurun purin gearboksin, kasasin sen siellä ja jätin muutaman pelin väliin ruuvarin kärki sauhuten asetta kasaillessa ja toivossa että kohta pääsee takaisin peliin niin enhän mä nyt hyvänen aika istu ja odottele kun peli päättyy ja sit vasta meen ihmettelemään että paraniko vika vai jatkanko korjaamista.

Vai pitäiskö mennä niinkuin pelivetäjäkin, pelialueen ulkopuolelle remun auton taakse ampumaan.
Minä en näe siihen syytä, ammun mieluummin pelialueen sisällä! Ja vaikkapa hop upin säätöpaikalla!

Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: watesi - 17 Maaliskuu, 2014, 07:20:31
En tilanteesta sen tarkemmin tiedä, mutta mietippä tuota pelin kannalta. Nyt varsinkin, kun rauniot eivät ole käytössä, painottuu peli entistä enemmän pelialueen offarin puoleiseen päätyyn. Pelin ollessa käynnissä voi hopinsäätöpaikan takana olevassa puskassa hyvin mahdollisesti olla pelaajia liikenteessä. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun hoppia säätävä ihminen tiputtaa pelissä olevan pelaajan ihan vain vahingossa. Sinun tilanteessa olisi ollut varmaan fiksua kysyä pelinvetäjältä onko ok säätää hoppia pelin aikana, kun ase on hajonnut.

Hoppia säädetään sille määrätyllä alueella eikä pelialueen ulkopuolella. Voit huomauttaa ko. ihmistä, jos säätelevät hoppia jollain muulla paikalla. Mielestäni hopinsäätöpaikka on riittävän hyvä, eikä alueella juuri parempaa paikkaa ole.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: oskusft - 17 Huhtikuu, 2014, 14:51:44
Joo kyllähä sitä saa koittaa korjata sitä peltikattoa mutta seuraavassa pelissä ku joku menee sinne ku se on mukamas korjattu nii kuuluu kriks kruks kräks ja niin joku on siitä läpi suhahtaa.
Ja niitä parantelu ideoita
-Vois sen sillan korjaa
-offarille vois hankkii lisää sohvii yms.

Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: isto - 17 Huhtikuu, 2014, 15:47:37
Tästähän saa ruoskaa, mutta menköön: Myöskin suomea voisi kirjoittaa.
Peltikaton korjaaminen on aika riskialtista kuten kommentoit, siitä on vaikea saada kestävää, lue turvallista.
Deconin tulevaisuus lienee muutenkin vähän kyseenalainen Lempäälän uuden alueen realisoituessa nyt viikonloppuna.
Sinnekin olisi kyllä kiva saada Deconin kaltaista katettua lepoaluetta, pitää miettiä miten sen voisi toteuttaa.
Rivijäsen, isto
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Balrog - 17 Huhtikuu, 2014, 16:02:42
Deconiin ei panosteta enään penniäkään rahaa.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: isto - 17 Huhtikuu, 2014, 22:52:25
No niin, sehän tuli siinä. Korkeasta en tiedä kun puheenjohtaja ei taida olla hevisolisteja, mutta ainakin kovaa. Hyvin sanottu.
Isto
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Balrog - 24 Huhtikuu, 2014, 18:00:29
Tässä nyt kuvalla havainnoitu Deconia.

(http://i.imgur.com/GxL13t4.jpg)
Sinisellä on ympyröity koko pelialue ja offari merkattu erikseen.
Ylempi punainen ympyrä on "Rauniot" joka on kiinteästi pois pelikäytöstä.
Alempi punainen ympyrä on "Ranta" jolla alueella ei pelata kun veneilijät siellä pööpöilevät.

Päätaloon on rakennettu kolmen vuoden aikana kolme kertaa uudet väliseinät, ne on myös tuhottu kolmesti. Eli pelkkää rahanmenoa ja talkoovoimien tuhlausta. Päätalon katto vajoaa vuosi vuodelta alemmas, varsinki rappusten yläpäästä, välikatto vuotaa jo vettä ja välillä sieltä joku jalkansakin saanut läpi.
Hökkelit on siirretty pois Lempäälään, joten kasvillisuuden lisäksi alue on melko tyhjä. Ja sitäpaitsi, alueella on pelattu vuodesta -05 (?), eli kokolailla 9 vuotta, eiköhän sitä kuulaa on sinne syötetty tarpeeksi.

Ja oonpa minäkin ajanut Orivedelle ylöjärveltä väh. 45min suuntaansa jo usean vuoden.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: Lassi- - 26 Huhtikuu, 2014, 02:12:32
Täytyy heitellä tyhmiä kymysyksiä väliin, en nyt tarkalleen muista mikä se ongelma raunioiden kanssa oli. Muistaakseni jotain kaasun(?) kerääntymisestä tms, onko enään mitään mahdollisuutta saada edes raunioiden ulkopuolta käyttöön? Vaikka blokkaamalla sisätilat pois kokonaan, koska mitä tässä nyt on deconilla pelattu niin nuo 2 pullonkaulaa peräkylään on aika sietämättömia mielestäni.
Otsikko: Vs: Deconin kehitysideat
Kirjoitti: uhku - 26 Huhtikuu, 2014, 09:31:31
Maaperään sahatoiminnan jäljiltä jääneet myrkyt, jotka ilmeisesti muodostuivat myrkyllisiksi vasta noin 6 vuoden alueella pelaamisen jälkeen.. Tästä syystä alueen vuokraaja ei halua, että rajatulla alueella liikutaan ollenkaan. Ei siis kyse vaan raunioiden pystyssä olevien seinien alueesta vaan koko rajatusta pläntistä.
Otsikko: Vs: Decon - Orivesi
Kirjoitti: k4meli - 07 Marraskuu, 2014, 21:45:58
Hallitus päätti kokouksessaan 7.11.2014 poistaa päärakennuksen yläkerran (2.kerros) pelikäytöstä turvallisuussyistä.

Yläkertaan ei siis ole asiaa missään pelimuodossa, ei poikkeuksia.
Otsikko: Vs: Decon - Orivesi
Kirjoitti: infoBass - 08 Joulukuu, 2014, 14:50:06
Tälle ei ollut mitenkään täysin sopivaa ketjua, niin nakkaampa tänne; tein tässä pienen kartanpoikasen siltä alueelta, missä deconilla nyt pääasiassa pelataan. Sisäseinät meni aivan ulkomuistista joten ne on aika varmaan väärin.
(http://files.1337upload.net/de_con_3d-6ce649.png)
Saa käyttää ihan vapaasti mihin ikinä haluaakaan.
Otsikko: Vs: Decon - Orivesi
Kirjoitti: Nran - 08 Joulukuu, 2014, 16:02:51
No nyt on viimesenpäälle hieno!

En voi olla kysymättä, onko virtaa väsää samanlaista jossain vaiheessa Jättömaasta?
Otsikko: Vs: Decon - Orivesi
Kirjoitti: infoBass - 08 Joulukuu, 2014, 16:23:03
Kyllähän tuollaisen voisi tuossa ensi viikolla kun on tullut siellä pelailtua ja vähän taas muisteltua miten ne hökkelit on sinne osunut.
Otsikko: Vs: Decon - Orivesi
Kirjoitti: Jesme001 - 24 Joulukuu, 2014, 11:58:36
Miten ootton tehny? Jollai sovelluksella? mikä nimi?
Otsikko: Vs: Decon - Orivesi
Kirjoitti: reflex - 18 Tammikuu, 2015, 18:20:42
Onko rauniot tulossa ensi keväänä takaisin käyttöön?
Otsikko: Vs: Decon - Orivesi
Kirjoitti: Nosferatu - 18 Tammikuu, 2015, 18:27:44
Raunioiden käyttöön saamista tiedustellaan, ja asiasta tiedotetaan mikäli ne saadaan takaisin käyttöön.